Ben zo boos, even mijn frustatie kwijt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suus1983, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.476
    113
    Hee meiden,

Ik moet even mijn frustraties kwijt hoor.

Ik zit al een tijdje met het kdv waar jesper heen gaat in mijn maag. Zo geven ze hem ineens 5 flessen van 240, zo geven ze hem ineens fruit enz.

Ik heb er tot nu toe al 6 x wat van gezegd en elke keer gebeurd er weer iets. Wordt er intussen zo ontzettend moe van!

Ik zit er nu echt over te denken om te stoppen met werken, omdat ik zo ook niet lekker meer op mijn werk zit.

Vandaag hebben ze hem een broodkorstje met diksap gegeven. Ik baal er gewoon ontzettend van. Ten eerste omdat er bij mijn vriend in de familie glutenallergie voorkomt en ten tweede omdat ik het zelf ook zo leuk had gevonden om op een gegeven moment dat broodkorstje als eerste te geven. Gewoon zijn gezichtje te kunnen zien enz. Ook vind ik diksap nog helemaal niet nodig en wil ik hem daar zeker niet aan laten wennen, omdat ik dat later als traktatie wil geven, als extraatje zeg maar.

Zijn er meiden onder jullie die gestopt zijn met werken vanwege onenigheid met het kdv?

ik zou het jammer vinden, want ik heb het erg naar mijn zin op het werk en het geld kunnen we ook goed gebruiken. Evt zou een ander kdv ook een optie zijn, maar dan moet hij weer helemaal opnieuw wennen enz. (er is wel plek binnenkort op het andere kdv hier in de buurt)

Wat vinden jullie? Het is elke keer zo'n gedoe en ze luisteren totaal niet. Qua voeding wordt gewoon alles wat ik zeg genegeerd. Schema's verandet, het maximum aantal schepjes wordt overschreden, nieuwe dingen gegeven zonder overleg enz enz. De maat zit gewoon vol.

Sorry, moest het even van me afschrijven hoor!

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.476
    113
    Wat ik me nu afvraag ook, ben ik nu de enige die dit vervelend vind en vinden jullie dat ik me aanstel of kunnen jullie je het wel voorstellen?

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Nee hoor, groot gelijk, ik vind het ook belachelijk. Heb je al eens met het hoofd gepraat van het kdv? En als ze echt niet luisteren, zou ik toch op zoek gaan naar een ander kdv.

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ten eerste zou ik een klacht indienen, want ze horen gewoon jouw voedings-richtlijnen aan te houden.
    Normaal mag je pas vanaf 6 maanden brood geven, dus dat is sowieso te vroeg. En 5 flessen van 240 ml is inderdaad teveel. Iemand die op het kdv werkt, moet toch dat soort dingen wel weten lijkt me?

Bij ons op het kdv werken ze met een schriftje, ik weer niet of dat bij jou ook zo is?
    De pagina is in 4 verdeeld:
    - bericht van thuis: hier schrijf IK bijzonderheden, bijvoorbeeld hoe laat hij zijn flesje heeft gehad of dat hij nu met een groentehap is begonnen
    - eten: hier schrijven ZIJ wat hij daar gegeten heeft
    - slapen: hier schrijven ZIJ wanneer hij geslapen heeft
    - bijzonderheden: hier schrijven ZIJ bijvoorbeeld dat hij is de schommelstoel heeft gezeten of veel gelachen heeft.

Ik zou niet zomaar stoppen met werken, zeker niet als je het geld kan gebruiken. Ik zou OF vragen of hij naar een andere groep mag met andere groepsleidsters OF hem inschrijven bij een andere kdv in de buurt.

Groetjes Saskia

5. Hai Suus!

Nee, je zeurt niet! Lijkt me logisch dat ze op het KDV jouw wensen volgen en op zich zijn die wensen ook niet zo heel raar! Ik heb gisteren nog op het CB gehoord dat het beter is om zo lang mogelijk te wachten met diksap en andere zoete drankjes omdat ze daar op een gegeven moment alleen maar meer van willen.

Ik zou eerst een officieel gesprek aanvragen en je onvrede uiten, als er dan nog steeds niets aan gedaan wordt zou ik op zoek gaan naar een ander KDV of misschien een gastouder?

Stoppen met werken lijkt nu misschien de aantrekkelijkste optie, maar kijk uit dat je daar geen spijt van krijgt.

