slapen 7 maanden overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwebbel86, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mijn dochter slaapt onregelmatig. Het is iedere dag weer een verrassing. Behalve haar slaapje van rond 20.00 t/m 06.00 uur de volgende ochtend. De ene keer is ze na een uur echt moe (kleine pupillen, rode ogen, wit gezichtje, wrijven in ogen). Dan breng ik haar naar bed waar ze vervolgens heel erg gaat brabbelen, spelen met haar slaapzak en hard gillen (niet krijsen). Ik kijk het 15 minuten aan, slaapt ze dan nog niet, dan haal ik haar er uit.
    Zo is het elke dag ongeveer sinds een week of 2. Ik weet niet of ze slaapt, want ze kan ook heel stil in bed liggen, om haar heen kijken en niets doen. Kom ik dan een uur later binnen is ze wakker en weet ik dus niet hoe lang ze geslapen heeft. Dan kan het dus zomaar zijn dat ze na een uur weer moe is, waardoor ze dus weer naar bed gaat.

Aan de ene kant wil ik het loslaten, aan de andere kant weet ik nooit of ze genoeg slaapt (ze is op zich wel vrolijk dus ik denk het wel). Vaste tijden werkt niet, mijn dochter 'volgen' (zoals het zo mooi heet) weet ik dus ook niet of ik dat doe...

Iemand herkenning?

2. chila

chila Niet meer actief

Heb er geen last van maar ik denk dat in jou geval het goed is als je gewoon aanhoud wat je dochtertje aangeeft. Dus bij moeheid naar bed. Ook al ligt ze rustig kan ze toch even tot rust komen al slaapt ze niet. Ieder kind is verschillend en waarschijnlijk heeft jou meisje niet veel slaap nodig.

Ze is verder wel vrolijk toch zei je? Dan lijkt me het geen probleem.

Mijn dochter slaapt veel. Sochtends krijgt ze om 7 uur de fles gaat daarna slapen. Is dan tegen half tien wakker. Dan fruithapje en spelen/ badje enz. Dan probeer ik de fles nu tegen twaalf uur te doen maar het liefst slaapt ze om elf uur alweer. Dan heeft ze smiddags nog een dutje tegen een uur of drie en savonds half 7 naar bed tot de volgende ochtend half 7/7 uur.

3. kwebbel86

Hier is het nu zo (vandaag)

6.00-8.15 wakker
    8.30-9.30 slapen
    11-11.30 slapen
    daarna gegeten en nu nog steeds wakker. Rond 14.00 naar bed tot 15.00 uur en daarna nog van 18.00-18.30

Is dit erg weinig of lijkt dat maar zo?

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ze slaapt overdag 3 uur en dat is prima. Baby's van deze leeftijd slapen over het algemeen 3 a 4 uur overdag en 10 a 11 uur 's nachts. Mijn zoontje slaapt 4 uur overdag.

5. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Onze dochter bepaalt ook altijd haar eigen ritme. Als ik zie dat ze écht moe is, laat ik haar gewoon in bed liggen tot ze slaapt. Soms zit er een poepluier in de weg, ze heeft net ook weer een half uur wakker gelegen, maar ik ga haar er ook niet uit halen want ze was toch echt moe. En moet ook een beetje leren zelf in slaap te vallen :) Niet krijsend natuurlijk..
    Meestal doet ze nu 3 slaapjes, soms 2, soms maar 1. Tja. Ik probeer het maar niet teveel te forceren. :) En als ze minder slaapt overdag slaapt ze 's avonds wel weer meer! :)
    En het verschilt erg van kind tot kind hoeveel ze slapen..
    Misschien begint ze ook door te krijgen dat jij op een gegeven moment komt om haar uit bed te halen? Hier heeft mn dochter dat ook al goed door en doet het er ook om soms.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter is nu 9 maand, maar slaapt al maanden nauwelijks overdag. Met veel geluk en moeite twee keer 45min. Vaste tijdstippen zijn er niet bij, ze slaapt alleen als zij dat wil. Zeker nu ze staat en stapt is gewoon wegleggen geen optie, ze klimt gewoon op haar bedje.

Dus ik begrijp je volledig, en ik heb geen tips. Behalve aanvaarding. Al ben ik altijd wel jaloers op ouders wiens baby uren na elkaar slaapt overdag. Als ik denk aan het werk dat ik dan allemaal gedaan zou krijgen...

7. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik denk dat dit het ook wel een beetje (mede)verklaard. Vaak als hun ontwikkeling hard gaat zijn ze (even) onrustiger. Mijn dochter staat en stapt nog niet. Rolt en zit goed maar ze doet nog geen pogingen tot staan of zich optrekken. Ik denk zodra ze dit gaat doen het weer onrustiger wordt. Zo was het hier bij het begin van rollen ook.

8. kwebbel86

Ik merk wel dat ze probeert te zitten. Ze loungt nog een beetje met handen onder het hoofd en dan steunen op één heup. Verder komt ze nog niet. Dus misschien komt er een lichamelijk sprongetje aan.

Klokje rond slapen heeft ze nooit gedaan, ze sliep vanaf 4 maanden van 20.30 t/m 06.00 uur, vanaf 6 maanden van 19.45 t/m 06.00 uur. Nu schommelt ze een beetje tussen 20.00 - 20.30. Als ze de nacht goed pakt dan vind ik het ook wel goed :D

Deel Deze Pagina