Wie doet 's avonds de deur open als ze alleen thuis is en geen visite verwacht? Ik vertrouw het niet meer met al die woning overvallen tegenwoordig en doe sowieso niet open als ik alleen thuis ben. Wie langs wilt komen belt altijd van tevoren. En pakketjes en afspraken ben ik altijd van op de hoogte. Hoe doen jullie dat?
Mijn deur heeft een stuk glas van de hele lengte van de deur en ong 15 cm breed. Dus hier is dat geen punt, ik zie wie het is.
Hai Moaatje, ik heb dat ook maar wat als het bv een onbekende man/vrouw is? Doe je dan open? Ik vind het gewoon eng vooral omdat ik in een hele hele rustige buurt woon dus als er wat gebeurd is er niemand die het hoort.
Tja maar in deze tijd wil je de krantebezorgers ook niet voor een dichte deur laten staan! Misschien is zo'n kettingkje een goed idee?
Die komen hier ook nooit. Zolang als ik hier woon zijn die nooit langsgeweest (en dat weet ik haha). Ja dat wil ik altijd aanschaffen maar vergeet ik.
ik laat dus gewoon de deur dicht ik heb de gordijnen dicht dus ze kunnen niets zien en ik hou er niet van. en jammer dan voor die kranten jongens (krijgen sowieso niets)
Ahh ik dacht al dat ik de enige was.. Bij mij zie je wel de lichten door de ramen (veel ramen dus niet allemaal gordijn of andere bedekking). Maar daar heb ik lak aan.
ik doe 's avonds ook niet open hoor als er een vreemde voor de deur staat, niet als ik alleen thuis ben in ieder geval, maakt mij niks uit als ik dan scheve gezichten krijg, mijn veiligheid gaat voor hun begrip
Goh dan ben ik blijkbaar een van de weinige die dus gewoon de deur opendoet... al zijn het bijna altijd collectanten maar soms is het de buurvrouw of een familielid dat spontaan een kopje thee komt doen.
trouwens ik kan ook zien via de glas wie het is , en doe bijna altijd open soms buurvrouw ,soms vriendin omverwacht enzo ,maar als verhalen lees of zie dan wil ik ook niet meer doen hoor , allen dat gaat zo automatisch zodra de deur gaat ren ik naar toe
ligt eraan hoe laat het is na 23.00 doe ik de deur niet open gelukkig ben ik nooit echt alleen thuis na 22.00 dan laat ik mijn vriend open doen ze verwachten ook altijd dat je de voordeur open doet maar laatst trok ik de schuurdeur open en diegene schrok zich wild waar ik dan vooral een hekel aan heb is dat ik de bel heel zacht heb gezet dat ik m binnen wel hoor maar ze horen m buiten niet gaan ze vet vaak aanbellen en vooral als de politie eens aanbeld die kloppen gelijk keihard op de ramen ben laatst ook boos geworden hoor ze kunnen best even wachten om te kijken of er iemand naar de deur loopt
Iedereen woont te ver van mij en contact met de buren hebben we niet.. Ieder leeft zijn eigen leventjes. Dus onverwachtse gasten heb ik echt niet. De rest belt anders hebben ze misschien wel voor niets drie kwartier gereden. Is ook wel prettig dat ik eerst gebeld wordt.. Hou niet van onverwachts bezoek. Maar ik doe dus echt niet open maar ben ook een bangerik dus tja.. Marline, dat is wel vervelend zeg..
Ik doe de deur altijd open. Misschien heel naief maar zie het probleem (hier) niet. Maar goed ook want de laatste keer dat er laat op de avond iemand aan de deur stond bleek het mn buurman. Met de boodschap dat mn pony ontsnapt was en op de weg liep! @Marline: wat doe jij dan dat de politie regelmatig langskomt?