Ik heb sinds dinsdag een bril. Nu weet ik dat je er aan moet wennen maar dit irritante gevoel is zo vervelend. Aan de glazen ben ik inmiddels gewend maar nu komt het.... Als ik mijn bril af doe, voelt het alsof hij nog op mijn neus staat en ik voel dit niet alleen op mijn neus maar ook bij mijn oren. Gisterenavond zette ik hem af en kon er met moeite door slapen, vanmorgen nog steeds dat rot gevoel dus de bril niet gelijk op gezet. Het ging niet weg. Nu weer, ik wil slapen maar lukt niet door dat vage gevoel. Volgens de opticien knelt hij niet en is het een kwestie van wennen maar heeft iemand enig idee hoelang dit gaat duren?
Herkenbaar! Ik heb dat ook altijd als ik mijn bril even op heb gehad. Ik draag nu overdag lenzen en vaak in de avond mijn bril, en als ik dan naar bed ga en hem af doe voelt het of hij nog op mijn neus staat! Haha. Ik kan er alleen wel prima bij slapen gelukkig. Geen idee hoe lang dat wennen zal duren, kan me niet herinneren dat ik dit ook had in de tijd dat ik nog geen lenzen droeg, en dus de hele dag een bril, dus het went als het goed is wel! Maar ik draag alweer jaren lenzen.
Ik hoor altijd dat het zeker wel 14 dagen kan duren voordat je aan een bril went, kan me voorstellen dat dit helemaal het geval is als je uberhaupt nooit een bril gedragen hebt. Zijn er geen knel/drukplekjes te zien naast je neus ik de plek waar je de bril voelt zitten?
Je moet nog een beetje eelt kweken Ik heb nu vaak lenzen in, denk vaak dat ik mijn bril dan nog op heb en duw hem dan vaak ongemerkt in het midden (bij neus gedeelte) omhoog.. best kansloos als je geen op hebt
Hahaha heel herkenbaar!! Ik herken het gevoel wat TS heeft. Kan er ook gewoon om slapen, maar denk inderdaad dat het een kwestie van wennen is...
Als het echt klemt of als je rode plekken op je neus of achter je oren hebt, dan staat hij te strak, dan moet je hem ietsje losser laten zetten. Verder geen ervaring, ik heb mijn bril al vanaf groep 5 maar ik kan me voorstellen dat het even wennen is als je er nooit eentje hebt gedragen.
Ook zonder rode plekjes kan je bril klemmen. Goed aangeven bij de opticien hoe en wat dan kunnen ze dat bijstellen. Aua wennen geen idee. Heb mijn bril al sinds mijn 6e en vergeet hem juist vaak af te doen haha. Ik heb inmiddels ook een echt 'brillengezicht'.