Het engelse lbs is idd anders dan als wij het over pond hebben. Een pond in nederland is 500 gram, dus een kindje van 9 pond is 4500 gram. Volgens mij is men het er wel wereldwijd over eens dat kindjes >4500 gram grote kindjes zijn . On topic: Mijn oudste geschat rond 31-32 wkn op 2400 gram, zou 9-10 pond bij geboorte zijn, was 4355 gram (ruim 41 wkn). Mijn 2e geschat op een gemiddeld tot iets groter dan gemiddeld kindje, 7-8 pond. Twee dagen voor bevalling nog de 'garantie' dat ze zeker niet meer dan 4000 gram zou zijn en haar broertje niet zou inhalen, maar ze was 4520 gram (ruim 41 wkn). Deze 3e is geschat op 3500-3600 gram met 36 wkn en zal naar verwachting ruim boven de 4000 gram uitkomen. Ik persoonlijk gok op rond 4600 gram (als ze ook 41 wkn blijft zitten, maar dat denk ik wel). Het blijft lastig, die schattingen...
Oh dear..Lees net dat newborn kleren afgestemd zijn op 8-12 lbs baby's..Wat moet ik doen als alle kleertjes te groot zijn voor de kleine??
Mijn oudste werd geschat dat hij geboren zou worden rond de 2500g en hij is geboren met 40 weken en 2530 gram. Me jongste flink wat groei echo's gehad met 32 weken werd hij geschat(geboorte gewicht) 2600g. Met 34 weken werd in eens op 3900 gram geschat. En 2 weken later weer op 2800 gram. Hij is uiteindelijk met 2700 gram geboren. Nu krijg ik deze zwangerschap weer vanaf de 26 weken weer groeiecho's
Mijn zoon werd geschat op 3500 gram maar woog bij de geboorte 4800 gram. Nu met deze zwangerschap denken ze gemiddeld maar ik zie het wel, geloof de echo's niet zo
... de verloskundige durft mij niet te schatten omdat m'n buikwand te dik is. Of ze daar nu mee bedoelt dat /ik/ te dik ben of dat de placenta er ook nog voor ligt en 't gewoon moeilijk te voelen is, weet ik eigenlijk niet. Ik hoop dat m'n kleintje zo rond de 7 pond zal zitten- dat vind ik wel 'n mooi geboortegewicht. Ik heb nooit groeiecho's gehad. Vind ik wel jammer.
Mijn kindje werd bij 28 en 34 weken gemeten i.v.m. eerder vermoeden van zwangerschapssuiker door een behoorlijke buikomvang ( van de kleine ). Bij 28 weken deden ze het nog af als:'dit kindje is groter dan gemiddeld', bij 34 weken gaven een schatting van rond de 3800 gram. Een 7 a 8 ponder dus. Bij de geboorte was ze uiteindelijk 3400 gram. Een gelukje ook, want ze zat nu al verschrikkelijk vast in mijn bekken en moest met flink sjorren geboren worden via vacuum en knip. Ze is met precies 40 weken geboren. Ze zaten er dus een 400 gram naast. Ze hadden me alsmaar bang gemaakt tijdens de zwangerschap dat de groei zo 'explosief' was en ik zou bevallen van een bovengemiddeld zwaar kind... Wat was ik blij dat ze 'maar' 3400 gram was. Maar nu besef ik me dat ze er hoe dan ook wel was gekomen.
Hoi Hier een handschatting met 38 weken gehad. Hij werd op 3750 geschat met 40 weken. Uiteindelijk geboren met 41+1 3810 dus heel knap van mijn vk.
Mijn kleine werd met 34 weken geschat op kleine 7 pond bij 40wkn. Is geboren met 41wkn en woog 8 pond.
Oudste was 4250 dus bij de tweede werd een groeiecho gemaakt met 35 weken. Die werd 3300 + of - een kilo geschat. Hij was met 41 wk 1 dag 4310 gram. Dus ruim een kilo zwaarder.
Mijn zoontje werd ongeveer 8 pond geschat. Ik geloof dat dit met 34 weken was. uiteindelijk is hij 3 weken te vroeg geboren met 2945 gram. Ze zaten er dus echt ver langs. Ook al was hij 2 weken later geboren was hij niet veel meer aangekomen zeiden ze. De groeiecho's kloppen vaak niet.
met kerst, 2 maanden voor de uitgerekende datum, schatte de echo haar op 3180 gram. Ze werd geboren met 4180, een week te laat. Echo was accurater dan voelen. Op de tast kwamen ze uit op ruim 7 pond..
Mijn eerste was 6 pond,m ijn 2e werd met de hand door de vk geschat op 7 pond maar was 9 pond ( hadden we echt niet verwacht na de eerste ), 3e schatten ze ook weer groot in (hebben geen gewicht) genoemd maar was met 38 weken al ruim 8 pond. Nu morgen een groei echo voor nummer 4 ben erg benieuwd !
Bij de 20 weken echo hadden ze verwacht dat ze bij geboorte tussen de 3700 en 3900 gram zou zitten. Met 38.2 weken is ze geboren en woog ze 3670 gram
Bij ons hebben ze niet gezegd wat voor gewicht er bij de geboorte verwacht wordt. Maar ze zei wel dat de kleine gemiddeld nog zo'n 200 gram per week groeit, dus dat zou uitkomen op nog zo'n 1200 gram extra. Ze zou dan op de 3200 gram zitten. Ik zie wel hoe groot ze is, misschien krijgt ze nog wel een groeispurt of heeft ze die net gehad.
De eerste werd dmv groeiecho's geschat op 4000 gram bij de geboorte, hij bleef echter 20 dagen langer zitten en was precies 5000 gram bij zijn geboorte. De tweede werd dmv groeiecho's op 4500 gram bij geboorte geschat. De verloskundige zei (op de tast) dat ze niet zo groot was. Ze is 5 dagen voor de uitgerekende datum gehaalt en was 3840 gram.