Wij hebben nipt test in België gedaan en weten dus dat we een dochter krijgen. Maar is dit wel betrouwbaar? Mijn gevoel zegt nog erg een jongen. En dacht misschien hebben ze per ongeluk mijn DNA geprikt of de uitslag verkeerd geïnterpreteerd of verwisseld met een andere vrouw? Haha. Zit te twijfelen of ik al ga shoppen...
Geslachtsbepaling is nogal exact, je hebt namelijk ook een Y chromosoom nodig om een jongen te hebben, en aangezien meisjes alleen XX hebben, kan je er dus zeker van uit gaan Edit: niet van toepassing bij meerlingen! Dan is het iets ingewikkelder
Aan de uitslag van nipt kan je zeker twijfelen, hij is 99% betrouwbaar. Ik denkMeer aan De uitslag van het geslacht kan je niet twijfelen
Er is altijd 1% kans dat er is trisomie wordt niet gezien. Op andere chromosomen meer kans maar geslachtsbepaling is vrijwel zeker 100%. Heeft te maken met dat nippt bekijkt chromosomen oppervlakkig op aanwezigheid van alle chromosomen etc maar het aanwezigheid van geslachtschromosomen is dus zeker zoals de uitslag is. Minst er was iets met met afnamen zelf (verkeerde of dergelijke) maar ik Snap niet helemaal het probleem als je het niet vertrouwd gewoon afwachten tot 15/16wk en anders 20wk echo dan weet je het zeker
Haha neehoor. Ik denk dat ik gewoon even moet wennen aan een meisje na 2 jongens. En vroeg mij af hoe betrouwbaar het is. Maar héél betrouwbaar dus!