Hoi, mijn zoontje is eigenlijk overdag snel terug moe. Hij kan hoogstens 1,5u wakker zijn, maar begint soms al na een uurtje lichtjes te zeuren dat hij moe wordt.... Zijn dutjes duren makkelijk 2 tot 3u, en dan moet ik hem soms nog wakker maken! Hij is ondertussen toch al 5,5 maand oud, en ik dacht dat kindjes op die leeftijd toch makkelijk 2u wakker kunnen zijn, of niet? Zijn er nog mama's die dit herkennen in dezelfde leeftijdsfase? Vanaf wanneer breien ze er dan meer wakkere tijd aan? Moet ik daar zelf iets voor doen, of gaat het allemaal vanzelf gebeuren bij hem? Bedankt! Liefs Sunnyke
Gijs heb ik soms binnen anderhalf uur ook weer op bed.. Vanmorgen is hij weer naar de opvang geweest en daar slaapt hij weinig.. Dit word ( denk ik) dan 's middags gecompenseerd.. Ik denk dat hij de slaap nodig heeft.. want als ik hem in bed leg, is t meestal direct stil.. Als ik dat doe terwijl hij (nog) geen slaap heeft, huilt ie alles bij elkaar tot ik hem er weer uit haal en dan lacht ie me heel vriendelijk toe... Gijs is ( zoals je onder kunt zien) bijna 7 mnd oud.
Hoi Sunnyke! Hier hetzelfde verhaal hoor! Bij ons verschilt het qua moment op de dag. 's ochtends vroeg redt ie het vaak maar een uurtje, dan rond 11 uur is het meestal 1,5 uur en rond drie uur redelijk lang, ongeveer 2 uur. Maar dan moet meneer wel vermaakt en beziggehouden worden en dat is ook echt het maximum! Ik probeer wel het maximale eruit te halen zeg maar, om hem toch goed te stimuleren, maar ik maak het uiteraard niet te gek. Ik zing dan liedjes, doe klapspelletjes met hem, etc. Maar als ie echt moe is, gaat ie naar bed! Mijn ventje is ook altijd heel actief wakker, zeg maar. Dus veel bewegen, heel alert, bijna hyper. Hij ligt nooit (maar dan ook echt nooit stil....) Ik denk dat ie daarom ook redelijk snel weer moe is. Helemaal niet gek dus! Je kindje zal de rust dan wel nodig hebben! Liefs!
Geniet er maar van dat ie nu nog zo lang slaapt! Dat verandert gauw genoeg en dan kun je bijna niet meer dingen voor jezelf doen. Geniet er maar van. Het ene kind heeft meer slaap nodig dan het andere kind. Niks aan de hand!
ik heb dit ook.. mijn dochtertje wordt wakker.. dan krijgt ze meteen de fles.. ze is dan 1,5 uur wakker.. en slaapt dan 2,5 uur.. dan weer een voeding,.. en zo gaat het de hele dag,. tot na de 4e voeding, dan slaapt ze de nacht door, dan is dus ook weer 10,5 uur.. dan wordt ze wakker en begint het haar eet en slaap ritme weer opnieuw... sinds een week of 2 heeft ze heel soms dat ze wel eens 2 uur wakker na de voeding.. dus bij mij is nu rond de 6 maanden dat ze iets langer wakker gaat blijven.. volgens het consultatie bureau is dit normaal. dus je hoeft je nergens zorgen over te maken
Mijn zoon sliep met 5 maand ook nog wel 3x per dag ook maar a,5 uren wakker tussen de slaa[jes door! Niks aan de hand hoor heeft waarsch. veel slaap nodig. Af en toe slaapt mijn zoon nu nog wel eens 2x per dag. "s ochtends en 's middags een keer.