Dames, Ik ben op zoek naar leuk idee om het geslacht van de baby te onthullen. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap een gender reveal taart gedaan (met blauwe vulling en dat zag je van de buitenkant niet). Zoiets wilde ik eigenlijk weer doen maar mijn buurvrouw is op vakantie (die had die taart met fondant gemaakt) en de bakker kon zoiets met blauwe of roze vulling niet maken (had gebeld). Ik kan ook wachten totdat zij terug is van vakantie maar dan ga ik net zelf en dan moet ik het nog 2 weken voor me houden.... Heeft iemand een ander leuk idee? Ik hoor het trouwens op woensdagavond en ga zaterdag op vakantie dus het idee moet wel in korte tijd uitvoerbaar zijn
Ik ken iemand die roze ballonnen in een grote kartonnen doos had, deze opende ze buiten met al het bezoek erbij.
Ik ga cupcakes bakken en die vul ik dan met roze of blauw. Hier maak ik dan een witte toef bovenop en roze en blauwe versiering zodat je nog niks kunt zien.
Je kan Cakejes met kleurstof maken, dan krijg je roze of blauwe cake... Ik heb ook al eens gezien met ballonnen, een grote doos met helium gevulde ballonnen stoppen in verschillende tinten dus koninklijk blauw, aqua en babyblauw of babyroze, fuchsia en neon bijvoorbeeld en dan open trekken en dan vliegen de ballonnen mooi omhoog
Koraal82, ik maak gewoon botercreme(mix van funcakes) en doe hier een paar druppeltjes kleurstof bij. Dan haal ik een beetje cake weg(nadat ze gebakken zijn) en spuit deze erin.
Ik zag laatst krasloten op pinterest. dan staat onder de ene dat je het goed hebt en bij de andere dat je het nog een keer mag proberen. je kunt een lot met jongen en meisje printen en dan met verf ofzo (heb de uitleg niet helemaal gelezen wat ze ervoor gebruikte) het kras gedeelte bedekken
Woensdag zal ik eraan proberen te denken om een foto te plaatsen we hebben namelijk maandagavond al de geslachtsbepaling en dinsdag komen familie en vrienden de cupcakes eten.
Oh dat zou ik erg leuk vinden om een foto te zien! Nog een vraagje (sorry) maar hoe maakt je die botercrème? En kun je die kleurstof gewoon in de supermarkt kopen? Ik vind het een leuk idee! De ballonnen vind ik overigens ook erg leuk! En de kraskaart eigenlijk ook haha. Nog meer ideeën zijn uiteraard welkom!
Ik vind ballonnen een minder idee voor de natuur waar ze mee wordt belast. Je kan idd bij de toko of bakkerswinkel kleurstof kopen. Je kan ook simpel pannenkoekjes ermee bakken. Paar druppels door het beslag en klaar.
Hoewel ik het enorm hysterisch vind om zoiets te doen ben ik toch ff gaan meelezen. En om dan geen antwoord te geven op je vraag vind ik ook onaardig, dus vandaar maar ff dit: Botercreme kun je googlen hoe je het moet maken en anders kant en klare poeder kopen bij een hobby taarten winkel kopen. Wij hebben zo'n winkel bij ons in de stad maar mocht je dat niet hebben dan zou je het via internet wellicht kunnen bestellen. Bij dat soort winkels kun je ook kleine potjes kleurstof kopen. Paar kleine druppeltjes in taartbeslag of in botercreme en je hebt het gewenste resultaat. Mocht je een meisje krijgen: dan zou je ook wat vocht van rode bieten (bijv uit die vacuüm verpakte verpakkingen) kunnen gebruiken als kleurstof, maar het resultaat dan wel minder mooi dan met echte chemische kleurstof. Succes met bakken! (Mocht je daar voor kiezen )
Via deleukstetaartenshop.nl kun je de mix en kleurstof bestellen. Wij hebben een dorp verderop een taarten winkeltje liggen die het verkoopt, ook de jamin verkoopt het. Hier de link voor de mix: FunCakes Mix voor Botercrème 500g | Deleukstetaartenshop.nl En voor de kleurstof: Wilton EU Icing Color - Royal Blue - 28g | Deleukstetaartenshop.nl Wilton EU Icing Color - Rose - 28g | Deleukstetaartenshop.nl Dan kun je een portie maken zoals aangegeven op de verpakking, een deel apart nemen waar je de kleurstof door mengt en een deel wit laten voor als toef erop te spuiten.
Ik heb een transparante bal met blauwe/witte hartjes tot de helft gevuld met een snoepspeentje en een blauwe strik om het dicht te maken. En daaraan een kaartje met. Its a boy en een foto van de echo dat hij zijn handje liet zien.. Alleen voor ouders en zussen en broers gedaan.
Je zou ook een paar neutrale (zilveren, gouden, witte) ballonnen kunnen vullen met roze of blauwe confetti en het bezoek ze door laten prikken.. leuk als er kinderen bij zijn!
Wij hebben het verteld met roze vulling in de cupcake. Was makkelijk om zelf te maken. Eerst cupcakes gebakken. Daarna van bovenaf met een lepeltje uitgehold, toen van dr Oetker kant en klare roze topping in de cupcake gespoten. Beetje uitgeholde cake er opgedrukt en daar bovenop met botercreme versierd. Succes!
We leuk maar geslachtsbepaling met 14wk blijft een gok! Ik zou het even week tenminste uitstellen. Geslacht vormt zich rond 15wk iets voor of na. Tot die tijd blijft het bij NUb! Succes in elk gevaal maar pasop dat bij meisje toch geen piemelje uitkomt
Ik ben ook 15 weken met de echo 😄. Kon al eerder maar heb gewacht omdat ik het zeker wilde weten.