Hallo allemaal, wij gaan nu voor onze 5e IUI. Tot nu toe 3x in eigen cyclus en de 4e en 5e iui met puregon/pregnyl. Nu vraag ik mij het volgende af en hoop dat iemand mij (positief) antwoord kan geven. Voor de 4e iui heb ik 50 ie puregon per dag gespoten, helaas was er maar 1 follikel groot genoeg, er waren nog wel 2 kleintjes maar die waren te klein. Kwam er dus eigenlijk op neer dat we weer een iui in eigen cyclus hadden want ik heb elke maand een natuurlijke eisprong. Nu heeft mijn gyn besloten dat ik deze 5e iui weer dezelfde dosis moet spuiten, 50 ie per dag. Maar als de dosis de vorige keer al te laag was waarom wordt het dan niet verhoogd? De kans is dan toch heel klein dat ik nu wel 2 grote follikels krijg? Ik snap het even niet meer. Hopelijk kan iemand mij uitleggen waarom dit zo is. Volgens mijn gyn bestaat de kans dat er deze keer wel 2 follikels zullen groeien..... :
Hoi, Jeetje...al aardig wat IUI achter de rug zie ik, helaas. Hier helemaal geen ervaring met IUI maar wel met hormonen. Het kan heel goed dat je lichaam de ene keer heel anders reageert dan de andere keer. Daarnaast is het in de gaten houden van je follikel natuurlijk al een goede zaak. Door de IUI is je kans optimaal. Tuurlijk, gevoelsmatig heb je met 2 follikels veel meer kans...dat snap ik heel goed, maar een goed getimede IUI bij 1 follikel kan natuurlijk al flink doeltreffend zijn. Het enge met IUI is weer dat als ze de dosis ophogen en je zou meer dan 2 follikels hebben..dan moet je de poging misschien over laten gaan in verband met de risico's voor een meerlingzwangerschap (dit kan natuurlijk gevaarlijk zijn voor jou en de kindjes). Al met al erg lastig...zeker voor je eigen gevoel. Je wilt toch het maximale eruit halen. Ik hoop dat de Puregon zijn werk uitstekend gaat doen en jij straks twee mooie fliekeltjes op het scherm ziet! Heel veel succes! Elmo
Hey MissG, Ik ben nu ook bezig met IUI poging 5. Ik spuit zelf Gonal-F en heb de eerste IUI 75E gespoten. Dit resulteerde in maar 1 follikel, de IUI pogingen erna wilde ik ook meer hormonen gaan spuiten, maar daar zijn ze erg voorzichtig mee. De 4de IUI mocht ik eindelijk beginnen met 112,5E te spuiten en dan na drie dagen moest ik weer over op de gewoonlijke 75E. Dit resulteerde weer maar in 1 follikel. Ben afgelopen vrijdag voor een echo geweest om weer te gaan starten met IUI 5 en ze wilden weer dat ik het zelfde zou doen met de hormonen. Ik wilde dit niet en heb gevraagd of ik langer die 112,5E kan doorspuiten, omdat dit mijn vijfde poging is en alles zo goed mogelijk wil benutten. Ze vond dat gelukkig ook wel een goed idee, alleen wil ze mij nu eerder voor een echo terug zien. Dus soms is het toch wel handig om zelf ook een beetje inbreng te hebben. Dus ik denk dat je daar gewoon met je Gyn over moet praten. Ik heb het ook pas nu gedaan en heb daar eigenlijk een beetje spijt van. Had ik eerder moeten doen. Succes! Liefs Snowy
Hoi Elmo en Snowy, bedankt voor jullie reacties! Mijn gyn zei dat idd ook, dat je lichaam verschillend kan reageren op dezelfde dosis hormonen. Klopt, gevoelsmatig heb ik idd het idee dat ik meer kans maak met 2 follikels. Zijn jullie bezig voor jullie 1ste kindje? Snowy, gaan jullie ook t/m de 6e iui? Wij gaan na de 6e iui starten met ivf, ik hoop natuurlijk dat het met deze iui of de 6e gaat lukken. Ik heb het gevraagd aan mijn gyn, of het niet verstandiger is om met een hogere dosis te starten, dat wilde ze niet. Wellicht als deze poging mislukt dat de dosis bij de 6e x wel wat wordt verhoogd. Heb jij alle keren hormonen gespoten? Bedankt voor jullie berichtjes, geeft me weer wat positieve energie
