Hier een zoon van 3,1 jaar. Hij is 101cm en weegt 16,1kg. Maar idd is elk kind anders. Mijn dochtertje van 14 mnd is juist klein en licht....
Maar als hij ziektes heeft, dan is lengte/gewicht toch een ander verhaal en heeft vergelijken geen nut? Wat zegt zijn arts van dat spugen? Spuugt hij na de medicatie?
Ziektes vind ik een naar woord en zo zie ik het ook niet. Ja hij heeft epilepsie helaas. Spuugt niet specifiek alleen na medicijnen. Hij word volgende week door de huisarts iig goed nagekeken. Maar zoals het er nu naar uit ziet heeft het met zijn epilepsie te maken.
Wat zeg ik nu verkeerd? Hij heeft epilepsie, dat is toch een ziekte? Het is vaak zo dat kindjes die veel ziek zijn minder groeien. Mijn zoontje heeft ernstige darmproblemen gehad en groeide in bijna een jaar bijna niet! Alle energie gaat naar het ziek zijn, dat is niet gek! Of het komt door medicatie, dat kan ook nog. Maar sterkte, epilepsie is niet niks!
Dat bedoelde ik niet verkeerd, zeker niet! Epilepsie is zeker niet niks dat weet ik maar al te goed. Op die momenten van braken na gaat het eigenlijk nu goed. De aanvallen zijn aardig goed onder controle voor zover wij merken. Beetje lastig in te schatten omdat ie een redelijk ernstig taal/spraak probleem heeft. Lastig uit te leggen waarom ik hem niet als ziek zie om het zo maar ff te noemen. Vraag het net aan mijn man en die ziet hem ook niet als ziek. Nogmaals is het is geen "aanval" op jou. Ben aan de ene kant blij dat ik hem niet als ziek zie. Epilepsie is een soort kortsluiting in de hersenen
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt; hij heeft een ziekte, maar is niet ziek. Bij ziek denk ik ook altijd aan griep of verkouden ofzo. Ik mankeer zelf vanalles, maar voel me niet ziek.
Idd dat bedoel ik dus. Jij zegt het in 2 zinnen en ik in 10 Hij is echt wel heel veel ziek geweest. De eerste 2 1/2 jaar zo'n 9 keer opgenomen geweest ivm voedingsproblemen, spugen, uitdrogen en slechte groei. Daarom maak ik me ook zorgen om zijn groei. Volgende week naar de huisarts voor een grondige controle en hopelijk kunnen we snel bij het epileptisch centrum terecht om te kijken hoe het in dat bovenkamertje er nu werkelijk aan toe gaat.
Mijn dochter is 108 cm en weegt 17 kilo. Ze wordt in juli 4 jaar. Wat betreft het overgeven en de epilepsie: ik zelf heb ook epilepsie en ik had vaak tijdens "middelgrote aanval" dat ik moest overgeven en of mijn urine liet lopen. Vaak zagen buitenstaanders dan niet eens dat ik een aanval had aangezien ik alleen maar "anders" uit mijn ogen zou kijken en misschien ergens aan zou friemelen. Dus wie weet heeft hij toch wat meer aanvallen? Welke medicatie hebben jullie en zijn jullie al wel bij een neuroloog onder behandeling? Wel kan ik zeggen dat zulke aanvallen HEEL veel energie vreten, ook al zijn het maar "kleine" aanvalletjes. Dus dat zal wellicht een aanslag kunnen zijn op zijn groei. Sterkte in ieder geval!
Dat denken wij nu ook. Hij gebruikt depakine en ethymal. Hij staat idd onder controle bij een neuroloog. We weten nu een jaar dat ie epilepsie heeft maar waarschijnlijk heeft ie het al vanaf zijn geboorte. Hij is ook vaak erg moe dus dat zou ook van aanvallen kunnen zijn. Hoe zijn jou nachten? hij is nogal onrustig
Hier wegenbijde kids even zwaar ( 5,5 en bijna 4) Zoontje weegt 22,3 kg en is 1.12 lang. Hij zit in De grafieken net niet in overgewicht. Hij eet flink. Boterham of 6 per dag, 2 stuks fruit, 2a3x wat lekkers, warm eten dan weer amper. Dochter van 5,5 weegt ook 22,3 kg bij 1.20 m. Zij eet erg weinig in mijn ogen maar kwa lengte en gewicht zit ze perfect in balans. Smorgens met moeite 1 cracker of beschuitje. Vaak eet ze het iet eens op. 10 uur koekje of fruit, 12 uur 2 boterhammen, 3 tosti, eitje of wat lekkers. Avondeten eet ze goed en verder niks