Hoe.......

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Gooischemama, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    doen jullie het??

Vandaag is hier de bom gevallen en we willen beide niet meer verder
    ben zwanger van de 2de en loopt nog een onhandelbaar meisje van bijna 5 rond.......

Hoe doen jullie het???
    Zometeen ook na de bevalling met 2 kids en een zware opleiding met stage???????

2. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    meis ik zit helaas int zelfde schuitje.. maar ga dan niet naar school.. enben niet zwanger.
    wil je heel erg veel sterkte wensen...
    en hopen dat jullie er goed samen uit gana komen

liefs joa

3. Aviya

Aviya Niet meer actief

GOede regelingen treffen, opvang NU gaan regelen, ook buitenschoolse opvang, of misschien opa's/ oma's die op kunnen passen.
    Aangeven bij de school EN stage dat je er nu alleen voor staat en een draai moet vinden hier allemaal in, zij kunnen ondersteuning geven.

Doorzetten en belangrijkste van allemaal NIET OPGEVEN!!! makkelijk gezegd dan gedaan denk je nu, is het niet!!! JIJ kan het met of zonder de hulp van je (ex) partner

Het zal geen vetpot worden, HOUD HIER REKENING MEE! NU AL, zet alle centjes op zij die je opzij kan zetten, houd rekening met onverwachte dingen... dit kan rekeningen zijn, maar ook therapie voor je kleine meid.

Ga nu regelen wie er op je kleine meid gaat passen tijdens de bevalling en wie je er dan bij wil hebben, wil je dan je partner er nog wel of niet bij etc etc

Erkent hij het dan moet je dit ook al gaan regelen, wil je dat de kleine jouw naam krijgt kun je dit ook aangeven bij erkennen, en wil je alleen ouderschap OF samen met hem? wil je dat met hem NU gaan regelen, wil je dat neit maar wel dat het erkend wordt, erkennen nu regelen en de rest hoeft dan niet.

Waar ga jij NU wonen, blijf jij in dit huis, kan je dat financieel trekken, of ga je huren dan moet je NU urgentie aan gaan vragen.

Als je op jezelf zit kan je het volgende ook gaan regelen:
    Huurtoeslag
    Zorgtoeslag
    Kindgebondenbudget (dit moet je in overleg doen, denk dat je meis erkend is door hem?)
    en eventueel kinderopvangtoeslag (indien van toepassing nu al)

Het is een heel geregel, en dit is nog het topje van de ijsberg.

Sommige dingen hierboven gelden uiteraard niet als je getrouwd bent, houd hier rekening mee!

Ik wens jouw heel veel sterkte, en ook al zie je dat nu niet, je bent sterk genoeg om dit te trekken en door te zetten, niet opgeven meis!!!

4. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Zijn dr gister achter gekomen dat ik last heb van een prenatale depressie waar ik morgen over ga praten met de vk hoe we dit kunnen oplossen

Denk dat het toch een stuk moeilijker zal zijn op dit moment
    Voor nu wil ik rust

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik weet niet goed wat te zeggen, sterkte!

6. Aviya

Aviya Niet meer actief

Doe rustig aan enne ik ga met mn voorganger mee, veel sterkte toegewenst!

7. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Dank jullie wel meiden
    Heb vandaag de eerste gesprekken gehad in het ziekenhuis we gaan dr voor

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik ga naar school, vanaf september ga ik stage lopen en heb een dwarse kleuter van 4jaar hier ;) Hoe ik het doe? Mijn zoon pak ik consequent aan dit werkt heel goed bij hem ;) 2x waarschuwen en dan nog niet luisteren dan een time out op de trap. werkt heel goed hier. Als ik naar school ben zit hij op de BSO. Volgend jaar stage is even afwachten... ik ga in de zorg werken dus wisselende diensten. Of BSO of mijn ouders gaan er bij oppassen weer...

Deel Deze Pagina