Hoi allemaal, Ik weet jullie zijn geen dokter en ook niet helderziend en ja ik ga wel een afspraak maken als het niet verdwijnt, maar wilde toch even een topic openen. Ik ontdekte vorige week n rood plekje/oppervlakkig bultje op mijn borst, stukje naast de tepel(hof). Ik zag het nadat ik mijn dochter had gevoed. Het doet geen pijn of iets, wordt ook niet groter zover ik kan zien en zag nu net wel dat t een klein beetje schilfert als ik eroverheen ga. Alsof je zeg maar vervelt na verbranding door de zon. herkent iemand dit? Omdat ik nog borstvoeding geef (1,5 jaar inmiddels) zocht ik het eerst in de buurt van een ontsteking o.i.d. Maar dan zou het toch pijn moeten doen of ik zou koorts etc moeten krijgen. Dat is allemaal niet. Ook gelezen over schimmel, spruw, ontstoken melkklieren, maar niks dat hierop lijkt eigenlijk. eczeem lijkt me ook sterk, het is echt maar een plekje zo groot als een… grote puist?? Maar het is geen puist. Nu ben ik deze maand al bij de dokter geweest voor wat compleet anders (gevallen) en op een of andere manier vind ik het dan lastig om hiervoor weer de dokter te bellen. Ook omdat ik eigenlijk denk van goh ja dit is toch niks, wat moet de dokter hier nu mee. Iedereen kan wel eens iets geks of van irritatie op zijn huid hebben. Het gaat wel weg en ik heb er geen last van. Ze zien me aankomen daar. Aan de andere kant zit het me toch niet helemaal lekker omdat ik natuurlijk ook wel weet dat vrouwen zo worden gewaarschuwd om veranderingen aan, op of in hun borsten in de gaten te houden. Alleen, valt zoiets hier nu dan ook onder? Geen idee wat ik eigenlijk met dit topic wil. Even van me afschrijven en toch wellicht om een mening vragen? Het is laat en ik kan niet slapen.. Ik heb een foto gemaakt ter illustratie, maar erg duidelijk is het niet.
Ken je Know your lemons? Dat vind ik altijd wel een handig plaatje met twaalf symptomen van borstkanker waarvan het goed is om mee naar de huisarts te gaan. Huidbeschadiging is er een van (al is de kans op iets onschuldigs volgens mij heeel veel groter). Ik vind het helemaal niet gek om hier een afspraak voor te maken. Ik kan me daar soms ook heel bezwaard over voelen, maar ik las laatst dat men gemiddeld zeven keer per jaar bij de huisarts komt. Wat je ook zou kunnen doen is er iets vettigs opsmeren en even een paar dagen aankijken of het wegtrekt en anders alsnog een afspraak maken?
Het is hoogstwaarschijnlijk onschuldig maar toch zou ik je adviseren om de huisarts er even naar te laten kijken. Met dit soort dingen denk ik altijd better safe than sorry! Ik herken het trouwens wel een beetje, bij mij was het eczeem maar dat jeukte ook heel erg. Kwam door verandering in zeep.
Ik heb wel vaker van dit soort plekjes. Nu toevallig ook een op een borst. .Heb snel een droge huid en denk dat het daar mee te maken heeft Gaat bij mij altijd vanzelf weer weg.
Dank voor jullie reacties. Ik heb er nog niks opgesmeerd. Zal dat eerst inderdaad eens doen en als het dan volgende week nog alfijd niet weg is, toch maar een afspraak maken.
Ik heb het ook wel eens net voor ik ongesteld moet worden. Gaan hier vanzelf weer weg met een week of twee.