Deze vraag stel ik omdat ik vaak van andere mensen in mijn omgeving hoord dat ze haar zo mager vinden Ze is nu net 6,5 maand en weegt 8025 gram bij 74 cm. Is dit dan echt zo licht voor haar leeftijd? Mijn zoons kan ik niet als voorbeeld nemen want die wogen op haar leeftijd beidden al 12,5 kilo. Ik vind haar zelf niet echt mager,maar dik is ze ook niet.ze is gewoon heel lang kwa lengte.
Hier was ze 6750 en na een week virus en zh 6680 en 66 cm ik denk mensen dat denken omdat jouw meisje erg lang is? Die van mij is nu 8750 en 72 cm bij 11 maanden en zij,is gemiddeld zegt het cb.
mijn dochter woog vorige week 7750 gram en is 67 cm! jouw meisje is dus ook aardig lang en dat weegt ook mee, mijn oudste dochter woog met een half jaar ruim 9 kilo en was 68 cm dat was echt een lekkere dikkerd, en zelfs bij haar nooit gehoord dat ze te zwaar was! de jongste doet het ook super volgens het cb dus zou me er niet te druk om maken hoor zolang ze vrolijk en gezellig is gaat het goed toch? ze ziet er hardstikke goed uit hoor, met lekkere vetjes hier en daar
Dit kan je toch gewoon checken op de groeicurve van het CB? Mijn zoontje weegt nog minder met 6 maanden en die zit nog een klein beetje boven het gemiddelde gewicht voor een jongen van 6 maanden...
Ze ziet er super goed uit zo op de foto's... Het is toch niet belangrijk wat anderen zeggen als ze maar lekker in haar vel zit en tevreden is... Onze dochter was met 6 maanden 67.5cm en woog 8280 gram toen zat ze met gewicht hoger dan lengte nu is dat helemaal bijgetrokken.
jongste nu 6 maand: 62 cm en 6120 gram. Oudste was met 1 jaar 72 cm en 7850 gram. Die van mij zijn klein en mager voor hun leeftijd maar wel mooi in verhouding. Met alles op de -1/-2 lijn
Als ik me niet vergis heeft ze pas in het ziekenhuis gelegen omdat ze niets binnenhield/niets wou eten en drinken en erg was afgevallen. Lijkt me dat ze dus tov een tijdje terug waarschijnlijk nog steeds dun is. Als je in de curves in het CB-boekje kijkt, kun je ook zien dat ze met haar gewicht boven de curve zit en qua gewicht ongeveer op het gemiddelde. In verhouding is ze dan dus slank/dun. Maar zolang het CB en/of de kinderarts niet aan allerlei alarmbellen gaan trekken, zou ik me er niet zoveel zorgen over maken. Grote kans dat als ze weer gewoon eet en drinkt, ze over een paar maanden weer perfect in verhouding is.
Klopt NiekeKris,ze was 2 kilo afgevallen van de 9 kilo af,met 5 maanden woog ze nog 9 kilo,daarna begon het gedonder met niet meer willen drinken en eten,via de sonde hebben ze haar laten drinken en na een week werd ze ontslagen. Thuis ging het weer minder maar met de logopodiste hebben we allerlei truucjes gekregen om haar te laten drinken en eten. Ze eet nu per dag 4 flessen opvolgmelk,1 reepje brood in kleine stukjes en half potje fruit en half potje groente. Ben trots dat ze toch al 1 kilo is aangekomen in een maand tijd. Ze moet nog 1 kilo dan is ze weer op oud gewicht,het enige rotte is dat ze nu te snel kwa lengte gaat,daardoor lijkt ze zo dun. Ze ontwikkelt zich ontzettend snel en is vaak vrolijk en zit goed in haar vel.
haha die van jou is zwaar vergeleken met de mijne. Elin was met 6 maanden 6730gram en 64 cm En vind haar er prachtig uit zien hoor.Niets te mager of te dik.Gewoon een heerlijk gezond meisje
Met zes maanden en een week; 72 cm en 6910 gram. Lijkt me nog een stuk dunner dan jou meisje. Toen ik de foto's zag begreep ik daarom ook je vraag niet helemaal. Denk idd dat het komt omdat ze zo is afgevallen. Ze ziet er goed uit en wat fijn dat ze weer zelf eet! Ik hou van alles bij op een site: GroeiGids
Met 6,5 mnd was mijn dochter 69 cm lang, en woog zij 8140 gram. Dat was volgens mij netjes in verhouding, en ietsje groter+zwaarder dan gemiddeld. Jouw dochter is wat langer, bij ongeveer hetzelfde gewicht. Nou hecht ik nooit zo veel waarde aan lengtemetingen van baby's en dreumesen, dat liggend meten is volgens mij nooit echt nauwkeurig. Als ik die foto's van je dochter zie, is 'mager' nou niet echt het eerste woord wat in mij opkomt. Daar zit toch wel wat spek op? (heerlijk overigens, ik vind haar er prima uitzien)
Ik heb hier gegevens staan van 7 maanden: 66,5 cm, 6850 gram! Ons meisje is slank, maar CB is er juist heel positief over. Ze zien ook hoe ik eruit zie en vinden haar juist heel mooi zo! Ze kreeg ook 9 maanden BV en volgt gewoon, na een klein dipje, haar lijntje.. Ik maakte me wel eens zorgen, omdat sommige kinderen echt mega lijken vergeleken bij haar, maar krijg dan alleen maar te horen dat ik me nergens zorgen over hoef te maken. Nu heb ik het naast me neergelegd, en zal me ook niet aantrekken als anderen hier wat van zullen zeggen (al heb ik dit nog nooit te horen gekregen).
ik zeg ook een lekkere stevige meid als ik de foto's zo zie. hier was dochterlief heel dun en lang maar van begin af aan. als ze is afgebvallen kan ik me voorstellen dat mensen haar dunner vinden dan voorheen maar ze heeft nog best een aardig gewicht hoor! als ze t goed doet moet je geen zorgen maken. zoals je al schrijft eet ze weer goed en ontwikkeld ze zich goed.
Ik weet het niet maar zo op de foto te zien heeft zij lekkere bolle wangen en bespeur ik hier en daar (polsjes, knieƫn) babyvet. Kan mij niet voorstellen dat mensen haar dun vinden? Misschien afgevallen ja omdat ze in het ziekenhuis heeft gelegen maar dun nee?! Maak je niet dik ze ziet er prima uit!
Hahaha! Mijn dochter is 14 maanden en 8100kg! Dus het valt reuze mee! Volgensmij was ze rond die tijd pas 6 kg hier. Ze hebben allemaal hun eigen lijntje, laat je niet opnaaien!
Nou, ik geloof niet dat dat veel te licht is hoor. Ze ziet er goed uit en als ze lekker levendig is en lekker in haar vel zit is het toch goed. Iedereen lekker laten kletsen hoor!
Je dochter ziet er op de foto's meer dan prima uit, dus snap niet dat mensen zeggen dat ze haar (te) dun vinden! Onze dochter woog met 6 maanden 8230 gram en was 67 cm lang. Jouw meid is gewoon lekker lang voor haar leeftijd. Het belangrijkste is dat ze nu weer lekker begint te eten en te drinken!