Hi dames, Ik wil niet overkomen als een drama queen maar deze vraag kan ik gewoon niet vinden op het forum. Mag je tijdens de zwangerschap een kant en klaar salade van de supermarkt eten waar eigeel in zit verwerkt. Ik neem aan dat dat dan rauw is.. Dank!
Op de site van t voedings centrum staat dat voorverpakte salades een riscogroep zijn.. Misschien kan je alles wassen en t eigeel eruit halen? Sommige eten het wel gewoon. Weet niet wat verstandig is eigenlijk 🤔
Het blijft een risico.... Misschien kan je ergens een recept vinden en het zelf maken zonder rauw ei?
Het ei is niet rauw... Het is toch allemaal bewerkt.. Als er daadwerkelijk echt rauw ei in zou zitten zou je het geen 3 weken kunnen bewaren
Bedoel je van dat smeerbaar salade wat je op brood en toastje kunt doen? Volgens mij zijn die salades namelijk WEL verhit geweest, anders zou het niet houdbaar zijn en moest je het dezelfde dag dus nog consumeren! Ik at dat gewoon hoor, ook op feestjes. Of bedoel je die maaltijdsalades met diverse soorten sla?
Die salades die jij bedoeld... Zijn normale salades, maaltijdsalades... Die moet je even wassen.. Net zoals je altijd je sla, groente en fruit even moet wassen, pok als je niet zwanger bent
Gaat het hierbij niet om de rauwkost salades? Daarbij is het risico dat het niet goed gewassen is. Het lijkt me dat de brood "salades" wel veilig zijn mits er geen rauw ei in zit. Wat geloof ik niet zo is bij kip samoerai, maar dat staat vast op de verpakking.
Ja dat kan, daar zit vooral eigeelpoeder in Als die smeerbare salades vers zouden zijn, dan zouden ze in 3-7 dagen over de datum zijn, afhankelijk van wat erin zit. De smeerbare salades zijn vaak een maand of langer houdbaar, dus: niet rauw.