Zwangere parkeerplaats

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loesje33, 7 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje33

Loesje33 Lid

11 jun 2013
    94
    0
    6
    terecht of onterecht?

Ik moest vanmorgen voor controle naar de gynaecoloog in het ziekenhuis, dus zet mijn auto in de parkeergarage op een plek voor zwangeren (op het bordje staat 'alleen voor zwangere vrouwen') word ik door de parkeerwachter aangehouden dat ik daar niet mag staan, want ik ben niet hoog zwanger.
    Ik was behoorlijk gepikeerd, want ten eerste kan die man aan mijn buitenkant niet zien hoe lang ik zwanger ben! En ten tweede weet hij niet hoeveel pijn ik heb..

Is het terecht dat hij mij weg stuurt? Kan ik een klacht indienen of stel ik mij aan? Wat vinden jullie?

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zwanger = zwanger, ik vind het onterecht dat hij je heeft weggestuurd omdat je niet 'zwanger genoeg' zou zijn ofzo. En als die parkeerplaatsen enkel zijn voor hoogzwangeren of bv om te parkeren als je naar het zkh komt om te bevallen, moeten ze dat erop zetten.
    Ik zou de volgende keer gewoon weer daar parkeren, als hij het er niet mee eens is, belt hij maar naar je gynaecoloog.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee niet terecht. Zou het bij de gynaecoloog aankaarten, of het ziekenhuis even bellen.

4. jaimy22

jaimy22 Actief lid

28 jun 2007
    210
    5
    18
    Kan het niet zijn dat die plekken er zijn voor vrouwen die komen bevallen? Of zijn het algemeene plekken

5. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Onterecht! Zwanger is zwanger inderdaad en ik ben bv al de hele zwangerschap ziek. Zou ik daar dan wel mogen staan en een 'gezonde' zwangere niet? Of mag het pas vanaf een bepaalde termijn? En wie bepaalt dat?

Probleem met dit soort zelfbedachte bordjes is dat er geen regels zijn, en er over het algemeen te weinig info op staat. Dus als je aan de voorwaarden voldoet die er op staan (zwanger zijn) dan mag je daar staan.
    Ik denk dat de meeste 'gezonde' zwangeren die plek niet eens gebruiken overigens.

6. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    Ik had echt niet weggegaan. Ben toen dat m'n zus hoogzwanger was eens naar de winkel geweest. Daar was een bordje moeder met kind. Daar neer gezet, want zover kon ze niet meer lopen met die dikke buik. Keek een man en vrouw ons aan. Zei m'n zus hé die zit in m'n buik kijk maar en toen schoten ze in de lach hahaha

7. Loesje33

Loesje33 Lid

11 jun 2013
    94
    0
    6
    Het zijn algemene plekken, er staat geen verdere info bij

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Hij had je niet weg mogen sturen. Zwanger is zwanger en hij kan niet zien hoe jij je voelt noch een inschatting maken van wat jij wel en niet kan.
    Ik zou het zeker aankaarten bij het ziekenhuis/de gyn.

9. Loesje33

Loesje33 Lid

11 jun 2013
    94
    0
    6
    Heb ondertussen gebeld met de gemeente en ze gaan mij terug bellen hierover.

Ik was ook even van slag na dat gesprek, met name omdat ik nooit zomaar gebruik zou maken van die plek als ik geen pijn zou hebben.

Voelde best vernederend, omdat hij oordeelde over mijn situatie zonder dat hij mij kent.

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind dat je daar mag parkeren en dat hij je niet weg mag sturen. Maar een aanklacht indienen gaat mij een stap te ver.

11. Loesje33

Loesje33 Lid

11 jun 2013
    94
    0
    6
    Ze zouden het beter moeten aangeven.. bijv zwangeren die slecht ter been zijn of zoiets..

Maar klopt als ik geen pijn zou hebben, had ik hem er niet neer gezet.

12. Loesje33

Loesje33 Lid

11 jun 2013
    94
    0
    6
    Ga ook geen officele klacht indienen, maar wil het wel een andere zwangere besparen.. want deze man was echt niet netjes tegen ons.

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wat een ^%$%. Ik zou zeker een klacht indienen. Wat denkt ie wel. Snap wel dat je van slag bent, want zoiets verwacht je natuurlijk niet.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    O daar dien ik zo een klacht tegen in. Wat denkt hij wel niet.

15. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Ik probeer me dan toch ook altijd even in te leven in die man. Als ik alleen al zie hoeveel mensen even snel parkeren bij een invalideparkeerplaats zonder papieren.. is de kans enorm aannemelijk dat ook flink misbruik gemaakt wordt van de zwangerschapsparkeerplaats. Als je het bij je dan ook nog niet goed ziet (ben zelf 24 weken, maar met jas aan zie ik er alleen maar iets volgegeten uit) dan kan ik me de reactie van de parkeerwacht ook voorstellen, zijn tenslotte ook maar mensen..

Ik zou inderdaad even navragen wat de bedoeling van die parkeerplaasten is, zonder er een al te groot probleem van te maken en zou zeker geen klacht indienen.

16. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Kan het mij soms wel voorstellen hoor. Nou heb ik geen idee of het bij jou zichtbaar is.
    Iemand die ik ken vind het namelijk ook nodig om op die plek te gaan staan bij een supermarkt, ze is net 5 weken zwanger. Vind dat echt zwaar overdreven. Ja zwanger is zwanger, maar 5 weken en nergens last van.... vind het dan wel sneu.

Bij jou is dat natuurlijk wel anders. Je hebt pijn en bent al heel wat verder, dan had die beste man je wel vriendelijker kunnen aanspreken.

17. Wish88

Wish88 Bekend lid

31 jan 2014
    893
    0
    16
    Wij hebben zulke parkeerplekken voor bevallingen hier indd. Als er vrouwen zijn waar de weeen al begonnen zijn die mogen op dergelijke parkeerplekken staan. Wellicht dat dit daar oom geldt?

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar dan is het toch niet duidelijk? Dan moet er staan 'alleen voor bevallende vrouwen' of ' alleen voor vrouwen met weeën' ofzo.
    Ik vind het heel logisch dat zo'n plek ook is voor zwangeren die slecht er been. Je hebt ze vaak ook bij babywinkels.

19. Sophiex

Sophiex Actief lid

26 okt 2016
    375
    325
    63
    belachelijk.. dan moeten ze het er duidelijk neerzetten idd voor wie die plekken bedoeld zijn!

20. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Daar kun je helemaal niet over oordelen. Sommige vrouwen hebben met 5 weken al last van bloedingen en mogen niet veel lopen, of hebben heup,bekken en/of rugklachten.

Deel Deze Pagina