Hey MissG, Ik heb alle IUI pogingen met hormonen gedaan. En het word voor ons, ons eerste kindje. Voor jullie ook? Wij gaan ook 6 IUI behandelingen doen en daarna over naar IVF. Ik hoop ook nog steeds dat het met IUI gaat lukken, zie heel erg tegen het IVF traject op. Hoe ver ben jij nu in je cyclus? Sterkte! En ik hoop ook voor jou dat het met IUI toch gewoon gaat lukken! Liefs Snowy
Hoi Snowy, voor ons wordt het ook ons eerste kindje. Mag ik vragen wat de reden is dat jullie nu voor iui gaan? Bij ons is het helaas zo dat mijn vriend verminderd vruchtbaar is, maar zijn zwemmers zijn weer wel geschikt voor iui. In eerste instantie gingen we voor icsi, maar doordat hij gezonder is gaan eten, gestopt is met roken en al lange tijd zinktabletjes slikt is zijn zaadkwaliteit dusdanig verbeterd dat we van icsi naar iui zijn gegaan. Ik heb morgen (cyclusdag 10) een fm, ben benieuwd hoeveel follikels het er nu zijn....Jij ook sterkte en laten we hopen dat het bij ons met iui al gaat lukken. Voelt wel prettig dat ik hier met jou over kan praten, kan het toch kwijt op een bepaalde manier.... liefs en groetjes!
Hey MissG, De reden dat wij met IUI bezig zijn is dat ik een iets te hoge zuurgraad heb en mijn mannetje zijn zwemmers zijn er heel veel en ze zijn ook goed beweegelijk, alleen zei de Gyn dat ze wel heel erg opelkaar zitten, waardoor het moeilijker word, voor de snelle zwemmers om het eitje te bereiken. Wij hebben een hele tijd geleden een samenlevingstest gedaan en die was negatief, er was geen 1 levende zaadcel te vinden, ik moest toen eerst gaan spoelen met een 1 of ander poedertje voor het vrijen, om de zuurgraad milder te maken. Dat heb ik drie maanden gedaan, maar zag er gewoon geen heil meer in en zo zijn we IUI gaan doen. Mag ik vragen wat precies jou man neemt voor zink? En waar is dat te krijgen? Het is inderdaad fijn om het hier van je af te kunnen schrijven, want heel veel mensen snappen niet wat je doormaakt en hoe moeilijk het allemaal is. Het is net of je in een achtbaan zit van emotie's..... We lopen een beetje gelijk op, ik moet morgen voor een echo, ik ben benieuwd hoe het nu gaat, nu ik wat meer hormonen gebruik. Succes vandaag met je FM ben benieuwd! Liefs Snowy
Hey Snowy, vanochtend echo gehad en zoals ik eigenlijk wel had verwacht maar 1 follikel. Helaas, maar ik moet doorgaan met puregon tot donderdag dan weer een echo en dan zaterdag waarschijnlijk de iui. We lopen idd gelijk op, jij morgen...succes he! Hoop dat je 2 mooie follikels hebt, ben benieuwd! Hij neemt de zink selenium tabletjes van het kruidvat merk, het is een donkerblauw potje. Dat heb je mooi verwoord, het is net een actbaan van emoties, ik heb er ook moeite mee hoor. We zijn nu al iets langer dan 2 jr bezig, kost me ook veel moeite om positief te blijven met de iui's....zie er zelf weinig kans in maar goed.... Succes morgen en laat je het even weten? groetjes, MissG
Hi, Ik sta nu ook voor de 5e IUI. Jullie gevoelens zijn erg herkenbaar. Ik slik clomid en maak ook elke keer maar 1 follikel aan. Heeft dat dan wel zin, denk ik regelmatig. en je kunt het verloop van een iui nooit vantevoren voorspellen, elke keer loopt het weer anders.. ben blij om te lezen dat er meer mensen zijn die er af en toe geen heil meer in zien. Ik vind zoveel mensen hier op de site altijd zo positief! Ik wou dat ik dat kon. succes allemaal!
