Gisteren het uitstrijkje laten maken. Precies op mijn 30e verjaardag lag de uitnodiging op de mat, maar dat was met kerst ect dus heb begin deze week gebeld voor afspraak te maken en gisteren kon ik terecht. Bang was ik er niet voor na de icsi ben ik down there wel wat gewend dus die eendenbek krijgt mij niet bang. Toen we begonnen met icsi onderzoeken in Radboud hebben ze daar toen ook al een uitstrijkje gemaakt, dat was in november 2011 dat is dus net iets langer dat 3 jaar geleden gebeurd en alles was toen helemaal prima. Omdat het toen dus niet voor het bevolkingsonderzoek was kreeg ik nu dus 3 jaar later een oproep van hun om uitstrijkje te laten maken. Gisteren geweest (Auw! Oh ja zo voelde dat) en nu merk ik toch dat ik erg spannend vind de uitslag....... zit toch een beetje in mijn achterhoofd de hele dag stom he. Nou ja weet verder ook niet wat jullie aan mijn gezever hebben maar ik wilde het denk ik gewoon maar ff kwijt....
Ben ook pas geweest en kreeg een paar weken later de uitslag per post. gelukkig goed. Die eendebek wordt nooit mijn vriend. Erin gaat nog wel maar eruit halen wordt die bek steeds groter. auww
Ja die eendenbek kan nooit verzonnen zijn door een zelfrespecterende vrouw dat moet een man geweest zijn! "Als het maar werkt"
Ik mag dinsdag voor eerst maar sept eendenbek er al in gehad ivm plaatsen spiraal, heb er weinig zin in maar pijnlijk vind ik het niet
Ik moet donderdag. Ondanks dat ik ook ivm ICSI ruim 3 jaar geleden een uitstrijkje heb moeten laten maken (alles prima), vind ik het nu ook wel spannend. Dus ik begrijp je wel.
Ja toch spannend hè. toch denk je "wat als" enge gedachten. van te voren had ik dat niet maar nu ik uitstrijkje hen laten doe n merk ik toch beetje spanning.
Oh heel herkenbaar, ik ben al bijna 31 en pas afgelopen dinsdag geweest. Toen ik de uitnodiging kreeg een half jaar voor m'n 30ste was ik zwanger. Een half jaar later kreeg ik een nieuwe oproep en heb het nog maanden uitgesteld . Dat komt voornamelijk door hele vervelende onderzoeken uit het verleden en falende gynaecologen waardoor er littekenweefsel op mijn baarmoedermond zit en dus bang was dat het borsteltje pijn ging doen en ik ben ook te nauw gehecht na mijn bevalling waardoor ik dus bang was dat die eendenbek heel erg pijn zou gaan doen. Maar goed, het is nu eindelijk achter de rug en nou ben ik weer bang voor de uitslag haha (nog 2.5 week wachten)
Herken de spanning, heb pas ook m'n 1e uitstrijkje gehad. Auw Maar gelukkig mocht ik 2 weken later bellen voor de uitslag en was alles goed! Hopelijk voor jou ook een goede uitslag!
als het goed is krijg ik binnen twee weken een brief thuis. als het niet goed is belt de huisarts. iedere keer als telefoon gaat slaat mijn hart over...... blij als ik de uitslag heb. ben nooit goed geweest in wachten.
Ik begrijp het helemaal! Natuurlijk is zoiets spannend. Want ook al heb je geen klachten, het is geen garantie dat alles goed is. Ik duim dat alles in orde is. In maart moet ik weer een uitstrijkje laten maken ter extra controle omdat mijn uitstrijkje van oktober pap2 aan gaf. Geeft extra spanning, maar hoeft niks te zijn drukte de assistente me op het hart. Maar toch, het blijft een beetje eng.
Bij pap2 en pap3a zijn er geringe afwijkingen gevonden (geen kankercellen). Uitstrijkje word dan na 6 maanden herhaald.
Ik heb een aantal jaar terug ook een pap2 uitslag gehad. Mocht na 3 maanden weer een uitstrijkje laten maken. Normaal is dit na 6 maanden, maar omdat ik af en toe wat last had van bloedverlies mocht ik wat eerder. Het tweede uitstrijkje was trouwens helemaal goed. Over een jaar of twee 'mag' ik weer en dat ga ik ook zeker doen.
Ik heb afgelopen oktober het eerste uitstrijkje gehad (ook uitgesteld ivm ukkie die toen net geboren was. ) Helaas werd ik na 1,5 week gebeld door de ha met de mededeling dat het niet helemaal goed was. Ik had pap3b. Hierbij zijn er cellen gevonden die in de toekomst kunnen zorgen voor bmhk. Dus op naar de gynaecoloog voor verder onderzoek. Vorige week hebben ze de cellen weggehaald waarvan ik over 2 weken de uitslag krijg. Ik liep het onderzoek uit te stellen maar wat ben ik blij dat ik wel geweest ben! Bij de meeste mensen is er niets aan hand dus wil je niet ongerust maken hoor! Dus even spannend nog allemaal.
Ik heb er op eigen initiatief eentje laten maken op mijn 26e. Ivm vage buikklachten. Heb er een dag goed kramp van gehad maar verder... Gelukkig ook een prima uitslag