Wat is de marge bij laagliggende placenta?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Maartje2013, 24 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartje2013

Maartje2013 Actief lid

9 sep 2012
    122
    0
    0
    Vandaag 20 weken echo gehad, de placenta ligt laag en 2,1cm van de uitgang. Nu dacht ik dat 2cm de marge was, maar toch wilde ze met 30 weken een echo en zei ze dat we geen seks mogen hebben (kans op bloedingen denk ik?)
    Ik kan me herinneren dat we bij mijn dochter ook 2cm hadden en nooit een extra echo of geen seks advies gehad. Maar misschien onthou ik dit verkeerd? We zijn sindsdien verhuisd, vandaar andere verloskundige en echoscopiste.
    Wat zijn jullie ervaringen met een laagliggende placenta?

2. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Marge is idd 2 cm!

Hier was het met de 20 weken echo 1,9cm krijg rond de 32 weken nog een echo maar hier werd gezegd dat ik me er absoluut geen zorgen over hoefde te maken!

3. Maartje2013

Maartje2013 Actief lid

9 sep 2012
    122
    0
    0
    Bedankt voor je ervaring... Ik vond het advies al wat overdreven, omdat we dat de vorige keer ook niet gehad hebben. Hebben er nog meer mensen ervaring met een laagliggende placenta?

4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier ook een lage placenta en mocht gewoon seks hebben, en nu ligt hij inmiddels in het midden van m'n buik! Echt super erg opgeschoven.

5. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Hier ook een laagliggende placenta. Zo rond 1 cm. Maar geen adviezen gehad. Mag gewoon alles doen, alleen bij bloedverlies aan de bel trekken. En een extra echo rond 30-32 weken.

6. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Mijn placenta lag met de 20 weken echo op 1,5 cm van de bmm vandaan.
    Hier mochten we ook gewoon ketsen hoor ;). Ik vind het met 2,1 cm lichtelijk overdreven om een negatief vrij-advies te geven.
    Met 2,5 cm mag je namelijk gewoon natuurlijk bevallen.
    Hier overigens ook geen bloedingen o.i.d. gehad en uiteindelijk is de placenta prachtig mee omhoog getrokken.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bijzijn tweede ook een laag liggende placenta. Ze gaven toen al aan dat het ws een keizersnede zou worden omdatvze niet verwachtte dat hij genoeg omhoog zou groeien. Ik weet niet precies hoe laag hij lag maar ga uit van erg lag gezien er al over een keizersnede gesproken werd.
    Geen advies gekregen geen sex te hebben, wel een extra echo met 30 weken en toen zat hij heel netjes omhoog.

8. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Hier ook van de week te horen gekregen dat hij vrij laag ligt. Geen idee hoe laag, heeft ze niet gezegd. Wel dat ze verwacht dat hij om hoog zou gaan ook met 30 weken krijg ik nog een echo.

Ze zag het bij mij pas na de 20 weken echo met de inwendige echo om mijn bmm op te meten.

Deel Deze Pagina