Hey MissG en Inkie, Toevallig heb ik vandaag bij de tuinen een potje Selenium gehaald, ik ben benieuwd of het bdaardoor gaat verbeteren. Ik snap jullie gevoel helemaal met ik geloof er niet meer in. Ik had de eerste IUI heel veel hoop en daarna nam dat al snel af. Jaamer MissG, dat je maar 1 follikel weer hebt. Ik hoop echt dat ik er morgen is twee ga zien. Ik laat het jullie weten! Liefs Snowy
Hoi Snowy en Inkie, ik vraag me ook af of het wel zin heeft om iui met een follikel te doen, bij maakt het dan eigenlijk niet zoveel uit dat ik hormonen gebruik. Het kost mij ook veel moeite om positief te blijven, heel herkenbaar je gevoel. Inkie, gaan jullie ook voor 6 iui's? Hoe ver in je cyclus ben jij momenteel? Hey Snowy en....hoeveel follikels heb je? Ik hoop zo dat je er 2 hebt! Wat de selenium betreft het moeten wel zink selenium tabletjes zijn, ze hebben geloof ik beide een positieve invloed op de zaadkwaliteit. Ik heb ook elke maand weer de hoop van zou het nou eindelijk raak zijn maar dan raak ik weer teleurgesteld helaas... Jullie ook heel veel succes!
Hey meiden, Gister bij de Gyn geweest voor een echo en heb eindelijk TWEE DOMINANTE follikels 1 van 12mm en 1 van 14mm. Moet morgen weer voor een echo en ik mocht de zelfde hoeveelheid doorspuiten. Ik ben benieuwd morgen, of ik al snel geinsimineerd mag worden. eindelijk eens twee, dat geeft mij toch weer even iets meer hoop! Liefs snowy
Hee Snowy, dat klinkt als goed nieuws zeg! Ik ga voor je duimen dat deze ronde positief voor je mag eindigen. Weet je, ik was zo blij dat je zei dat je met IUI bent begonnen omdat je zo tegen IVF opziet. Ik heb precies hetzelfde gevoel, al is onze situatie wel anders. Wij staan aan de vooravond van keuzes maken hoe we doorgaan. Natuurlijke weg, KID door IUI of IVF met PGD. Mijn vriend is vanaf vanmorgen aan de zink tabletjes. Zelf had ik het hier al een keer gelezen dat het heel goed kan zijn en de homeopate zei het gisteren ook nog een keertje, dus toen moest ie! Maar goed, hij haat het echt om pillen te slikken en kan ze ook nooit in z'n geheel doorslikken. De homeopaat zei dat hij ze anders best mocht doorbijten. Beter zo, dan helemaal geen zink binnen. De hele week moet mijn kat al antiobiotica hebben en die haat dus ook pillen te slikken. Dus vanmorgen een hele strijd om die pillen bij dat beestje in zijn strotje te doen, staat mijn vriend ineens twijfelend met die zinkpillen in zijn handen en schoot ik in de lach. Ik vroeg hem of ik ze ook bij hem in zijn keel moest stoppen door zijn neus dicht te knijpen en zijn mond dicht te houden zodat hij ze zou doorslikken. Eigenlijk was het gelijk een beetje een ontlading dat we van zoiets de slappe lach kregen.
