Hallo! As zaterdag is het precies 1jaar geleden dat vrienden van mij de ouders zijn geworden van een prachtig vlindermeisje. Nou hebben we afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ze nu bijna 3maanden zwanger is ... van een tweeling! As zaterdag gaan we naar ze toe en ik wou een kleinigheidje meenemen, iets moois voor hun dochter maar ook voor de tweeling. Iemand een idee? En misschien een beetje een rare vraag maar toen we na de geboorte heen gingen heb ik ze gefeliciteerd met hun dochter en gecontroleerd. Maar wat zeg ik as zaterdag? Hun meisje zou anders 1 zijn geweest. Groetjes Renate!
Wat ben jij een lieve vriendin ! Dat je ook iets mee wilt nemen voor hun dochter ontroert me....Wat lief ! Wat je moet zeggen.. Ik denk helemaal niks. Een dikke knuffel en het kadootje zeggen genoeg, de rest komt dan wel vanzelf !
Ik denk dat de ouders het al geweldig vinden dat je aan de Vlinderverjaardag denkt. Wat betreft een cadeautje, geen idee, dat is erg afhankelijk van wat voor mensen het zijn en op welke manier ze hun dochtertje herdenken. Zelf zou ik denken aan een bosje bloemen met een verwijzing naar hun dochtertje in de vorm van een kaartje met Vlinder/sterretje of een Vlinderfiguurtje/sterretje tussen de bloemen. Ik houd zelf erg van symbolische geschenken ter nagedachtenis. Geschenken die vergankelijk zijn net als het leven zelf. Kleinigheden als bloemen, een kaarsje, iets lekkers om te eten, een wensballon of heliumballon... Op mijn verlanglijstje staat ook nog een sierraad met geboortesteen. Een verzamelring of hangertje voor aan een armband. Maar ik denk dat ik die voor mezelf ga kopen omstreeks onze eerste Vlinderverjaardag.
Wat lief zeg! Ik kreeg van een vriendin een keer een sleutelhanger met daarop 1 vlindertje en 2 pareltjes (en een coole glasjuweel met daarop: I make milk, what's your superpower? ). De vlinder stond voor mijn dochtertje* en de pareltjes voor mijn zoontjes. Dat vind ik een erg mooie symboliek en was er erg blij mee. Verder kun je denken aan bloemen idd, een mooie kaart, een beeldje, 3 knuffeltjes etc? En je kunt best zeggen dat dit vast een moeilijke dag voor ze is, waarbij ze aan hun dochters geboorte- en sterfdag terug denken met een lach en een traan.
Bedankt voor de tips! Vind iets met een vlinder wel leuk. Denk dat ik 3 vlinder dingetjes ga zoeken. 1 voor bij het grafje (bv)en 2 voor de tweeling. Het was naast het verlies van hun dochter ook nog eens extra zwaar voor ze. Binnen de vriendenkring zijn er dit jaar 3 kleintjes geboren waaronder 2 meisjes ( 1van mij) het was voor alle 3 de stellen het 2e kindje. Dus nou is het extra fijn dat ze een tweeling verwachten en nemen we zaterdag ook iets makkelijker de kids ( vooral de jongste) mee.
Ik vind het al super dat je er aan denkt dat het de vlinderverjaardag van hun dochter is, zoveel mensen vergeten dat, dat het voor de ouders vast fijn is dat er aan gedacht wordt!
Toen ik hoorde dat hun meisje was overleden heb ik hier het een en ander gelezen. Het is natuurlijk altijd moeilijk zoiets want wat moet je zeggen wanneer woorden te kort schieten. Ik had zelf bv nooit bedacht om de ouders te gaan feliciteren. Ik heb hier "geleerd"hoe je met zoiets het beste om kan gaan. Dus heb op het kerstkaartje ook haar naam gezet, en als ik ze zie hebben we het ook eigenlijk altijd wel over haar. Ik las hier ook dat veel ouders het vervelend vinden dat mensen dus de geboortedag of de sterfdag vergeten en het daardoor net is alsof hun kindje er niet toe doet. Nou dat gevoel wil ik hun beslist niet aandoen, vandaar!
Ik vind het heel mooi dat jij er wel aan denkt en ik denk dat dat al genoeg voor ze is. Ik zou alleen voor d'r tweeling geen vlinderdingetje meenemen, want een vlinder verwijst toch meestal naar een engeltje. Ik denk dat ze het ook gewoon leuk vinden om dan iets van babyspullen te krijgen. Voor hun dochtertje iets van roze bloemetjes voor het grafje met een kaartje eraan ofzo... 'Voor een mooi vlindermeisje' of iets dergelijks dat zegt al genoeg. Of dan wel een vlinderdingetje...
Wat ontzettend attent dat je zo met je vriendin begaan bent en er op deze manier mee bezig bent! Pasgeleden was het voor mij ook 1 jaar na de geboorte en verlies van onze dochter. Bij ons hadden helaas niet veel mensen er aan gedacht,vond ik wel jammer. Ik heb er in ieder geval niets van gehoord. Van een goede vriendin van me kreeg ik op deze dag een kaarsenbrander met een vlinder erin gegraveerd,zo ontzettend lief en gewoon fijn dat er mensen zijn die er nog aan denken....
Weet je: ook ik heb al vaak te horen gekregen van: wat moet je zeggen? Wij weten niet wat we moeten zeggen. Ik antwoord met: ik ben blij dat je zegt dat je niet weet wat je moet zeggen. Dat heb ik nl veel liever als dat het genegeerd wordt omdat het te moeilijk is, dat vind ik veel erger. Ook het feliciteren is zo herkenbaar. Mijn schoonmoeder condoleerde ons toen ze naar Laurie* kwam kijken. Mijn antwoord was: je mag ons behalve condoleren ook feliciteren, ook al is het kindje dood, je bent wel ouders geworden van dat kindje.....
Wij hebben hetzelfde bij vrienden van ons. Wij brengen op de geboortedag van hun kindje een bloem met een vlindertje erin. We zijn van plan dit jaarlijks te blijven doen. Ons inziens mag dit nooit vergeten worden.