Hallo meiden, FF een vraag, Britt eet erg goed,ook haar fruit maar haar fruit kauwd ze bijna niet slikt hele stuken manderijn weg zo ook met appel banaan en kiwi... of ik nou hele grote stukken of klein geef maakt niks uit... ze kauwd 1 x en hap slik weg Vele kokken van grote of grove stukken.. Dit heeft Britt nog nooit gedaan Das toch vreemd... een hele part manderijn krijg ik niet in een keer weg. groetjes jantina
Hier hetzelfde 'probleem'. Vigo kauwt ook niet of nauwelijks... Heb al van alles geprobeerd. Tot het in zijn wangen stoppen van eten tot het kauwen voordoen...
Kan het zijn dat het met de tandjes te maken heeft? Ik weet natuurlijk niet hoeveel tandjes jullie kindjes hebben, maar ik kan me wel voorstellen dat het pijn doet als ze met hun tandjes tegen de kaakjes - waar nog geen tandjes zitten - aankomen bij de kauwbewegingen. Misschien dat ze daarom niet meer willen kauwen?
Fleur kauwt ook niet. Gaf haar vanmiddag voor het eerst reepjes brood in haar hand, met korst en al. Ze zuigt er even op maar ze slikt het al snel door. Ze heeft wel al 6 tanden dus ze kan wel lekker afhappen maar verder....het zal wel goed komen. Marijn
Vigo heeft 6 tanden, dus daar zou het niet echt aan moeten liggen denk ik....? Ik durf Vigo ook niet zelf te laten eten omdat hij én niet kauwt én hele grote stukken in zijn mond stopt als hij het zelf doet... Hij is me al een keer bijna gestikt, en dat was NOT funny!
goh... moet er toch eens op gaan letten, ik heb het idee dat lars alles zon beetje plet met zijn tong en zijn gehemelte, nu ik er zo over nadenk, ik zie hem ook niet zo erg kauwen. maar hij heeft zich nog nooit ernstig verslikt.
hier zat ik dus ook al mee! had het ook in een eigen topic geplaatst! Tijn kauwt dus ook niet! Hij eet alles, maar echt grote stukken kan ik hem niet geven. Hij propt het dan in zijn geheel in zijn mond en na wat sabbelen slikt hij het door. Je ziet soms echt dat het heel veel moeite kost door te slikken! Bij mij zou het zeer doen! Sinds 3 dagen propt hij bij elke hap ook nog eens zijn hand in zijn mond. Hele smeerboel hier met eten. Lijkt wel of hij het zo makkelijker kan pletten! Tijn heeft 2 onderandjes, maar ik heb wel eens gehoord dat dat niks zegt kwa eten. maar schijnbaar dus vaak voorkomend als ik het zo lees! Die grote stukken brood, fruit etc. durf ik hier dus echt niet te geven! kus miek
hier vanmorgen met fruiteten ontdekt dat lars wel degelijk kauwt, hij had keus uit banaan, appel en peer, en nam van alle drie wat (had een bordje fruit voor ons alledrie gemaakt) en aan de appel zag ik dat hij het wel kauwt. wel grappig, tot dit topic had ik er nooit zo bij stil gestaan, het ging altijd goed
Hier ook eentje die niet kauwt. Maar het vervelende is dat ze juist stukjes wil. Het is hap slik weg. Gepureerd of geprakt eet ze amper. Ze wil het echt zelf doen. Ik denk ook dat mss met de tanden te maken heeft. Maar hopelijk kauwt ze snel. Het lijkt me voor de vertering van het eten ook niet goed. Ik heb soms het idee dat ze daar dan ook last van heeft. Hebben jullie dat ook of niet?
voor het verteren zal het zeker beter zijn.. dat geloof ik gelijk Vind van alles terug in haar luiertje... manderijn.. stukjes kiwi aardappel... Geloof niet dat ze er last van heeft.