Ons meisje is nu ruim 10 maanden, en ze kruipt nog steeds niet. Tenminste niet zoals het moet. Als ik haar op d'r buikje op de grond leg komt ze wel overal waar ze wezen wil, door gewoon op d'r buikje te draaien enzo. Maar echt kruipen doet ze nog steeds niet. Hoor van heel veel mensen iedere keer weer 'kruipt ze al? Nee. 'Oh maar, als ze het kruipen overslaan hebben ze kans op dyslexie'. Pff..word er soms zo moe van. Ik heb zoiets, alles op z'n tijd. Ze is enorm vlot met praten, en verder komt ze overal, ze schuift gewoon met d'r kontje vooruit. Schattig gezicht om te zien trouwens. Verder stimuleer ik het echt, maar ze doet 't gewoon niet! Hebben jullie tips/ervaring? Kunnen ze het kruipen overslaan, en is dat erg? Groetjes!
Ik zou me geen zporgen maken hoor Je hebt kinderen die kruipen overslaan, en zo te lezen heb jij een kontschuivertje, niks mis mee.
het zoontje van mijn zus heeft het kruipen ook overgeslagen....achteraf is gebleken dat ie dat gewoon niet wilde omdat ie met zijn handjes niet de grond wilde aanraken,hij vind alles vies,zand,gras,kruimels van zijn koekje,hij loopt nu wel,en hij begint ook al veel woordjes te zeggen.....dus volgens mij kun je dus niks doen als ze niet willen kruipen...ja en dyslexie moet nog blijken!!!!!!!!!!!!
hahaha.. geen zorgen maken... het is geen ramp hoor: niet kruipen en daar krijg je echt geen dyslexie van. MIjn zoontje tijgert al 1,5 maand de hele kamer door en volgens mij gaat hij over een paar weken lopen en slaat hij het 'echte' tijgeren over...
Nee hoor, en wat verzinnen mensen allemaal he, pfff. Ik denk dat Sterre ook een kontschuiver wordt, ze draait nu al om haar as om speeltjes te pakken, rollen is dus niet nodig haha
ik heb ook een billenschuiver . Ik denk ook weleens dat dat komt omdat we een gladde ondergrond hebben. Op vloerbedekking, kan je kindje niet goed schuiven, dus dan gaan ze iets sneller kruipen dan schuiven lijkt me. Ik heb overigens wel vaker gehoord, dat veel kinderen pas rond het jaar gaan kruipen, dus ik maak me er voorlopig echt nog niet druk om . Ik ben al supertrots dat ze zich ineens kan verplaatsen en er zo'n lol in heeft . Ik heb het rollen en draaien ook proberen te stimuleren, maar zomaar ineens deed ze dat (pas met 9,5 maand) ,toen ik al dacht van: Dat slaat ze over, maar niet dus. Dus ach, ik merk het hier wel wanneer ze gaat kruipen, als ze dat gaat doen...
Dat is ook maar afwachten... Eva tijgerde met 7 maanden, kon toen ook zelf gaan staan in de box. Met 8 maanden liep ze overal langs (box, tafel, bank). Met 9 maanden liep ze achter haar loopauto en met 10 maanden ging ze opeens ook kruipen! Met net 1 jaar heeft ze haar eerste stapjes los gezet (liep toen al wel een tijdje aan 1 hand), dat werd steeds vaker en steeds langere stukjes en met 14 maanden liep ze echt helemaal (altijd) los. Terwijl iedereen zei dat ze ws. niet zou gaan tijgeren en met 1 jaar we los zou lopen . Athina, wij hebben laminaat. Hoeft dus niet uit te maken of je kindje gaat tijgeren/kruipen of niet, denk ik. Al is kruipen wel een stuk lastiger dan tijgeren, op laminaat.
Volgens mij moet je het anders zien, kinderen die dyslexie hebben blijken vaak het kruipen over geslagen te hebben. Dat wil niet zeggen dat je kindje perse dyslexie krijgt als het niet kruipt. Ik zou eens vragen aan die mensen wat zij denken dat je eraan moet doen.. Je kunt een kindje toch niet dwingen om iets te gaan doen, vooral niet als ze, net als jouw dochter, overal komen waar ze zijn moeten... Wat zou ze moeilijk doen als het makkelijk kan?? Maar goed, ik denk, net als de rest, dat je je geen zorgen moet maken. Jelle ging kruipen toen hij ruim 9 mnd was en liep een week later rondjes om de tafel... Het kan dus heel snel gaan!