Wat begrijo je daar niet aan. Bij een L bank kan 1 persoon op een loungegedeelte zitten en bij een U 2.
U-banken werken alleen als je een echt grote ruimte hebt en dus een u-bank kan nemen met een lange rechte kant. Al die kleine u-banken die je tegenwoordig ziet, snap ik niet. Zoals een aantal hier al aangeven, zodra je daar met een aantal mensen zit, zit je behoorlijk opgefrot met de knieën. @NiekeKris ik heb even een slechte tekening gemaakt, maar dan zie je wat anderen ook bedoelen. Bij een hoekbank in hetzelfde formaat als een u-bank (maw zelfde lengte van de lange kant), zit je bij de u-bank snel allemaal knie tegen knie. Zeker als er ook nog een salontafel tussen staat, is het hutjemutje en ongemakkelijk met visite (iets te intiem zeg maar). Dat gaat niet op als je echt een grote u-bank hebt natuurlijk.
Ik zou inderdaad geen U-bank met dezelfde afmetingen nemen als een hoekbank met enkel een extra lang stuk eraan. Dan krijg je hetzelfde idee als met de hocker die ik een onding vond. Bij een U-bank moet je inderdaad echt een ‘extra deel’ ernaast hebben. Dan is er niets aan de hand qua ongemakkelijk zitten oid, volgens mij. Het andere zou voor mij dus inderdaad geen optie zijn, wist niet eens dat ze dat maakten…
Precies dat dikgedrukte ja haha. En wat je dus ziet is dat mensen met een iets kleinere woonkamer dan een u-bank nemen in een ruimte die daar niet groot genoeg voor is en dan krijg je dus een krappe zitruimte. Ik kom t helaas veel tegen in mijn omgeving
Ik heb het echt nog nooit gezien, had dat dus niet als optie bedacht. Maar in dat geval zou de keus voor mij dus heel simpel zijn (zo simpel dat het geen keus meer is ).
Ja, het wordt voor mij ook steeds simpeler haha. Ik denk dat een u-bank een slecht idee is dus we gaan verder zoeken in een hoekbank. Eventueel dan met hocker of uitschuifdeel. Dank allemaal! Jullie hebben echt geholpen!
Wij hebben een hoekbank met uiteraard een lange lig gedeelte, en dan ook een lig gedeelte wat omhoog kan wanneer je wil maar grotendeels beneden is. Zo kan ik ook met de benen omhoog liggen maar heb je niet het lompe van 2 lig gedeeltes. Ideaal.
Die krappe u banken vind ik idd ook helemaal niets. Onze u bank van de foto hierboven is bijna 4m en met een 2m middendeel. Daar zitten regelmatig 4 volwassenen. Maargoed onze u is dus echt ruim (al lijkt dat misschien minder omdat hij tussen 3 muren in staat...
Een U banks mits je genoeg ruimte hebt. Wij zijn recent van een hoekbank naar U gegaan en ik vond het heel belangrijk dat het middenstuk minstens 3 volledige zitplek hadden Zo kan er prima een salon tafel tussen en zit je niet heel “opgesloten” maar hier hebben we flink naar moeten zoeken. Onze woonkamer is bijna 13x 5,5 meter dus de ruimte kan het hebben. Als je niet zo groot kan dan zou ik gaan voor een hoekbank met uitschuif deel, dat had onze vorige bank. Heel chill ook
Wij hebben 2 gespiegelde elementen met een hocker. Meestal staat deze in hoekopstelling met de hocker als verlenging van het zitgedeelte, maar je zou die ook met minstens 4 man als voetenbankje kunnen gebruiken. Of de banken tegenover elkaar zetten. En er is nog een lekker dik kleed waar ook regelmatig iemand gewoon op gaat zitten, en een open stuk waar we nog 1 of 2 mooie fauteuils willen, maar nu vaak de stoeltjes uit het extra zitje neerzetten als er gasten zijn. Het ligt echt aan je ruimte wat er werkt of niet werkt. Man en ik zitten meestal samen in de hoek waar je met de benen languit naar de tv kijken kan. (Er is nog een hoge leuning maar dan zit je met je rug naar de tv) of ik lig in de andere richting met mn hoofd op zijn schoot. Als we met zn vieren film kijken, klitten we met zn vieren in dat hoekje of op de grond ervoor.
Ligt aan de ruimte. Als je een grote ruimte hebt waar je een grote u bank neer kan zetten midden in de kamer als eyecatcher is dat prachtig! Zo'n joekel van een bank tussen de muren gepropt vind ik zelf niet mooi. Heeft zo'n hokkerig gevoel.
Ik vond onze u-bank verschrikkelijk onhandig. Was blij dat we gingen verhuizen en dat we hem lekker door konden verkopen. Nu een hoekbank met bijpassende hocker. Soms zit iemand op de hocker, meestal wordt ie bijgeschoven als voetenbank.
Wij zijn vanmiddag eens een rondje meubelwinkels gaan doen en eigenlijk al vrij snel tegen een hele mooie hoekbank aangelopen. Mede door alle suggesties konden we nu zonder twijfelen kiezen en we zijn er heel blij mee!