7 weken echo uitwendig moeilijk wat te zien!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muisje14, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Gisteren op intake geweest. Vanwege wat rozeverlies vroeg ik of dat ze ff met echo wilde kijken. Ik wist dat ik op de andere locatie was waar wel een echo staat, maar dat is de oude van de officiele praktijk.

Nu zag ze wel een vergrootte baarmoeder, maar ze kon zo snel niks ontdekken, maar het beeld was ook heel slecht. Een soort sneeuwbeeld (op het hele scherm)
    Inwendig kon ze daar niet maken.
    Ze zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken aangezien ik gisteren pas precies 7 weken ben en dit ook uitwendig is.

Maak me toch wel zorgen :((. Wie heeft er hier ervaring mee????

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Meestal ga je voor de eerste echo naar het ziekenhuis. Dat is niet voor niks; daar kunnen ze m inwendig doen! Want met 7 weken zie je uitwendig gewoon nog niet zoveel, het is allemaal nog zo klein...rozeverlies hoeft niks te betekenen, ik heb het bij mijn eerste zwangerschap ook gehad (zelfs rood!) en daar is toch echt een prachtig meisje uit gekomen! Ik zou me dus niet teveel zorgen maken. Om heel eerlijk te zijn begrijp ik niet zo goed waarom die vk heeft geprobeerd een uitwendige echo te maken, want daar wordt je nu alleen maar onzeker van. Je zou evt. kunnen proberen om de termijnecho te vervroegen, misschien helpt het als je vertelt over je onzekerheid door dit voorval. Maar verder ben ik bang dat de vrij weinig meer kunt doen door afwachten. De kans is het grootste dat alles gewoon goed zit! Toch sterkte ;)

3. muisje14

ik heb zelf om de echo gevraagd, en ze wilde wel even kijken, maar vertelde ook dat we misschien niks konden zien. En ja dat wist ik dus maar toch maak ik me nu zorgen. Stom he....

Ik ga zo toch ff bellen of dat ze inwendig willen proberen. Op de hoofdlocatie van de praktijk kunnen ze dat namelijk wel.

4. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    I, zou nog wel een inwendige vragen. Het is wel inderdaad dat met 7 weken je vaak uitwendig nog weinig ziet.
    Ik moest zelfs met 13 weken nog inwendig, omdat mijn baarmoeder heel ver naar achter ligt.

5. lovelygirl25

18 aug 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij ons bij de verloskundige krijg je je eerste echo rond de 8 weken. Ik heb hem straks met 7 weken en 6 dagen.
    Weet niet of dat standaart is bij verloskundige

6. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    ik heb bij de huisdokter een uitwendige echo gehad met 6 weken en er was wel duidelijk te zien dat ik zwanger was en dat de grootte goed was voor de zwangerschapsduur...Mss wat het materiaal waar ze daar mee werkte niet van goede kwaliteit?

7. muisje14

ja die apparatuur is al heel oud, vandaar dat die dus ook op de 2de locatie staat. Heb net gebeld en ze bellen zo terug. De assistente gaat even overleggen

8. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Bij mij hebben ze ook gewoon inwendig gedaan hoor, niet in ziekenhuis. Kleintje lag gewoon diep verstopt. Week ernaa controle, ging t wel ok.

9. Me312

Me312 Actief lid

2 feb 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    Hier niet hoor! Ligt denk ik aan het deel van het land ;)

Maar ben het met de rest eens 7 weken is nog heel vroeg en hoeft niks te betekenen :)

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb ook mn eerste echo eerst uitwendig gehad.. Ook niet veel te zien..

Daarna inwendig(wel gelijk bij de vk want hun konden wel inwendig doen)

En een mooi beebje van 9mm ongeveer met een kloppend hartje:D

Dus maak je geen zorgen zo raar is het niet dat ze het uitwendig nog niet kunnen zien met die termijn :)

11. muisje14

ze hebben net teruggebeld en ik mag morgen om 14.15 uur voor een inwendige echo bij ons de praktijk komen.
    Echt super dat het zo snel mag. Ben wel blij met onze VK's als je ongerust bent kun je er altijd terecht.

12. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Bij mij zag je ook pas met 8 weken en zoveel dagen uitwendig wat. Dus het kan zeker, niet te snel zorgen maken meid!

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het is allemaal zo klein nog, dat de combinatie van een oud en gaar apparaat met het maken van een uitwendige echo gewoon succesrecept is voor geen steek kunnen zien....

Wel fijn dat je ter geruststelling even voor een inwendige echo mag dan.
    Bloedverlies, zeker als het om kleine beetjes gaat, is trouwens vaak heel onschuldig.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    Ik heb met 6.6 weken een uitwendige echo gehad ivm bloedverlies. Je zag toen bijna niets, je kon wel een hartje zien knipperen, maar verder alleen een heel vaag boontje. En dat was dus wel met heel nieuwe/goede apparatuur. Maak je dus niet te druk, de kans dat ze met oude apparatuur en met 7 weken uitwendig wel iets zien is heel klein.

Fijn dat je morgen nog even terecht kunt!

15. muisje14

Met dat bloedverlies weet ik, het is ook niet rood of zo, maar roze en daarna bruin en daarna weg. Het zit ook bij mijn bmm en niet eens echt met afvegen, maar ohhhh vind het zo spannend allemaal

16. muisje14

hey Rozemarijke,

Ik zie aan je onderschrift dat het hartje van jullie beebje klopt. Wat fantastisch. Nu afwachten voor jullie. Spannend zeg. Hoop dat alles goed blijft gaan

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, dat hopen wij ook :)

Dat bloedverlies is dus waarschijnlijk gewoon een gesprongen adertje. Eigenlijk alleen maar een goed teken, want je BMM is dus goed doorbloed :)

18. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hier niet hoor! Hier ga je alleen naar het ziekenhuis voor een echo als je bij de gyn zit ;). De praktijk waar hier de echo's worden gemaakt, doen ze ook wel gewoon inwendig als het nodig is :)

19. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik heb ook een echo gehad met 7 weken voor mij was het om te bepalen hoe lang ik zwanger was en die is ook inwendig gedaan.

20. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    ik heb zelf ook een uitwendige echo gehad. Kreeg deze bij de huisarts... de 1e keer zag hij helemaal niks.. en 2 weken later zag hij wel iets maar het klopte niet met de termijn... Hij dacht dat ik hooguit een week of 6 zou zijn. ik heb toen zelf een afspraak gemaakt bij de vk, omdat ik zelf heel goed voelde dat ik wel zwanger was. En gevraagd voor een inwendige echo bij het echo centrum hier. ik kon na een week al terecht. Doodzenuwachtig natuurlijk.. en wat bleek.. ik was al 8 weken en 1 dag zwanger.. mooi klein frummeltje te zien en een kloppend hartje...

Deel Deze Pagina