Zal het ook helpen kleur te onttrekken aan witte t-hirts en haddoeken die al grijzig worden?? Zo niet; wat zou je hier aan kunnen doen?
Flink wat Ariel vlekken verwijderaar in een emmer doen, water erop laten lopen, wasgoed een nacht erin laten staan, en daarna gewoon nog even wassen op 30 graden, Als nieuw!
ik doe vaak doekje bij zeer kleurrijke dingen die ook wit in de kleding hebben. Tot op heden erg tevreden!
Ik gebruik ook regelmatig van die doekjes, al blijf ik bij voorkeur wel zoveel mogelijk kleur bij kleur wassen. Soms heb ik van een aantal kleuren maar een paar kledingstukken en die gooi ik dan bij elkaar in met zo'n doekje. Ook hier nog nooit verkleuring gehad. Nieuwe kledingstukken was ik meestal wel een aantal keer apart of samen met een bijpassende kleur. De ervaring heeft mij geleerd dat dat het beste is
ik gooi alles samen zonder doekje, alleen de eerste keer met fel gekleurde kleding let ik er op dat ik wit apart houd maar normaal doe ik alles bij elkaar.
gebruik ze heel af en toe bij nieuwe kleding maar vindt ze echt veel te duur om altijd te gebruiken. En sorteren is zo gebeurt.
Ik gebruik die doekjes alleen bij nieuwe gekleurde kleren, om te zien hoeveel iets nog afgeeft. Ik ga er dus vanuit dat er nog iets afgeeft, dus ik sorteer sowieso. Maar als je het wil testen, gooi er een oude kussensloop of witte zakdoek bij.
Ik gooi ook altijd alles bij elkaar, zonder doekje oid. Handdoeken, wit goed, donker goed en wassen maar! Nog nooit is er iets fout gegaan!
Ik probeer wel te sorteren idd, ondanks dat de meeste kleding geen kleur meer afgeeft, merk ik toch dat mn witte goed dus wel grauw wordt wanneer ik het teveel met andere soorten mee was. Je kunt evt Echfa wit gebruiken of Reckitt Blauw, dat zijn middeltjes om de grauwsluier van je was te halen.
Ik gebruik ze ook alleen daarvoor. Verder sorteer ik gewoon, donker, wit en lichte was. Ik heb altijd genoeg wasgoed om mijn wasmachine mee te vullen. Alle kleuren door elkaar mikken doe ik niet, dat ga je toch zien, tenminste, ik zie wel eens kinderen die dezelfde kleren als mijn kinderen aanhebben, waarbij lichtroze bijv. grijsroze is geworden, volgens mij ligt dat toch echt aan het wassen met donkere kleuren erbij.
Ik sorteer de was altijd. Zwarte en witte kleding blijft bij mij ook echt zwart en wit, en gaat vaak echt jaren mee, ondanks dat ik er echt nog nooit een doekje bij heb gedaan of iets speciaals mee heb gedaan. Natuurlijk gooi ik wel eens wat azijn bij donkere kleding (vooral nieuwe spijkerbroeken), maar daar blijft het dan ook wel bij. Ik was met Omo poeder of vloeibaar, maar dan echt voor de wat kwetsbare kledingstukken. Voor de witte was, handdoeken, beddegoed, sportkleding etc. is het gewoon wasmiddel van de Lidl. Als ik een keer niet zoveel was heb van 1 kleur, zet ik de wasmachine op de eco-stand en een kort programma, werkt prima!
No way dat ik het risico neem.. Ik vind sorteren ook echt absoluut geen moeite.. wij knallen alles samen in 1 wasmand en als ik een wasje ga draaien pluk ik alles eruit wat ik in de wasmachine wil gooien. Ik doe altijd vaste kleuren bij elkaar: * wit en zachte kleuren ( licht roze, licht blauw, licht groen etc. ) * rood, roze en oranje * Gewone kleuren als groen, blauw, etc. * Donkere kleuren ( Spijkerbroeken, donker blauw, donker groen, zwart etc.) * Handdoeken, vaatdoeken en theedoeken sorteer ik niet op kleur. ( die gaan allemaal samen en dan meestal op 90 graden )