Mijn zoon krijgt 4 kiezen door en is al een tijd erg onrustig en ik zie dat hij veel last heeft. Sinds ene paar dagen zijn er twee met een klein puntje door en die andere twee komen er bijna aan. Nu heeft hij de afgelopen week echt pijn gehad en ook koorts. Aangezien hij er 4 krijgt, duurt dit nu al best lang. Ik heb aan het begin van de week paracetamol gegeven en daardoor slaapt hij goed. Maar ik kan niet blijven geven lijkt me. Hoeveel pillen 'mag' een baby hebben en hoe vaak is het verstandig om te geven per dag? Zonder slaapt hij niet en met wel. Hij is trouwens bijna 11 maanden en weegt denk ik 10,5 kg.
Hij mag 3 een zetpillen van 120 per dag. Ik heb me door de huisarts laten vertellen dat iedere dag te geven tot het beter gaat omdat het zijn spiegel op pijl houdt.
Boven de 8 kilo mogen ze 3 keer 240 per dag max. Als hij het op 120 ook prima doet, zou ik dat geven, maar je mag dus hoger, als dat nodig is. En je kunt rustig geven hoor: slapen is belangrijk voor z'n gezondheid en beter dus slapen met zetpil dan niet slapen zonder. Jongste heeft hier 6 maand aaneengesloten 3-4 zetpillen per dag gehad vanwege aanhoudende oor- en keelontstekingen. Heeft ze niks van gekregen. Je moet het natuurlijk niet geven als het niet nodig is, maar kiespijn en niet slapen, lijkt mij toch echt duidelijk dat het nodig is en dan kun je dus heus gewoon geven.