Ik heb net een bestelling gedaan bij supertrash. Ze hadden nieuwe laarzen erop staan voor 0,00 euro. Uiteraard wist ik dat dit niet juist was maar heb toch een bestelling gedaan. Orderbevestiging ontvangen en 10 min later een mail met annulering van de order ivm een systeem fout. Nu is mijn vraag, zijn zij gerechtigd om de order te annuleren? Ik denk zelf van wel.... Wat denken jullie?
Nee ze zijn alleen verplicht te leveren als het een logische prijs was als het ware. 0 euro had je kunnen bedenken dat het niet klopte en een fout was, dan kan je ze er ook niet aan houden.
Staat vast ergens in de kleine lettertjes dat je rekening moet houden met verkeerde prijzen enzo. Was toen ook eens bij de Wehkamp, iedereen luiers bestellen en achteraf toch de volle mep moeten betalen.
Vorig jaar geloof ik bij Hema hetzelfde tafereel, ging om een taart die ineens gratis was. Mensen massaal besteld natuurlijk, maar het mocht niet. Het is 'onder de waarde' gekocht..
in belgie telt het alleen als de foute prijs redelijk is. Vb een haardroger staat 20 euro geprijst en bedrijf houdt vol dat het 25 euro is. Dan telt die 20 euro (is redelijk voor een haardroger). Niet als een nieuwe auto 999 ipv 9999 euro staat, want dat had je zelf ook dat het verkeerd was. Maar mss een attentietje verwachten, een kortingsbon of zo en gratis verzending?
Ja dat dacht ik ook al... Als er een andere prijs had gestaan was het anders geweest... Was leuk geweest natuurlijk
Dit valt onder de regel 'redelijkheid en billijkheid'. Je weet dat de prijs niet kan kloppen en dan mag je er vanuit gaan dat het bedrijf een fout gemaakt heeft en dat ze het terug kunnen draaien. Edit: moesten de Wehkampdames inderdaad de luiers alsnog betalen?? Heb het topic toen gevolgd en nooit meer gehoord hoe het af liep.
ik heb de luiers nooit hoeven te betalen had een pak voor 50 cent ik denk dat ze niet hoeven te leveren idd
Bol.com had vorig jaar de little people autogarage verkeerd geprijsd, van 70 voor 15 ofzo (Weet de exacte prijs niet meer) Bij iedereen (ook bij mij) werd hij toen geannuleerd onder het mom van " verkeerd geprijsd" 1 iemand hier op zp kreeg de garage wel voor de prijs toegestuurd, ik heb toen een mail gestuurd waarom dat sommige de garage wel voor die verkeerde prijs kregen, en werd weken later gebeld door de manager en kreeg een cadeaubon van 60 als excuus zodat ik de garage alsnog goedkoop kon kopen, dus ooit zijn ze niet flauw Maar bij TS stond de prijs op 0,00 dat is denk ik een ander verhaal..
Ik verwacht het ook niet, zoals ik al schreef . Maar was benieuwd of meiden waren die ook wel eens zoiets hadden meegemaakt. Als het zo was geweest, was het heel leuk geweest natuurlijk Bedoel wie wil nou niet leuke nieuwe schoenen gratis?
Nee heb er wat anders voor besteld voor mn zoontje haha De garage had ik al thuis, had hem gekocht als cadeau voor iemand, want ik dacht " dat is echt een koopje" haha