wellicht is het een leuk idee om een discussie forum te openen waar alle meiden die daar behoefte aan hebben naar alle hartelust met elkaar kunnen discuseren ik denk dat dit veel voordelen kan hebben bijvoorbeeld dat je topics die volledig van het onderwerp afwijken doordat mensen bepaalde dingen uit dat topic tog echt wel een discussie punt vinden kan opschonen door simpelweg de hele discussie te verplaatsen naar een speciaal topic wat aan die discussie is gewijd dit is fijner voor de vraagsteller omdat dan niet haar vraag bedolven zal worden onder een discussie waar de topicstarter vaak niet eens aan mee participeerd maar ook fijner voor de mensen die een discussie voeren omdat er dan niet steeds gewaarschuwd hoeft te worden dat je eigenlijk niet meer echt iets met het topic te maken hebt terwijl je wel nog zo graag je punt wilt zetten ik denk ook dat minder mensen dan het gevoel hebben dat er over hun persoonlijk heen gewalst word zoals bij bijvoorbeeld het topic van een meisje wat een abortus had gehad en gelijk daarna weer zwanger was in het begin ging dit nog wel over haar maar later in het topic was het meer een algemen discussie geworden die je dus zou kunnen verwoorden "zouden mensen die een abortus hebben gehad nog zwanger mogen worden" of "zouden mensen die weigeren een dierenarts te bezoeken een dier mogen hebben" als je dat bediscuseerd in een algemeen topic is het veel minder persoonlijk dan het nu is voor de mensen die een discutabel topic hebben geopend en dat mischien niet eens bewust hebben gedaan ik denk dat het ook een voordeel is dat mensen dan van te voren weten dat het een echte disussie is en dus niet gelijk aangevallen zullen zijn als iemand het er niet mee eens is en dat mischien soms iets te fanatiek verwoord het zou kunnen dat jullie nu denken dat dat alleen maar zal uitlopen op een grote rel maar ja dan moetten er natuurlijk ook wat regels komen je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je mensen niet persoonlijk mogen aanvallen doe je dit wel dan kun je een waarschuwing of een sanktie krijgen die sanktie zou kunnen zijn dat je een bepaalde tijd niet meer in dat supforum kunt om mee te doen aan een discussie dit kan je makkelijk doen door alle leden in een gebruikersgroep te zetten die gemachtigd is om in dat topic te posten zit je er niet in dan kan je er niet bij dus als iemand het te bond maakt zou je die gene tijdelijk de toegang kunnen ontzeggen nou ja dit was wel zon beetje mijn verhaal wie weet vinden jullie het wat en zo niet evengoeie vrienden
sorry hoor maar daar is dit forum totaal niet voor bedoeld misschien kan je dan beter een forum opzoeken waar ze dit wel tollereren wij zijn een informatief forum over zwangerschap en zaken daaromheen en niet of je nu wel of geen kinderen mag omdat je een abortus heb laten plegen of je wel een beestje mag hebben omdat ................ ik vind alles is bespreekbaar in een topic tot een bepaalde hoogte en om nu iemand aan te vallen vanwegen wat dan ook vind ik uit den boze je mening geven tot daar aan toe maar geef die dan en laat het daarbij en ga dan niet iemand beledigen , wat nu wel gebeurd of iemand terecht stellen wat helaas ook gebeurd daar is dit forum niet voor bedoeld discussies zijn helaas niet uit de weg te gaan maar wij pleiten ervoor om ze dus netjes in banen te leiden lukt dit niet na eventuele waarschuwingen dan zijn wij gedwongen deze te sluiten daarom ik ben geen voorstander voor jou idee en het komt het forum ook zeker niet ten goede
Het lijkt mij juist wel een goed idee, ik kom op een ander babyforum waar ze dit wel hebben en het werkt goed, als er al discussies in andere subfora's zijn worden deze verplaatst en blijft de rest "schoon" en je kunt zelf ook kiezen niet in dat forum te kijken. Volgens mij zou het wel werken En ook al is dit een zwangerschaps/baby-forum, je hebt met mensen te maken en er zijn ook weleens eens andere dingen aan de orde dan zwangerschap/baby's
Daar is de lounge dus voor. Om over andere dingen te praten dan zwangerschap. Maar het is niet de bedoeling dat hier mega discussies gevoerd gaan worden.
Misschien zou je een pol kunnen openen of mensen hier behoefte aan hebben het is idd in de eerste plaats een zwangerschaps forum maar tis ook leuk om er dingen bij te hebben die ook leuk zijn voor mensen die nog niet zwanger zijn of allang bevallen zodat die zich dan ook nog steeds thuis kunnen voelen dan heb je denk ik sneller dat members niet alleen maar 9 maanden + tijd die het duurde om zwanger te worden hier te vinden zijn en dan eigenlijk niet echt iets meer hebben
Dat is er toch al? Kijk alle subfora maar na. Anders loop je het risico een FOK-achtig forum te krijgen en ik geloof niet dat dit bedoeling is van de forum eigenaars. Daar heb je pas goed je handen vol aan. Het is hier al met regelmaat druk zat voor de mods. De lijn die de forum eigenaars aan willen houden, is duidelijk. Mi zijn we allemaal "gasten" op andermans plek op het web. Om nu te gaan stemmen over andermans "interieur"... kweenie. Naja, dit zijn slechts mijn 2 centjes.
Ja okeej als je het zo bekijkt heb je ook wel weer gelijk tis niet zo dat ze om members verlegen zitten maar ja een forum maak je tog ook wel weer een beetje voor andere mensen dat is al het beginnend doel zoveel mogenlijk mensen bij elkaar krijgen maar goed k heb iig mijn idee gegeven wie weet vinden ze het wat en anders niet