Weet niet zo heel goed wat je met dit topic wil. Dat is helemaal niet vervelend bedoelt hoor. Maar ieder kindje is anders en zoals veel mama's hier al invullen, het gewicht zegt pas iets in verhouding met de lengte. Aangezien je kindje helaas nogal wat problemen met zijn gezondheid heeft lijkt me dat zijn groei ook goed bijgehouden wordt. Mocht hij te weinig groeien (lees aankomen) zul je dat wel weten. Zijn lengte/gewicht is normaal. Het lijkt me voornamelijk belangrijk dat er een oorzaak gevonden wordt voor de ochtendmisselijkheid/spugen. Dat 'hoort' natuurlijk niet.. P.s. Hier een zoon van bijna 4 met een gewicht van 16 kg bij een lengte van 1.06. Zeker 1,5 kg aangekomen sinds hij in januari buisjes kreeg!
Dat doet zijn groei en ontwikkeling zeker geen goeds idd. Hij krijgt eens in het half jaar ongeveer nieuwe buisjes. Hij heeft zoiets ook gehad toen ie bijna 1 werd. Spuugde structureel eens in de 2 weken 's nachts een heel weekend. Toen is ie veel afgevallen en uiteindelijk voor 12 dagen opgenomen. Nooit achter gekomen wat het was. Huisarts belde net, vind hem idd licht en wilt hem hem eerdaags nakijken. Vind het gewoon zo sneu voor hem. Als ik er bij ben bij het spugen kijkt ie me zo levenloos aan. Doodeng gewoon
Zo echt te licht is hij niet hoor. Althans niet zorgwekkend licht. Mijn zoontje is bijna 4, weegt 15 kilo en is 102 cm. Hij was voorheen veel lichter, zat tussen de -1 en -2 lijn. Nu zit hij veel meer naar de middenlijn. KA vindt het prima hoe hij nu is. Ik zou goed laten uit zoeken waar de ochtend misselijkheid / spugen vandaan komt. Bijwerking van de medicatie? Krijgt hij de medicatie alleen 's ochtends?
Hoe vaak komt het spugen voor? Is het eenmalig of spuugt hij meerdere keren? Misschien iets van voeding waar hij niet zo goed tegen kan? Je zou even een voedingdagboekje bij kunnen houden om te kijken of je een patroon ziet. Spanning? Hij gaat sinds kort naar school, toch? Of had hij het daarvoor ook al? Ons zoontje heeft een periode gehad waar hij vaak spuugde. Dit begon meestal 's nachts / in de ochtend. Hij heeft hier allerlei onderzoeken voor gehad: uitgebreid bloedonderzoek, echo van de organen en slikfoto's. Naderhand nog andere onderzoeken (nu nog), maar dit was mede ook omdat er ook nog andere symptomen bij kwamen. Het 1e bloedonderzoek, de echo en foto's was puur gericht op het spugen.
Helaas nog geen structuur er in gevonden. Het kan 4 keer in een week zijn en dat 2 weken lang maar kan ook zo 3 weken goed gaan. Zo'n dagboek ga ik zeker doen, is misschien wel slim!! School: Nog niet. Hij heeft een taal/spraak probleem dus gaat naar een instelling voor kindjes die moeilijk praten.
Mijn zoontje was met bijna 4 jaar 13,8 kilo ongeveer en rond de 1 meter . Hij is nu 4,5 geweest en weegt 14,5 kilo en 104cm
Mijn oudste zoon woog 25 kilo en was 1m28 met 4 jr. Zoon 2 woog 27,5 kilo en was 1m25. Zij waren wel te zwaar maar ook te groot. Dochtertje van bijna 16 mnd oud is 92 cm en 10,3 kilo. Vergeleken bij mijn zoons is me dochter een mager kind hihi. Ze begon als dikke baby. Maar elk kind is anders natuurlijk Mijn zoon van 5,5 weegt nu trouwens nog maar 31,3 kilo bij 1m40. Hij komt nu met de bmi meter op ondergewicht uit terwijl hij er echt niet mager uitziet. En dat terwijl hij 4 jaar overgewicht heeft gehad
Haha je kinderen hebben het goed zo te merken Het begint er toch hier meer op te lijken dat het spugen komt vanwege zijn epilepsie. Volgende week naar de huisarts om te kijken hoe nu verder.
J. (meisje, ze wordt volgende maand 4) weegt 17,8kg en is ongeveer 107cm lang. Maar zeker met gezondheidsproblemen zou ik het met een arts bespreken als je je zorgen maakt.