hoef je echt niet op kleur te sorteren als je bij wassen in zo'n doekje erbij doet?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Wij sorteren de was en gebruiken alleen maar die doekjes als je zo'n truitje hebt dat je niet weet waar je die nou bij moet gooien of wanneer die wit gestreept is met een kleurtje.

2. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Bij kledingstukken met witte strepen verwacht ik eigenlijk dat de kleuren dus niet doorlopen.... Kun je moeilijk gescheiden wassen, de gekleurde en de witte strepen, haha!
    Het is me hier ook maar 1 keer gebeurd, met een shirtje van de zeeman (wit met rood)

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    daar zou ik het inderdaad voor gebruiken, bij van die lastige shirtjes.

Mijn schoonmoeder gooit overigens ook alles bij elkaar maar als er eens een handdoek van haar hier rondzwerft zie ik echt duidelijk verschil met die van mij. De witte zijn veel grauwer, ondanks dat het zelfs nieuwere handddoeken waren.

4. Female

Female Niet meer actief

Klopt, wij hadden een (donker)roze dekbed dat na een aantal beurten met die doekjes super dof was geworden...

Ik gebruik ze niet meer...

5. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    mijn schoonmoeder gebruikt ze bij de bonte was en is er lyrisch over ;)

Ik zou het toch echt niet riskeren om rood uberhaupt bij een ander kleur te wassen, zeker niet met wit. (heeft nog een roze-slipjes-trauma).

6. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik gooi ze alleen even bij nieuwe kleding. die geven wel vaak wat af. en ik moet eerlijk toegeven dat een spierwit hydrofiel washandje idd wit is gebleven bij de rode was. Maar om het nou express te gaan doen... Heb ook wel genoeg was om zonder te wassen.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier ook!

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik was wel soms met het doekje, maar je moet wel de nieuwe kleding een paar keer apart wassen, dit staat op het doosje..Het doekje komt toch wel gekleurd uit de was..

9. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik gebruik ze niet! Zou het niet aandurven... Sorteer alles!

@de mensen die alles bij elkaar mikken: Wordt jullie witte was niet hartstikke grauw en grijs???

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    gewoon proberen met een paar witte dingen van je man en rode sokken,.

11. marilouise

marilouise Niet meer actief

hier heel veel gestreepte kleding en weinig was dus ik gebruik ze inderdaad.

nooit kleurproblemen en ook het doffer worden niet bij de witte was doe ik altijd een doekje tegen het grauw worden heb een super was

doe ze wel in een waszakje in de machine anders gaan ze zwerven

12. Tese

Tese Niet meer actief

Volgens mij ben ik de enige met een slechte ervaring. Mijn lichte was is dus wel grauw geworden nadat ik dat gedaan heb en had nog wel voor de veiligheid 3 doekjes erin gedaan! Dat was dus eens maar nooit weer.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

bij 30/40 graden kan je echt alles bij elkaar flikkeren (op nieuwe dingen misschien na) je bent zelf ook 38 grden dan zou het op jouw ook afgeven als je een beetje nat word.. 40 gaden verkleurd er niets.

hier gaat donker en licht ook bij elkaar als ik niet meer was heb. nog nooit ploblemen gehad. maar wit gaat dus ook wel eens op 60 a 95 graden met biotex/witmaak. beddegoed, handdoeken, spijker altijd op 60 .

14. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Op aanraden van de vrouw van vriendliefs collega ben ik de doekjes ook gaan gebruiken en echt één keer en nooit weer! Uit mijn ervaring werken ze dus absoluut niet, haalde er grauwe was uit en ik had er nog wel 2 doekjes in gestopt!

15. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Dat ben ik dus echt niet met je eens, ik was bijna alles op 40 graden maar dat moet echt wel gesorteerd worden ;). Vriendlief dacht ook dat het wel kon, licht en donker bij elkaar en wat geen nieuwe kleding maar resultaat was wel wat ik alle lichte kleding weg kon gooien ;)

16. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Hier altijd goed gegaan, tot vorige week.. er zat een blauw dingetje tussen de witte was, netjes doekjes bij gedaan.
    Resultaat, de hele witte was licht blauw van kleur.

17. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ja dat doekje werkt!
    Ik heb veel donkere was.
    En niet zo veel witte en gekleurde was, dus die was ik samen met zo'n doekje. Het is nooit mis gegaan.

Voor de zekerheid was ik iets roods wel eerst apart, want stel je voor!

18. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Niet nodig want ik sorteer de was gewoon.

19. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Hahaha :D

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik doe t bij nieuwe kleding, en bij knallende kleuren, met een witte opdruk ofzo.
    Doekje was knalroze toen ik een volle was nieuw roze had gewassen, anders was dat in de witte letters gelopen......

Deel Deze Pagina