Hey Nicoletta, Moeilijk is dat hè die keuze's maken. Soms weet ik echt niet waar ik goed aan doe. Ik vind dat IUI opzich nog wel gaan. Maar IVF gaat toch wel een hoop van je vergen. Ik denk steeds ik doe het niet! Dat verder gaan, maar als ik het niet doe en ik ben straks 40 dan heb ik misschien spijt! Soms weet je het gewoon even niet meer. Het is gewoon heel moeilijk en super zwaar! Waar zit jij nu presies in? Liefs Snowy
Hi Snowy, precies, waar doe je goed aan? Ik vraag me die vraag tig keer per dag af. Waar ik in zit? Sinds anderhalve week heb ik de donderslag bij heldere hemel gekregen dat mijn vriend translocatie heeft. De grond is toen onder mijn voeten weggeslagen en ik heb geen idee meer hoe of wat. Het is zo ontzettend frusterend om te weten dat ik best zwanger kan worden en dat het misschien allang goed was gegaan als hij niet die translocatie had. De kans op een zwaar gehandicapt kindje is aanwezig, dat je die translocatie doorgeeft en dat ik nooit een kindje met hem zou kunnen krijgen. Die hele onzekerheid maakt me radeloos. Momenteel denk ik (mijn vriend weet het nog niet goed wat slim, verstandig is etc.) aan IUI via een donorbank. We zouden IVF met PGD kunnen doen, maar de kans van slagen is 1 op 5 en er worden maar 3 behandelingen vergoed. Al met al voelt het als russisch roulette. Ook weet ik niet of ik IVF aankan. Lichamelijk ben ik niet de allersterkste en geestelijk ook niet de stabielste. Jemig zo klink ik wel erg kneuzerig he . Maar helaas is het wel de waarheid. Het voordeel is dat ik mijn leeftijd mee heb; in mei word ik 30. Dat scheelt, maar er hangt mij wel een zware operatie boven het hoofd over een jaar of 6 tot 10. Dat maakt alles dat ik haast heb, heel veel haast.... En haast is de slechtste raadgever die je kunt hebben . Net wat je zegt, als je het nu niet doet, ben je straks te laat en heb je o zo spijt. Dat is mijn angst ook; nu is mijn conditie zo goed dat ik alles kan, maar ik weet dat die tijdelijk over die 6 tot 10 jaar een stuk minder is.
Hey Snowy, bedankt nog voor je berichtje, ging goed vandaag, mag vanavond de pregnyl (au!) spuiten en zaterdag is de inseminatie. Maar nu even over jou: wat onwijs goed zeg! 2 follikels, nou meid je hebt dubbel kans deze maand. Ik hoop echt dat het je gaat lukken, gun het je van harte. Fijn gevoel moet dat zijn he dat je nu een grotere kans hebt. Nicoletta, wat erg voor jullie zeg, ook om in zo'n onzekerheid te leven. Lees ik het goed dat ivf weer wel een goede kans zou zijn voor jullie ipv iui? Ivf schijnt veel zwaarder te zijn maar aan de andere kant heb je wel een grotere kans om zwanger te raken. Wat de zinktabletjes betreft daar hebben wij goede ervaring mee. Ongeveer 1 jr geleden kwamen we alleen nog maar in aanmerking voor icsi, m'n man had maar 0,5 miljoen zaadcellen. Daarna is hij met de tabletjes begonnen en ik geloof dat na 3 mndn zijn zaadkwaliteit al flink verbeterd was. We zijn toen ook overgestapt naar een ander z'huis vanwege de wachttijden en daar bleken wij in aamerking te komen voor iui. Hij heeft zelfs al een keer 23 miljoen zaadcellen geproduceerd bij de 2e iui. Ik wens je heel veel sterkte toe!
Met IVF en PGD kan ik "veilig" zwanger worden van mijn vriend en met IUI van een donorbank. Dus tjaaaaa het is het kiezen uit twee kwaden. Maar dat klinkt o zo goed die zink tabletjes. Ik hoop dat hij ze braaf zal blijven slikken. Wie weet....
vandaag echo gehad en ze waren niets gegroeid maandag weer voor een echo. Snap dat niet hè, vorige keer spoot ik minder en was mijn "ei" al na zeven dagen goed. Af en toe kan je er geen peil op trekken. fijn MissG, al je inseminatie! Ik ga heel hard voor je duimen! Liefs Snowy
MissG Vandaag je inseminatie, ik ga heel hard voor je duimen dat het nu geweldig nieuws gaat worden. Vaag he Snowy! Soms doet je lichaam ondanks alles toch precies wat het wilt he?