Hoe zwaar woog jullie kindje met 4 jaar?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door xxisoldexx, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Onze zoon is eind februari 4 geworden en weegt nu een kleine 15 kilo. Ik schat dat ie zo'n 104 cm lang is. Maak me best zorgen om hem, zeker omdat ie soms klaagt over ochtendmisselijkheid.

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier een lang groot kind. 22 kilo en 115 cm
    4 jaar en 3 maanden

3. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Maar met zo'n lengte mag dat ook wel denk ik;)

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter woog met haar 1.08 m 17.7 kilo met 4 jaar.

Over de ochtendmisselijkheid: Onze dochter klaagt smorgens ook wel vaker over buikpijn. Naar mijn idee is dat meestal gewoon van de honger. Als kind had ik smorgens ook altijd écht wel honger om 7.30 uur.... en dan voel je je buik wel.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Vind dat nog knap. Hier nog geen 4, nog een half jaartje te gaan en weegt maar 12 kilo. Ik verwacht ook geen wonderen dus misschien hooguit 13 kilo bij 4 jaar.

6. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Het is een half uur tot uur na het eten. Meestal spuugt ie dan ook. Dat is dan meestal in de taxi. Wagenziek is het niet, anders zou ie het toch wel bijna iedere keer moeten hebben en niet alleen 's ochtends.
    Hij heeft ook epilepsie en verder veel gezondheidsproblemen gehad de eerste 2 1/2 jaar dus vandaar dat ik me zorgen maak.

7. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ons zoontje is nu 107cm en 17,5kg

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Erik was met 4 jaar nog geen meter en woog 13 kilo.

Het kan wel zijn dat ie wagenziek is. Waar in de taxi zit ie? Kan ie van zich af kijken? Scheelt misschien wel.

Onze jongste heeft ook epilepsie en is ook regelmatig misselijk. Vaak als ie net tegen een aanval zit. Maar dat het niet doorzet zeg maar.
    Of juist als ie een erg grote aanval krijgt. Dan gaat ie altijd spugen tijdens of achteraf.

Heeft je kindje medicatie? Misschien ligt het daar aan? Dat je het beter voor of na het eten kan innemen of juist met iets anders van eten of drinken?

En als je het niet vertrouwd gewoon naar de huisarts/kinderarts gaan.
    Altijd naar je moedergevoel luisteren!! Vooral wij mama's met kindjes die extra zorg nodig hebben.

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    over dat wagenziekte.... Ik ben ook wagenziek. Maar het ligt ook enorm in wat voor auto ik zit en waar in de auto ik zit en het ligt ook aan de chauffeur. Als het erg warm is in de auto ga ik geheid overgeven. Maar zijn de omstandigheden goed dan heb ik nergens last van en ben ik ook niet misselijk.

Bij onze jongste in de taxi hebben ze ook altijd de verwarming aan. Daar moet Owen ook soms van spugen. Maar goed, is niks aan te doen want er zitten ook kindjes in die zwaar gehandicapt zijn en dus de warmte nodig hebben.
    Smiddags is het meestal buiten wat warmer dus hoeft er geen verwarming aan. En dus minder misselijkheid.

10. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Hij zit altijd op dezelfde plek en dezelfde chauffeur. We denken en school ook dat het met zijn epilepsie te maken heeft. Ik heb straks een telefonische afspraak met de huisarts

11. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Kan honger zijn. Hier paar die dat hebben als ze s'avonds slecht eten. het kan niet de bedoeling zijn. maar mogelijk als je hem s'avonds eventueel voor het slapen gaan nog iets geeft van een broodje of een klein bordje pap je hem kan helpen.

hier een slechte eter die dus met 4 jr 15 kilo is en ongeveer 1.10
    een lange dunne jongen.
    Ik vind wat jij noemt geen rare verhouding. lijkt me perfect. maar die ochtendmisselijkheid zou ik kijken of ik er wat aan kan doen op die manier (oudste heeft zelfs meerdere malen overgegeven.. ) Pas toen drong het door dat hij s'avonds gewoon moest eten want anders werd hij s'ochtends ziek.

en over dat wagenziek. wat eet hij als ontbijt?

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Dat is wel heel licht voor zijn lengte

Mijn dochter was ongeveer 15,5 kilo denk ik...maar was wel kleiner.

Misschien kun je je zorgen eens met de huisarts bespreken.

13. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Ga ik zeker doen.
    Meestal eet ie een boterham, cracker, beker melk. Daarna zijn medicijnen en wat water. Vanmorgen alleen een boterham en medicijnen. Hij zei wel voordat ie weg ging dat ie zich niet lekker voelde.Ik heb net school gebeld en hij had gelukkig niet gespuugd.

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Tis geen zware jongen inderdaad.. eet hij wel goed? Misschien een allergie of intolerantie voor een bepaalde stof? Mijn zoon wordt over 2 maanden 4. Hij is nu 1,05 met een gewicht van 17,1. En dat is al niet echt zwaar volgens het CB. Hij heeft wel een lactose intolerantie.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dochter is hier 102 cm en weegt nog geen 14 kg...

Zoon was met 4 jaar veel groter en zwaarder maar ik denk dat het onverstandig is om te vergelijken. Kind van TS is ziek en kinderen zijn verschillend. Zo zit er in de klas van mijn zoon een kindje wat net zo groot is als mijn dochter (bijna 2 jaar jonger is zij)

16. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    de mijne is ook zo. en hoewel het een tengere jongen is en hij weinig reserves heeft is hij niet mager. Je moet ook naar het kindje zelf kijken. Op t CB zeiden ze ook dat hij "licht" is, maar hij ziet er gewoon goed uit.
    wel in periodes van ziekte zoals deze winter met griep maak ik me zeorgen. maar nu begint hij wel weer wat meer te eten en haalt hij het weer terug in. (was natuurlijk weer wat afgevallen)

17. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Het is meer om een indruk te krijgen wat een gemiddelde jongen van 4 weegt.
    Hij eet zeker de laatste tijd in eens veel beter.
    Overigens staan hem nog wat onderzoeken te wachten. Hij wacht op een oproep van het epileptisch centrum. Dat zou eigenlijk vorige maand zijn maar dat was rond mijn uitgerekende datum.

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    bij 102 cm 15 kilo

19. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Hier 4,4 jaar en is 108cm en 17 kilo

20. Bri

Bri Niet meer actief

Wat sneu voor je zoon. Hopelijk kan er iets op gevonden worden.
    Zou misselijkheid een bijwerking van zijn medicijnen kunnen zijn? Moet hij die na zijn ontbijt nemen, of zou ervoor (of tijdens) ook kunnen?

mijn dochter van 3 is 1 meter en weegt 15 kilo en een beetje. Zij is absoluut geen dikkerd (gewicht is gemiddeld, lengte is bijna +1)
    Mijn zoon van 5 is 1,10 meter, en weegt 18,5 kilo. Bij hem zijn lengte en gewicht netjes in verhouding, beide iets onder gemiddeld.
    Mij lijkt een jongen van 1,04 aan de lichte kant als hij 15 kilo weegt, maar misschien horen die verhoudingen gewoon bij hem.

Deel Deze Pagina