Dames, Ik heb heel de dag door last van maagzuur en in de avond begint het feestje pas echt. Ik schiet omhoog uit m'n slaap met zure maaginhoud in m'n mond (sorry) en dit meerdere malen per nacht. Daarnaast heb ik een zeer actieve baby die tegen mn huid aan ligt, placenta achter. Doet soms gewoon pijn. Plus heeft iemand tips qua slaappositie?! Op mn rug kan ik niet slapen, nooit gekund. Ben t gewend om op mn buik te slapen, kan k ook vergeten. En in de zijligging voel ik de baby zodanig dat ik slapen helemaal kan vergeten. Ik heb een kantoorbaan, echt, ik kan wel huilen zo beroerd voel ik me. PS: Ben 27 weken.
Voor maagzuur rennies oid of n maagbeschermer aan de huisarts vragen. Verder is t echt uitzingen vrees ik. Hier ook n buik/zij slaper. Vaak met babyprotest idd. Maar t houdt mij niet wakker
Geen ervaring ermee (slik al 10 jaar maagbeschermers, dus al voor mijn zwangerschappen en dus geen last van), maar iemand die ik ken sliep zittend. Die had er ook zo een last van en niets hielp. Maar betwijfel of dat jou lukt, als je een buikslaper bent. Je kan het proberen of vragen om iets maagzuurremmends bij de dokter. Ik slik omeprazol 20 1 x per dag en kon dat ook gewoon tijdens de zwangerschappen gebruiken.
Tegen maagzuur zou ik Rennies proberen en anders bij de huisarts een recept vragen. Er zijn voldoende middelen die geen kwaad kunnen tijdens de zwangerschap. Wat betreft slapen: ik slaap met een voedingskussen tussen mijn benen en onder mijn buik. Anders is het ook niet te doen. Dat gaat redelijk. Meestal slaap ik zo'n 2-3 uur aan een stuk voordat ik wakker wordt van de baby of een volle blaas... Dat is beter dan niks.
De meeste tips zijn al genoemd. Heb je je hoofdeinde al wat verhoogd? Hierdoor stroomt het maagzuur minder makkelijk van je maag naar je slokdarm
@birdies: ja ik heb wel eens geprobeerd om met twee kussens te slapen, maar hield t niet lang vol (denk aan nekpijn, vreselijk) @whoopie: voedingskussen lijkt met indd wel wat, want wanneer ik op mn zij lig met mijn ene been omhoog, dan slaap ik het best. Ik probeer het met een normale kussen maar das niet echt een uitkomst hier. Ik ga zo even gauw rennie halen! Is omeprazol te verkrijgen bij de drogist? Ik zal het onthouden als rennie niet werkt.
@selina; zittend slapen verdient van mij een applausje hoor, dat is echt het laatste wat me zal lukken
Omeprazol is ook verkrijgbaar bij de drogist. Scheelt ook behoorlijk in de kosten. En het kan gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Antagel is ook fijn,vind het beter dan rennies! Heb beide zelf op recept vanwege een middenrifbreukje.. Ik verheug me al op de laatste maanden..
Alsof ik mijn eigen verhaal lees... Hier inmiddels een stapeltje handdoeken onder mijn hoofdeind (2 kussens kon ik ook nie slapen) en medicijnen via de dokter tegen maagzuur. Dat trappen doet bij mij inmiddels echt zeer soms
Oh ik leef enorm met je mee! Hier precies hetzelfde behalve één ding en dat is dat ik al verlof heb. En dat scheelt veel moet ik zeggen. Ik ga meestal als het echt niet meer uit te houden is naar beneden en op de bank verder slapen. Daar heb ik een fijne schuine houding waardoor ik geen zure oprisperingen heb. Ook neem ik sinds 2 weken antagel en dat scheelt voor mij heel veel... dat zijn mijn tips. Succes ermee!
