Hoe zwangerschapsstriemen voorkomen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Citroentje93, 6 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik heb een bodyscrub van Rituals die ik heerlijk vind. Daarmee heb ik het idee dat ik de doorbloeding en vernieuwing van de huidcellen stimuleer :D. En het is gewoon fijn spul. Smeer het niet echt om striemen te voorkomen.

2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Lukt je niet. Eerste 8 maanden dacht ik; yes geen striemen! Nou daarna kwamen ze. Ik gebruik shea butter. Maar dan echt de pure. Om t toch soepel te houden.

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Je krijgt ze of je krijgt ze niet, daar doe je (helaas) niets aan. Ik heb bijna nooit gesmeerd en als ik smeerde, deed ik het omdat het fijn voelde/lekker rook. Hier alleen een paar striemen op m'n zij.

4. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Helaas, of je ze krijgt is genetisch bepaald. Met bindweefselmassage schijn je het wat te kunnen beperken en crème kan tegen de jeuk helpen, maar voorkomen dus jammer genoeg niet. Uiteindelijk worden het zilverwitte streepjes en daar valt prima mee te leven (ik hoef ten slotte niet als Doutzen in m'n onderbroek te werken :D)

5. sejh1988

sejh1988 Bekend lid

28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Ik had mijn eerste striemen met 10 weken te pakken. Inmiddels al aardig gestreept. Ik smeer 3x per dag, maar das meer voor de jeuk. Niets aan te doen dus helaas.

6. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Verloskundige heeft afgelopen week tegen mij gezegd dat jeber niks aan doen.. smeren helpt alleen voor bovenste huidkaah en de striemen zitten daaronder

7. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik heb veel striae op mijn lichaam (hele onderrug, knieeen en borsten). Dus ik was ervan overtuigd dat tijdens zwangerschap ik helemaal onder kwam te zitten: niks! Geen enkel streepje. Wel veel met gewone crème gesmeerd maar denk niet dat daarmee te maken had. Had wel kleine buik + weinig aangekomen tijdens zwangerschap. Denk dat eerder daardoor kwam!

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Toen ik een jaar of 13/ 14 was kreeg ik een groeispurt, en kreeg ik striemen op mijn billen en heupen. Ik was vel over been, maar had dus echt te maken met de groei in lengte. Gelukkig zie je het nauwelijks meer.
    Ik had verwacht dat ik tijdens mijn zwangerschappen zeker striemen zou krijgen..
    Ik was zwanger op mijn 19de, 27ste en 35ste, alle zwangerschappen mijn buik, rug etc dagelijks 2 x gesmeerd en geen 1 striem gekregen gelukkig!
    Zelf denk ik dat als je je huid goed masseert, dus dan neem je ook je bindweefsel onder de huid mee, dat het wel kan helpen. Omdat het soepeler wordt/blijft.
    Nooit geschoten is altijd mis, ik zou lekker smeren met een fijne lotion of olie.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Niet te voorkomen.

Ik smeerde elke dag twee keer en zit er helemaal onder

10. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Helaas niet te voorkomen. Ik smeer zelf wel maar dit is omdat ik het zelf fijn vind.
    ''s Morgens onder de douche met babyolie en voor het slapen gaan met een crème, etos mama, rituele, niveau net waar ik op dat moment zin in heb. Ook scrub ik regelmatig.

11. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Droge handen is heel anders dan de rek in je huid, dat gaat veel dieper in de huid. Striemen zijn niet te voorkomen, je huid is soepel of niet, geen creme of olie zal je daarbij helpen.

Deel Deze Pagina