Leuk hoor! En... de chocoladefabriek, dat is Sjakie! Charly / Charlie is een hele vlotte naam en ik zou niet weten waarom je dat niet zou doen.
Super leuke naam!! Lijkt mij helemaal niet pest-gevoelig en wat mijn familie zou vinden zou mij echt helemaal niets kunnen schelen. Lekker belangrijk, alsof zij meer smaak hebben dan jullie. Als jullie allebei een goed gevoel hebben zou ik de naam zeker doen!
Niks mis mee hoor! Ik zou aleen zoals al meerder malen gezegd is even kijken naar de schrijfwijze voor jongen of meisje want daar vind ik wel een jongens en meiden varriant in
Leuke naam! Volgens mij niets mis mee. Zoals anderen ook al aangeven, of de schrijfwijze met ie echt geschikt voor een jongen is, daar zou ik nog goed over nadenken.
Wat een leuke reacties! Bedankt dames! Ik heb het er gisteren nog eens met vriendlief over gehad, hij moet er nog over nadenken. Voor een jongen is Charly het leukst denk ik.
Ik zou de mening van anderen niet laten meewegen. Beoordeel gewoon zelf of je het een echt leuke naam vindt, en of je er zelf niks raar aan vindt. En dan kies je. Er zullen altijd mensen zijn die je naam niet leuk vinden, maar die wennen er wel aan. En pesten is zoiets ongrijpbaars, heeft in mijn ogen meer te maken met de interactie tussen kinderen, dan met een naam. Succes met jullie keuze!
Charlie Zou er zelf niet voor kiezen,maar vind het zeker geen verschrikkelijke naam. Ik ben ook tè veel bezig met wat andere ervan zouden vinden of denken. Heb het sinds 2wk naast me neergelegd en al helemaal nu ik weet wat mijn vriendin voor een naam heeft voor haar toekomstige zoon. Ook niet mijn smaak...maar ben blij dat zij hem wel mooi vinden.
Ik vind het best een leuke naam. alleen zou ik er zelf persoonlijk charlee van maken maar zoals ik zei dat is persoonlijk. Als een ander de naam niet leuk vind zou ik me er niets van aantrekken. Namen wennen snel.
Super leuk. Voor meisje als jongen. Naam speelt ook een beetje in mijn gedachte voor onze zoon. Maar dan idd Charly. Succes.
De mening van een ander...........kan me geen donder schelen. Bij Charlie moet ik overgens aan een hele leuke man denken hahaha. Onze oudste heeft ook een moeilijk uitspreekbare naam maar wij hoorde hem en waren verkocht. Wij als papa en mama beslissen en niet de rest van de familie.
ooooh charlie. Na je begin dacht ik 'ojee, wat gaan we nu krijgen' . Maar ik vind het meevallen. Ik hou persoonlijk niet van unisex namen, maar verder vind ik het geen naam waar je kindje nou zéér waarschijnlijk mee gepest gaat worden hoor. Helemaal niet. En juist doordat in gtst inderdaad ook een charlie zit/zat (volg het helemaal niet) is het ook wel een geaccepteerde naam volgens mij.
Charlie is toch helemaal geen pestnaam? Vindt hem erg leuk. Leuker voor een meisje, dan voor een jongen, maar stond bij mij op lijstje van meisjesnamen. Wij zijn van de apartere namen en de familie moet het er maar mee doen hoor!
Ik vind het geen bijzondere naam hoor, wat 'pestgevoeligheid' betreft. Bij elke naam kunnen ze iets verzinnen. Maar dit is geen naam waarbij ik gelijk denk: oei, die gaat gepest worde later! (Als je je kint nu Guppie wlde noemen ofzo, dan zou ik wel wat terughoudend zijn.) Overigens ligt het uiteindelijk meestal toch ook wel aan hele andere factoren of een kind gepest wordt en niet aan de naam. Ook kinderen met een aparte naam (of flaporen of rood haar of wat dan ook) kunnen heel populair zijn. Het heeft ook wel te maken met een stukje weerbaarheid / karakter enzovoorts.
Tja als een ander het zo stelt zeg ik absoluut meteen dat je het zelf mooi moet vinden en niet de mening van anderen mee moet laten tellen. Het is jullie kind en jullie naam! Maar ik weet van mezelf dat ik juist wel de mening van anderen heel erg belangrijk vind. Ik ben daar wel heel gevoelig voor. Ik vind het geen pestgevoelige naam, dan denk ik meer aan rijmwoorden.