Wij hadden een hoekbank maar zijn zo blij met onze u-bank nu. Met 5 kinderen ligt er nog altijd wel 1 of 2 met een lading kussens op de grond.. Bekijk bijlage 755326
Oh dat uitschuiven klinkt wel heel interessant. Weet je misschien hoe dat heet of kun je een linkje ervan vinden?
Onze televisie staat zeg maar tegen de rechtermuur in jouw foto. Dus het korte deel komt dan voor de televisie uit.
Wij wilde een u bank maar dat komt in het nieuwe huis toch niet uit met de deur. Erg jammer want nu moeten we gaan voor een hoekbank. Die hebben we nu ook voor 6 of 7 mensen maar wij hebben wel een losse hocker erbij omdat anders maar 1 kan liggen. Dus was echt fijn geweest als we 2 plekken hadden.
Oh ja af en toe eens een film, maar echt niet heel vaak. Maar dat wil niet zeggen dat ze nooit gezellig beneden zijn hoor
Wij hebben een U-bank. Maar de bank is wel onze eyecatcher van de living en staat letterlijk in het midden van de kamer. Dat mag dus wel een fors formaat zijn.
Een elementenbank, waarbij je idd een hocker kunt schuiven om aan 2 kanten te kunnen liggen. Wij hebben dat en werkt goed. Normaal staat de hocker als verlenging van de hoekbank. Maar we schuiven hem ook weleens ergens anders heen zodat we allemaal kunnen liggen. wij hebben deze bank, is op allerlei manieren te verkrijgen: https://kokwooncenter.nl/merken/wonen/designonstock/design-on-stock-banken/design-on-stock-bank-aikon-lounge
Hier een plaatje van een slaapbank met hetzelfde idee: https://www.leenbakker.nl/banken-en-stoelen/banken/slaapbanken/beliani-slaapbank-glomma-beige-polyester Wij hebben een normale bank (zeker geen slaapbank maar gaat even om het idee), maar dan per zitvlak zo'n uitschuifbaar deel. Ook handmatig, kon ook wel electrisch bij sommige banken, maar aangezien onze kinderen toen nog klein waren leek ons dit een veiligere keus kan het ook niet zo snel kapot
Wij hebben ook een bank met hocker gehad. Dat vond ik echt een onding en voor geen meter zitten. Binnen een jaar verruild voor een hoekbank. Maar zal ook per bank verschillen natuurlijk. Toen we dit keer op ‘bankenjacht’ waren, hebben we ook een bank gezien waar de zitting een soort van uit kon schuiven tot een ligdeel. Was volgens mij wel wat anders dan op de foto hierboven.
Interessant om te lezen dat er ook tussen-opties tussen een hoekbank en u-bank zijn. Daar kunnen we wel eens gericht naar gaan kijken!
Ja, maar qua indeling van de woonkamer en de doorloop en de extra stoel die we al hebben, komen we dus uit op een langer deel voor de televisie en niet recht er tegenover wat je op alle plaatjes ziet. Dat speelt ook mee in mijn twijfel
Om te liggen is een U bank wel ruimer, maar gewoon zitten, vind ik de hoeken niet handig. Als bezoek zijnde inderdaad wat ongemakkelijk wat @tuc zei. Ik neig naar hoek omdat ik dat handiger vind, maar ik zou een U bank wel leuker vinden.
Voor deze bank (met uitschuifgedeelte) hadden we ook een bank met hokker, inderdaad een onding, schoof vaak weg en daarnaast stond hij altijd in de weg.
Een hoekbank staat dan toch vergelijkbaar of niet? Hoewel die vaak kleiner zijn, dus misschien toch anders…
Wij hebben een hoekbank. Ik zou ook niet zo snel voor een U bank kiezen. Een vriendin van mij heeft er ook 1 staan en wat hierboven al werd gezegd, ik zit er nooit lekker op als ik bij haar ben. In een rare ongewone houding op de een of andere manier.