Hallo meiden, Ben nog aan het wachten op een eigen woning maar al aan het rondkijken naar leuke ideeën voor de kamer van mijn ventje. Ik wilde eerst een cars kamer voor hem aangezien hij daar erg gek van is. Maar ik kan dan absoluut niks anders van dekbedovertrek ofzo opleggen dat ziet niet zo uit. Dus ben ik wat verder aan het kijken. Ben benieuwd naar jullie jongens peuterkamer. En wat vinden jullie van onderstaand behang voor op 1 muur.:
Wij hebben een toystory kamer gemaakt, met 2 muren blauw geverfd en 1 groen en eentje met toystory behang. Verder wat toystory accessoires en witte meubels. (Zal zo ff een foto maken) Hoezo kun je verder geen cars accessoires gebruiken? Of cars behang? Vind het behang wat je hebt gekozen wel leuk
Wij denken aan een piratenkamer. Maar ik ga daarbij niet werken met thema behang of muurschilderingen e.d. Ze raken daar toch op uitgekeken op een gegeven moment en ik vind het zonde om dan om de paar jaar opnieuw te behangen of schilderen. Voor ons dus redelijk neutraal geschilderde muren. Op de muur waar het bed tegenaan staat, gaan we waarschijnlijk van mdf een mast + zeil maken, zodat het bed een soort boot wordt. Eén grote blikvanger dus. Verder wil ik vooral met accessoires werken; piraten-plafondlamp, piratenkleed, mooie ingelijste poster ofzo. En ik zou graag zo'n soort 'strandkast' hebben. Die kast kan namelijk in een kamer voor grotere jongens ook wel. En een poster, kleedje, lamp e.d. zijn makkelijk te vervangen. Ook een plaat mdf haal je zo weer van de muur. Even de gaatjes dichtstoppen en de verf bijwerken en je bent weer terug in de 'basis-kamer'. Maar het zijn pas plannen. Eerst de zolder aanpakken en dan in de zomer de kamer van onze zoon. Mijn vader is al gecharterd voor de mast en het zeil, dus dat dat veel werk gaat kosten vind ik niet erg, haha. Dat krijg je als je met pensioen gaat.
Hier zijn we ook bezig met het inrichten in de kamer van mijn zoontje. De thema is cars. Geen behang of schilderijnen. Wel een ingelijsyte poster van cars, zon opbergbox van cars, dekbedovertrek van cars( maar dat hoeft niet altijd voor mij. Ik gain de kleur rood of blauw wel kopen). Voor de rest ga ik nog gordijnen kopen en een vloerkleed van de ikea waarop hij met de autos kan spelen. Raamstickers en wij hebben zon kura omkeerbed bij de ikea gekocht en daarop stickrrs van cars.En nog een cars hanglamp ga ik kopen. Voor de rest weet ik nog niet als ik iets moois van cars tegenkom dan koop ik het.
Dat behang is leuk en misschien te combineren met: Dekbedden & Hoofdkussens - R7 Beddengoed - Jongens - Room Seven Voor inspiratie is de Ariadne at home kinderspecial helemaal gweldig (vind ik). Ik raad een rustige neutrale basis aan het accesoires in 2 kleuren. Cars zou ik toevoegen met een kussen, poster etc. voor je het weet is Cars 'uit' en dan zit je... Steigerhout vind ik heel stoer, je kunt vaak gebruikte planken opkopen en na schuren zijn ze weer als nieuw. Rood en blauw vind ik zelf heel gaaf.