Hoe opmaken ledikantje met ledikantdeken?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Mar001, 29 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Hoe maken jullie het bedje op met de ledikantdeken?

Mijn zoontje is nu 4 maanden. Tot nu toe gebruik ik nog steeds de wiegdeken in het ledikantje en leg hem dan overdwars. Dit gaat nog net omdat ik het bedje maar tot de helft hoef op te maken ivm de lengte van m'n zoontje.

Nu wilde ik van de week toch maar de ledikantdeken gaan gebruiken, ook omdat die wat dikker is, maar ik heb geen idee hoe ik dat fatsoenlijk voor elkaar moet krijgen. Het is zo'n groot ding (deken van de prenatal) dat ik nog een mega stuk deken over heb. Als ik dat dan aan het voeteneind onder het matrasje schuif, zit er een dikke dot onder dat die kleine achterover in z'n bedje ligt omdat het hoofdeinde dan veel lager is... ;)

Hoe doen jullie dit :(

2. linde90

linde90 Niet meer actief

je kan onder het hoofdeinde een handdoek leggen zodat het matrasje weer recht ligt.

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik heb inderdaad ook zo'n groot deken van de prenatal 2 zelfs.
    Ik weet dat de kraamzorg zei; heb je geen kleine dekens?
    Ik dacht dat je alleen zulke had maar goed.
    Wat ik doe; ik vouw hem dubbel zodat hij eigenlijk onder 2 dekentjes ligt, het wordt nu ook kouder snachts en zijn kamertje is zo'n 18 graden snachts.
    Hij heeft dan alleen een pyamatje aan met een romper met korte mouwtjes.
    Misschien is dat een idee.
    En anders zou ik proberen om inderdaad het matrasje in evenwicht te krijgen door het andere deel ook wat op te hogen zeg maar...

4. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Die van prenatal is 120x150cm.
    Weet iemand waar je kleinere kunt kopen?

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Misschien bij Hema?

6. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Volgens mij hebben ledikantdekentjes allemaal dezelfde maat. Ik vouw het dekentje gewoon dubbel, waardoor het minder groot is en je niet zo'n bult onder het voeteneind krijgt. Gaat prima. En zodra Jasmine wat groter wordt en bedje hoog opgemaakt mag worden, hoef ik geen nieuwe dekentjes aan te schaffen.

7. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik gebruik nu nog de wiegdekentjes in combi met de ledikantlakentjes. Ik heb dus alleen het lakentje onder het matrasje liggen en het dekentje ligt er op, de zijkanten stop ik dus alleen met het lakentje in. De wiegdekentjes zijn 75x100 dus perfect voor half opmaken. Ik heb ze gewoon bij de prenatal gekocht samen met de ledikantdekentjes. Ik sla het extra randje altijd samen met het lakentje om zodat het bij de armpjes dubbel ligt en als het snachts koud ik leg ik er (tot die omslag) nog een wiegdekentje op, dit is iets dunner dan een dubbele ledikantdeken. Straks als het echt gaat vriezen en mijn zoontje groter is ga ik de ledikantdekens gebruiken.

Groetjes Kim

8. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Even een makkelijk verhaaltje...:D

Als je een gedeelte/de helft van het dekentje nou aan het voeteinde tussen de spijlen/lattenbodem laat zakken en dan verderop (dus onderdoor) weer een beetje er tussen doet zodat het niet op de grond hangt ,maar ook niet tussen de lattenbodem en het matras gepropt ligt ,heb je er minder last van misschien...?
    Hier werkt dat namelijk prima!
    Is maar een ideetje!!;)

Succes!

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    hier ging de ledikantdeken ook overdwars. Scheelt een hoop en dan kun je lekker goed instoppen.
    NU ligt ze niet meer onder de deken trouwens...

Deel Deze Pagina