Laat je even weten hoe het zich verder vordert?

6. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik vind het geheel terecht dat je boos bent! Hun nemen dus het initiatief que eten voor jou zoontje? Tsss.... :(
    Mijn zoontje gaat ook naar het kdv en hij krijgt daar precies wat hij thuis ook krijgt. Als ik wil dat er iets veranderd schrijven ze het op en doen ze dat.
    Vraag een gesprek aan met het hoofd van het kdv?

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik zou contact opnemen met hun leidinggevende. Als je het al eerder zo hebt meegemaakt dan zeker. JIJ bent zijn moeder en JIJ hebt het voor het zeggen wat JOUW zoon betreft!

8. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ik zou ook eerst een gesprek aan kaarten en schriftelijk een klacht indienen. Het is toch zeker jou kindje? Jammer genoeg hoor je dit soort verhalen vaker.

Ik zou ook niet stoppen met werken, maar wel een lijn trekken met dit KDV. Deze week een klacht indienen en daar gaan praten, als het eind volgende week niet beter gaat dan houd het daar gewoon snel op. Ondertussen zou ik gelijk een ander KDV bellen en je verhaal uitleggen. Kijken of ze plek voor je kindje hebben. Het is toch te gek voor woorden.

Niet stoppen met werken hoor, eerst een andere oplossing vinden (ook al vind ik het heerlijk thuis en ben ik blij dat ik niet in jou schoenen sta qua KDV gedoe) en dan kan je altijd nog kijken.

Succes, M

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je stelt je zeker niet aan hoor Suus!

Zoals al gezegd zou ik het ook doen. Eerst een gesprek met een leidinggevende en een officiele schriftelijke klacht indienen. Ik zou aangeven dat als er nog een keer jouw wensen/eisen worden genegeerd dat je hem naar een ander kdv zult brengen.

Veel succes/sterkte

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Je stelt je niet aan, ik ken het gevoel. Maar ik denk achteraf dat het ook wel komt omdat ik me zelf schuldig voelde dat ik zo'n kleine baby naar het kdv bracht. En daardoor ging ik ook wel een beetje naar dingen zoeken die fout waren. Heb je daar misschien ook een beetje last van? Ik zou mijn werk niet opgeven als ik jou was. Over een poosje, als hij wat groter is is het veel makkelijker om hem weg te brengen denk ik. En dan zit je zonder werk. Zelf zou ik zeggen bijt nog even door, en zeg wat van hun voedingsgewoontes, maar stop er niet direct mee. Ik heb dat toen wel gedaan (overigens met vervanging door schoonmoeder) en had achteraf toch in de gaten dat het kdv best goed was voor ons meisje (ze gaat nu weer)

En ja dat brood vind ik ook belachelijk

11. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ik sluit me geheel bij de anderen aan. Ik kan me echt voorstellen dat je het goed zat bent, dat zou ik ook zijn. Je stelt je absoluut niet aan, maar pas inderdaad op dat je geen beslissing neemt 'uit kwaadheid'. Ik heb zelf hele goede ervaringen met het kdv, dus ik denk dat jij het vooral niet getroffen hebt met dat specifieke kdv. Waarom niet een gesprek aanvragen op het andere kdv?
    Ik zou ook een gesprek aanvragen met het hoofd, je hebt genoeg voorbeelden waarin zij hun eigen gang gaan zonder rekening met jouw wensen te houden, en ik neem aan dat dat niet in het intakegesprek zo gepresenteerd is!
    Ik schrijf ook altijd in het schriftje, en zelfs als ik zit te 'mutsen' over bepaalde flesspenen, dan nog verwacht ik dat ze zich er aan houden. En dat doen ze ook. Toen ik voor de eerste keer een potje fruit meegaf, vertelden ze dat zij ook vers fruit voor de kinderen hebben. En of ik wilde dat ze dat aan Lize gaven. Heel netjes dus allemaal, en zo hoort het ook. Het gaat om jouw kind, je hebt recht op een goede zorg voor je kind. En vertrouwen is daarbij heel belangrijk.

veel succes!
    Amber

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.249
    7.287
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind absoluut niet dat je je aanstelt, ik zou hier ook echt flink pissig om worden!

