Onze dochter van 12 weken is nu 5 kilo en bij de geboorte was ze 5 pond. Ze was in 4 weken tijd 800 gram gegroeid en nu vertelden ze het op CB dat ze te hard groeit. Maak me er niet echt druk om want ze was zo'n klein meissie en ben blij dat ze nu iets groter en dikker is. Maar hoe groot waren jullie kindjes rond de 3 maanden? Ze is trouwens 56 cm lang. En hoe zwaar?
Mijn zoontje is afgelopen maandag op het cb gewogen, hij is nu iets ouders als drie maanden. Hij weegt nu 6500 gram en is 59 cm lang. Bij zijn geboorte woog hij 3125 gram en was 46 cm lang. En het cb zei dat dit heel erg netjes is en het hartstikke goed gaat. Maak je dus maar geen zorgen!
Geen zorgen maken hoor. En vooral niks aantrekken van het cb Luca woog bij de geboorte 3332 gram en was ruim 50 cm lang Toen hij 3 maanden was woog hij 7030 gram en was 63 cm lang. Hij was in 4 weken tijd 865 gram aangekomen. Op het cb zeiden ze dat hij iets boven het gemiddelde lag, maar ook met zijn lengte en dat het heus wel goed komt als hij gaat lopen.
Anne woog bij de geboorte 3450gr, en weegt nu bij 8 weken 5 kilo bij 53 cm. Klein propje dus vergeleken bij jouw kindje T is ook wel een beetje een michelin mannetje... Ze komt gemiddeld 250 gram per week aan, en volgens mijn cb is dat juist hartstikke goed. Ik zie dus het probleem bij jouw kindje niet zo hoor, ze zeggen blijkbaar overal iets anders. Ga lekker op je eigen gevoel af. Als je een tevreden kindje hebt, en je voelt je er goed bij, dan is het toch prima..
56cm en 5 kilo en 200 gram per week is toch netjes? Eva groeide de eerste weken 250 gram per week, was ook goed. De laatste keer dat ik had gewogen 100 gram, was ook goed. Ik geloof dat alles tussen 80 en 300 goed is, bij borstvoeding mag het zelfs nog iets meer zijn. Eva is bijna 11 weken en is nu denk ik zo'n 60cm en ruim 6 kilo nu. Beetje vergelijkbaar volgens mij. Eva heeft wel de nodige reserves, maar ja, dat had ze toen ze net geboren had ook al .
Bij de geboorte: 2880 gr en 49 cm Bij 3 maanden: 5970 gr en 61 cm Joris groeide echt goed de eerste maanden, en daar heb ik nog nooit wat van gehoord!
hier 5900 gram en 63 cm. Prima in de curve Maak je niet druk, ze moeten gewoon altijd wat te zeuren hebben volg je eigengevoel!
Met 10 weken woog Jesper 7100 gram en was hij 64 cm lang. Hij was bij zijn geboorte net zo groot als jouw kleintje nu, 56 cm en 5 kilo. Ik hoor alleen maar ove rhet Cb dat ze of zeggen dat ze te klein zijn of dat ze te groot zijn. Ik zou proberen me er niet al te druk om te maken en vooral naar je kleine te kijken. Vind jij dat je kleintje er goed uit ziet? Nou klaar dan!
Ana-Lucia woog bij de geboorte 3070 gram en was 50cm... toen ze drie maand was, was dat 6630 gram en 61cm
hier het extreme aan de andere kant: 40 cm en 1820 gram bij geboorte (8,5 week te vroeg) en met 13 weken 4475 gram en 53,5/54 cm!
Dano was 3150 bij zijn geboorte en 48 cm bij 5 weken was hij 4330 en 55 cm en bij 11 weken was hij 5905 en 60 cm. nooit een keer te horen gekregen dat hij te hard groeide. wat wil ze doen? je meisje op dieet zetten. pff kan me zo moe maken soms hoor om dat soort gewouwel. je mest dr niet vet denk ik, en misschien heeft ze wel gewoon veel honger
Hier een heel licht kindje, Sharon woog 3220 bij haar geboorte en was 50 cm, bij 3 maanden was ze 4900 gram en 56 cm.... Maar niks gehoord of wat dan ook m.b.t. 'te dik' of 'te licht'. Zolang je uk lekker vrolijk is en goed eet zal het toch wel goed zijn...?
Roan, mijn zoontje is in een maand tijd 1200 gram aangekomen en 5 cm gegroeit! Dus 300 gram per week aangekomen. Ze zeiden tegen mij dat dit heel netjes is....maar ik dacht wow wat veel! Maar als ik dit allemaal bij jullie lees klopt dit toch wel aardig....en is het helemaal niet zo veel.