Krabben en knijpen.....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jmr, 9 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jmr

Jmr Niet meer actief

hoe leer ik dat mn meisje af?
    doen jullie kindjes dit ook?
    Ze bestudeert steeds mn gezicht en haar, en knijpt of krabt me dan!
    Ik zeg wel steeds: Nee, niet doen....je moet aaien(doe ik het voor met haar platte handje) maar ze blijft maar krabben en knijpen haha....
    en ik kan je zeggen, dat doet best zeer! dus ik zeg ook wel eens
    hard au, maar daar schrikt ze soms zo van dat ze moet huilen.....
    dus ze snapt wel dat het niet leuk is lijkt mij dan....

2. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Hmmm, die van mij krabbelt, knijpt en bijt (8 tanden).....niet echt grappig meer.
    Ik zeg ook steeds nee en haal hem weg bij mij (hij doet het meestel als ik hem op de arm heb). Na een paar keer stopt hij er dan mee. Om dan op een volgend moment weer verder te gaan :) ...

Tsja, ik denk dat we gewoon consequent nee moeten blijven zeggen, ze zullen vast niet blijven bijten en krabben totdat ze 18 zijn :)

3. Dushi

Dushi Niet meer actief

Doet Vera ook en ze is dan heel enthousiast. Het is erg lief bedoeld, maar ze kunnen op dit moment nog niet aaien.

Bijten is ook tijdelijk. Ze vinden het erg interessant om overal hun tandjes in te zetten.
    Vera heeft er gelukkig pas twee.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ze heeft mij vorige week zo hard gebeten bij het CB dat ik gewoon een behoorlijke blauwe plek ervan op mijn arm heb staan. Het deed echt pijn. Ik zeg ook nee en trek haar dan gelijk van mijn arm af, maar helaas schrikt ze er helemaal niet van. En ik wil ook niet dat ze me slaat, zeg ook aai, aai en pak haar handje, maar het is een echt knijperdje. Dat belooft nog wat ;) . Als ze lekker op schoot zit en vervelend wordt, dan zet ik haar gewoon op de grond en loop weg, vindt ze ook niet leuk.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dit is heel herkenbaar voor die leeftijd!
    Dano heeft mij 2 keer gebeten en mijn schoonmoeder ook. toen hij me de eerste keer beet pakte ik hem voor mijn gezicht zei vrij hard AU dat mag niet en toen ging hij van schrik huilen. Daarna heeft hij het nog een keer gedaan en vervolgens nooit meer.

krabben en knijpen is een vorm van ontdekken, ze knnen hun kracht nog niet. probeer concequent te zijn en altijd te zeggen dat ze zachtjes moet doen, en aai aai zeggen. ook dat gedrag wordt vanzelf minder. Soms wil Dano uit zijn ethausiasme nog weleens vrij wild doen, maarja dat valt dan nog mee
    succes!

6. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Hier dus ook, krabben bijten. Het erge is, ze kijkt dan ook echt zo van "zo dat heb ik weer mooi voor mekaar"! Ik moet me dan echt inhouden en idd. geef ik aan dat ze rustig moet aaien.

Tot nu toe heeft ze alleen mij gebeten.

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou Louise kan ook goed bijten/knijpen en slaan... bijten doet ze gelukkig bijna nooit. Wij blijven ook gewoon zeggen, nee dat mag niet! Je moet lief doen. Je mag papa/mama/poes geen pijn doen...etc. Ooit zal ze het inderdaad wel doorkrijgen ;)

8. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hier nog zo'n krabbert en knijpert. Soms als ze de fles drinkt zit zemet een handje te kriebelen en ineens heeft ze dan mn velletje beet, met haar nagels.. Als je mn bovenarm ziet, lijkt t net of ik aan zelfverminking doe ofzo..
    Zeg ook auw, en lief doen, maar heb het idee dat die boodschap bij een half-jarige nog echt niet aankomt..!

Deel Deze Pagina