Ik heb gemerkt dat ik ook echt beter slaap op de bank inderdaad! Wil t vaker doen maar mn man die wilt dat natuurlijk niet. Dan steltie voor dat hij zelf op de bank gaat slapen en ik in bed (wanneer ik heel t bed voor mezelf heb slaap ik namelijk wel lekker, ook een schuine houding) Maar dat vind ik dan zielig voor hem haha. Ik ga rennie eerst maar even proberen. Bedankt in ieder geval voor je tips!
Ik ben bang dat het bij mij binnen een aantal weken ook pijn gaat doen, ben nu 27weken en krimp nu al af en toe bij zn schopjes ik ga het vandaag ook maar eens proberen met handdoeken.
Mochten rennie's niet helpen, ga dan snel naar de huisarts, loop er niet te lang onnodig mee door. Je kunt vrij gemakkelijk omeprazol krijgen van de huisarts en ik had het in de laagste dosis en werkelijk nergens meer last van! Dan is 1 probleem opgelost
Qua maagzuur, wat heb je daar tegen geprobeerd? Bij mij hielp alleen melk, heel erg veel melk. Van Rennie's werd ik juist misselijk. En qua een druk kindje hebben; heb je geprobeerd wanneer hij zo druk aan het doen is om contact te maken? Je hand rustig op je buik leggen, diep adem halen en wachten tot je kindje naar je hand toe zwemt? Dat heeft hier wel veel geholpen.
Bij mij hielp het heel erg om met m'n buik tegen de rug van m'n man aan te liggen. Daar werd baby rustig van en kon ik slapen. Idd ook gewend om op m'n buik te slapen, maar het went wel zo op je zij. En nog even, dan kan het weer! Helaas is het wel vaak zo dat als je baby 's nachts actief is in de buik, dat ook zo is als ze geboren zijn...
Ik kreeg in het ziekenhuis een drankje tegen maagzuur. Ik kan op dit moment er niet opkomen hoe het heet! Je kunt het gewoon bij de apotheek kopen. Dat slapen...oei dat ken ik. Vréselijk!! Een kussen tussen mijn benen vond ik juist heel irritant. Ik draai veel in mijn slaap en dat kon dan njet. Uiteindelijk had ik een papegaai boven mijn bed. Als ik wilde draaien dan moest ik me daar aan vasthouden en kon ik draaien. Ik heb heel veel slaaptekort gehad. Ik sliep maar drie uur per nacht en achteraf gezien had ik veel eerder aan de bel moeten trekken. Bij de bevalling ook nog zeer veel bloed verloren en twee bloedtransfusies gehad. Dit bij elkaar opgeteld heeft geresulteerd in een herstel waar ik nog mee bezig ben. Als je het niet meer trekt, echt, trek aan de bel. Ik deed dit veel te laat namelijk pas in de laatste weken. Toen kreeg ik medicatie in het z'huis om door te kunnen slapen. Dit werd uiteraard onder medisch toezicht gedaan. Voor thuis kreeg ik een heel lage dosering temazepam en mocht om de twee dagen innemen. Dit werd gedaan ok te zorgen dat ik voor de bevalling genoeg energie zou hebben. De gyn heeft me wel gezegd dat ik dit veel eerder had moeten zeggen, maar ik dacht dat het erbij hoorde. Dit hoort het deels natuurlijk ook wel, maar vier maanden lang maar drie uur per nacht slapen was te weinig. Het is niet mijn bedoeling om je bang te maken, want mijn lichaam is het jouwe niet. Ik bedoel het bericht meer zodat je slaaptekort niet onderschat.
Ja het slapen kan echt een hel zijn. Wat hier heel erg hielp tegen maagzuur wat antagel, werkte echt super goed.. En idd proberen met een voedingskussen tussen je benen proberen te slapen.
Ik leefde op antagel, maar dat werkte op een gegeven moment niet. Omeprazol is idd het enige wat echt werkte! En volgens mij mag je niet eens Rennies hebben, weet alleen niet waarom.