Ik zou een gesprek aankaarten met de eindverantwoordelijke en als er dan niets aan gedaan wordt, overstappen op een ander KDV. Het is jammer dat hij dan opnieuw moet wennen, maar ik zou niet zomaar je baan opgeven, aangezien je dat ook eigenlijk niet wil.

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik sluit me bij de rest aan. Dat aan jouw wensen geen gehoor wordt gegeven is absoluut onacceptabel. Een gesprek aanvragen en desnoods een klacht indienen.

En misschien inschrijven bij een ander kdv? Dan heb je misschien een beetje druk op de ketel.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.476
    113
    Hee meiden,

Super bedankt voor jullie reacties.

@lientje: ik snap wat je bedoelt en ik dacht eerst ook dat het daaruit voortkwam, maar inmiddels is het al zo vaak gebeurd dat het nu te gek wordt.

Ik ga idd morgen opbellen en een gesprek met een leidinggevende aanvragen. Ik kan in principe halverwege april al terecht op het andere kinderdagverblijf. Ik zou het alleen zo sneu voor jesper vinden als hij dan weer helemaal op nieuw moet wennen. Zou hij daar niet erg veel moeite mee hebben misschien?

Oh,ik vind het errug moeilijk. Stoppen met werken is ook iets wat ik liever niet doe, maar idd op dit moment lijkt het erg aantrekkelijk. Ik bel morgen ook even naar het andere kdv om te vragen wanneer ik langs kan komen om even te kijken en wat zij voor regels qua eten hebben.

Ik vind het gewoon jammer dat z ehierdoor aldoor op eigen houtje dingen gaan veranderen en dan ok nog wat eigenlijk niet mag. Ik bedoel als hij om 16 uur in de middag al op 5 flessen van 240 zit, dan slaat dat helemaal nergens op natuurlijk. En vooral zomaar met brood te beginnen, ik wordt er gewoon zo boos om als ik eraan denk.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.476
    113
    Ik had ook gewoon verwacht dat ze wat meer dingen zouden weten qua voeding. Toen ik vertelde dat ik zolang mogelijk wilde wachten met bijvoeding, in ieder geval tot ruim 5 maanden zeiden ze dat het niet uitmaakte omdat ik toch al flesvoeding gaf en je alleen hoeft te wachten als je bv geeft, maar dat is dus gewoon niet waar.

16. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Je zou inderdaad toch denken dat ze op een KDV wat meer over voeding zouden weten! Inderdaad, meteen een gesprek aanvragen!
    Op ons KDV houden ze zich zoveel mogelijk aan onze 'regels', en denken ze goed mee. Zo zou het overal moeten zijn!

En over opnieuw wennen, eventueel, ik zou het niet weten eigenlijk... Als ze op dat andere KDV wél jouw wensen respecteren en na een gesprek met je huidige KDV blijkt dat daar niets veranderd, zou ik persoonlijk toch overstappen. Dan maar beter even wennen maar wel gewoon een goed ritme!

17. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Dit moet je niet pikken en er gelijk werk van maken!
    Wie weet welke regels ze zelf nog meer gaan bepalen!

18. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    ik zou er ook niet mee akkoord gaan! kan je niet naar een ander kdv gaan?

19. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

owwwwwww! Wat wordt ik verschrikkelijk boos als ik dit lees meid! Ik voel gewoon je onvreden en zo ontzettend herkenbaar.

Ik heb deze problemen ook gehad met het kinderdagverblijf waar Noa naartoe gaat.

Gelukkig kunnen we nu weer met elkaar door een deur, maar daar hebben wel twee behoorlijk heftige gesprekken voor moeten plaatsvinden.

Dus je doet er goed aan om eens een hartig woordje te gaan babbelen met de leidinggevende. Schrijf voor jezelf een aantal punten op die je niet lekker zitten, zodat je daar niet met je mond vol tanden zit. (heeft mij erg geholpen, want ik was behoorlijk emotioneel tijdens het gesprek.)

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het is jouw kind en jij bepaalt wat goed voor hem is, niet het kdv. Ik zou dit dus echt niet pikken... Ik zou idd een gesprek aangaan met ze, en ook eens even gaan kijken op dat andere kdv.

Ik denk dat het wennen opo een ander kdv niet zo'n probleem zal zijn, hij is nog klein en dan gaat dat vaak wel makkelijk. Of hij nou op het ene kdv of het andere zit, druk is het toch wel... (vergeleken met thuis bedoel ik dan)

Deel Deze Pagina