hoe krijg ik voor mekaar dat mijn zoontje de antibiotica inneemt??

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by juffie81, Mar 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juffie81

juffie81 Bekend lid

Aug 7, 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Haai,

Mijn zoontje is bijna 2 jaar. Hij heeft een dubbele oorontsteking en daar krijgt hij antibiotica voor. Alleen het innemen is echt een ramp!! Hij wil niet!!
    Hij houdt z'n mond dicht en als je het er intoch instopt spuugt hij het uit, zelfs met z'n tweeen lukt het niet!!

Wie heeft er tips??

2. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon had laatst een kuur, en ik deed het gewoon op een lepeltje en hij noemt alle pillen en dingen altijd AAAAH. dus ik deed het op een lepel en zei je krijgt aaaaah. zo deed hij zijn mond open en kreeg ik het er zomaar in. Hij trok wel een serig gezicht maar heeft het nooit gewijgerd. Zo doe ik het ook met de hoestdrank als hij hoest, en met de smelttabletten van paracetamol als die nodig zijn...

3. randi

randi Niet meer actief

al eens geprobeerd het te geven met een spuitje i.p.v. op een lepel , meestal vinden ze dat nog wel leuk en hem zelf op het spuitje laten duwen. ze doen graag alles zelf op die leeftijd

4. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    idd met een spuitje. Kan je via de apotheek krijgen.

5. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

Sep 12, 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij moechten het in een danoontje stoppen van de huisarts
    succes ermee

6. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Voordat je het in een danoontje stopt, moet je eerst even de bijsluiter lezen. Je kan niet alle ab zomaar met zuivel geven.

Het risico van het vermengen van ab met iets dat hij lekker vind, is wel dat hij straks dat ook niet meer eten wil.

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Met een spuitje en limonade siroop erbij en dan zover mogelijk achter in de wang doen, dan slik hij vanzelf wel door.
    OP de tong kunnen ze het naar buiten duwen

8. tanja8

tanja8 Niet meer actief

met zoon spuitje en dan zelf laten doen werkte hier prima!

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Je zou even bij de apotheker kunnen informeren of je het b.v ook door een beetje ranja mag mengen.

Wat hier erg heeft geholpen is uitleggen dat het medicijnen zijn en waartegen hij ze in moet nemen.

En Kylian mocht hier altijd een snoepje uitzoeken als hij netjes de medicijnen in had genomen.

Groetjes ANita

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier hielp het door het met een spuitje tussen de kiezen en zijn wang te spuiten. Na 3-4 keer porties worstelen had ons jochie het door en deed netjes zijn mond open..

11. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Hier deden we het door zijn drinken, toen wilde hij het wel.

12. juffie81

juffie81 Bekend lid

Aug 7, 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Bedankt voor de tips!!
    We doen nu een klein beetje vla aan de lepel en dan lukt het beter!!

13. Jette01

Jette01 Actief lid

Jun 8, 2009
    253
    0
    0
    hoi,

hier ook een antibiotica weigeraarster, ik heb alles geprobeerd maar niks werkt en als ik het in haar keel spuit moet ze overgeven!

ik heb diverse smaakjes geprobeerd, door drinken zelf laten doen, niks werkt!!

dussss. succes!!

jette

14. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik kreeg bij de andere 2 altijd vloeibare antibiotica. onze jongste heeft het gelukkig nog niet nodig gehad.

15. fluffy

fluffy Actief lid

Mar 6, 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    ik heb toen tegen me zoon gezegt dat dit soldaatjes zijn die zijn lichaampje komen helpen met vechten tegen de au.
    en dat dan de au weg gaat,
    dit ging prima.

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm mja.. wij hadden het laatst met paracetamol.
    Toen de keuze gegeven... en zetpil of een gewone.
    Vind ze het nog niet leuk.. maar het idee dat ze krijgt wat ze zelf gekozen heeft werkt blijkbaar

Zie overigens dat het inmiddels lukt.. wou net zeggen dat ik nog een hele zak met spuitjes heb volgens mij :)
    maar dat hoeft dan gelukkig niet ;)

17. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Daan heeft het heel lang gewillig toegstaan maar nu heeft hij er zo'n hekel aan. Het is nu boven op hem ligeen spuit in zijn mond krijgen en spuiten maar een andere manier is er niet dus het is hier 3x per dag een worsteling haha.
    Hij krijgt daarna altijd wel een snoepje dus belonen dat hij het doorlsikt doen we.

Share This Page