Waarom wil je mannetje het niet op fb zetten? Heb je zoveel vrienden die je eigenlijk niet ziet? Plaats je zelden wat op Facebook? En idd zodra het bekend gemaakt krijg je geheid berichtjes van mensen op fb Hoe jij je voelt en of je buikje al groeit etc. Wij maken het wel bekend op fb door middel van een waslijntje met baby kleertjes en de echo ertussen. Waslijntje word vast gehouden door de andere 2 kindjes. Wij hebben ook zoiets van we zijn zwanger en zijn er trots op en de hele wereld mag het weten haha.
Ik snap je man heel goed.... Ben zelf nogal klaar met Facebook. Alles valt van iedereen te lezen. Een vriendin van mij is net bevallen van d'r dochtertje.. Maar natuurlijk niet gelijk op Facebook gezet. Binnen no time barstte d'r pagina van de felicitaties... Lekker subtiel van mensen. Toen hebben ze zelf ook maar foto's erop gezer met de melding "blijkbaar is iedereen al op de hoogte.... Maar wij willen hierbij officieel melden dat onze dochter is geboren..." Pffff...Ik haak steeds meer af bij al dat Facebook geneuzel.
Lastig! Enerzijds vind ik dat je zeker de wens van je vriend moet respecteren maar anderzijds, als je het zelf niet plaatst dan gaan anderen dat wel voor je doen. Wij wilden het ook eerst aan familie, vrienden en goede kennissen zelf vertellen voordat het op facebook kwam. Mijn tante had voor we het wisten al "gefeliciteerd met jullie zwangerschap" op mijn tijdlijn geplaatst Wel direct weer verwijderd maar het is dan toch fijner dat je het zelf bekend maakt dan dat een ander het voor je doet. Ik zou er nog eens met je vriend over praten, en dan samen bekijken hoe je het op facebook zet en wanneer! Succes.
Het is inderdaad dat ik het heel erg jammer zou vinden als er een berichtje op mijn tijdlijn verschijnt met hee wat hoor ik nou ben je zwanger? Zonder dat ik het zelf heb aangekondigd, ik wil niet dat een ander dit voor mij doet. Hij wil dat ik het als ik hoog zwanger ben ofzo er nog opzet en dat vind ik niet normaal, al denk ik wel dat we door overleg er wel uitkomen dat het met max 20 weken bekend is. Hij is bang dat veel mensen met vragen komen of opmerkingen en daar houd hij niet zo van, maar die krijg je toch wel of je het nu met 4 weken, 13 weken of 30 weken erop zet. Ik ben heel blij met de tips er zitten echt hele leuke ideeën tussen! En ik denk zomaar dat hij dat ook veel leuker vind dan gewoon een berichtje beste vrienden ik ben zwanger!
Ik denk dat je zoiets samen beslist. Als de een het liever niet op fb heeft staan, vind ik dat je dat moet respecteren. Wij kozen er voor om het aan familie/vrienden persoonlijk te vertellen, daarbij gevraagd of ze het nog even stil houden totdat we iedereen hadden bereikt die we wilden bereiken. Daarna ook verteld dat men het door mocht vertellen, maar liever niet op social media. Wij hadden zelf zoiets van, wanneer de zwangerschap 20 weken onderweg is maken wij het pas openbaar op fb.
Daarbij ook geen plaatsingen op mijn tijdlijn gehad. Wel privé berichten. Ik denk dat mensen zelf ook wel na kunnen denken of ze iets openbaar op je fb zetten... Zolang er nog niks op je fb openbaar staat lijkt mij het vrij logisch dat dat (nog) niet gewenst is
Ik ben blij dat zowel mijn vriend als ik absoluut niet de behoefte hebben om het op FB te zetten, scheelt weer discussie Mensen komen er vanzelf wel n keer achter dat ik n kind heb/krijg ( afhankelijk van wanneer ze erachter komen), de mensen die er toe doen vertel je t toch persoonlijk. Voorheen zette je t toch ook niet in de krant?! ondertussen weten veel mensen t wel en geen enkele hint op mijn fb of die van mn vriend. En n bericht is zo verwijderd! Maar goed, succes met t vinden van n middenweg!
Ik bedoel eigenlijk dat ik het niet leuk vind als mensen het via via horen, ik wil dat ze het van mij horen
We hebben het er nog eens over gehad en overeen gekomen dat er met 20 weken een mooi en subtiel berichtje geplaatst word
Joh mensen lullen zoveel (en snel), dat ga je niet bij iedereen vóór zijn. Daarom, de belangrijkste mensen vertellen, maak je niet druk om de rest.
Je kan ook je FB zo instellen dat iedereen die iets op je timeline zet... Dat jij eerst toestemming moet geven voordat het erop komt. Zo heb ik het ook ingesteld. Dat bevalt me prima. En persoonlijk zou ik niks ervan op zetten. Ook geen foto's als het geboren is. Ik vind het iets prive. Mijn man heeft zijn FB verwijderd, ik heb nog wel FB maar doe er niet veel mee.