Na keizerschnee normaal bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door carlijne, 24 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carlijne

carlijne Lid

10 apr 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met de eerste via een keizerschnee en de tweede via de normale manier bevallen. En of dat goed is gegaan of dat je het juist zou afraden.
    Groetjes carlijne

2. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Hoi Carlijne,

Zelf (nog) geen ervaring, maar mijn zus wel. Zij beviel middels een keizersnede van haar oudste dochter en is van de middelste en jongste probleemloos vaginaal bevallen. Haar twee zwangerschappen na de keizersnede verliepen prima en zonder problemen. Ik heb haar ook nog nooit over het litteken gehoord, in de zin dat ze er pijn of een naar gevoel aan had naarmate haar buik groeide.

Liefs,
    Lonit

3. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    ook zelf geen ervaring maar mijn zus had bij de eerste een keizersnede 30 uur weeen bekken te smal. bij 2e toch geprobeerd op natuurlijke wijze maar bekken weer te smal en dus na 10 uur pijn moest het toch een keizersnede worden.
    ligt aan reden van eerste keizersnede denk ik ...

4. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik denk ook dat het aan de reden ligt.
    Ik heb een geplande keizersnede gehad omdat mijn zoontje in een stuit lag. Hoewel ze hem op de uitgerekende datum hebben gehaald, diende hij zich nog niet aan. De gynaecoloog heeft behoorlijk aan hem moeten trekken om hem eruit te krijgen; die had ik er zelf nooit uitgekregen.
    Als een eventueel volgend kindje weer in stuit zou liggen kies ik zeker weten weer voor een keizersnee.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ligt aan de reden van de keizersnede. Dochter is uiteindelijk geboren met een ks, omdat de ontsluiting niet verder kwam dan 5cm. Bij deze moet ik het natuurlijk proberen als de kleine zichzelf aandient, als de kleine dat niet doet wordt het een ks. Of het aan te raden is, kan ik je pas over een aantal maanden vertellen, maar nu zie ik er wel tegenop. Ik heb ook sinds deze week veel last van het litteken.

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ligt idd aan de reden.....mijn oudste is geboren met een spoedks, nadat de ontsluiting bleef hangen op 8 a 9 cm en ze te groot voor mijn bekken bleek. Alhoewel we gingen voor een gewone bevalling bij nr. 2, bleek ook deze baby te groot te worden voor mijn bekken (via groeiecho's gevolgd) en is ze met een geplande keizersnee bij 38+3 gehaald.

7. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    gelijk hier al gezegd
    het ligt heel aan de reden waarom je een keizersnede hebt gehad bij de 1ste.
    hier een spoedkeizersnede omdat m'n dochter vast zat in m'n bekken. bleken achteraf te smal.
    Dus krijg nu zowiezo terug een keizersnede. Gyn wil het risico niet lopen dat het weer moet uitdraaien op een spoedKS.

8. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Mijn eerste is met een spoed ks geboren wegens niet vorderende indaling en en ontsluiting dat bleef hangen op 6cm.

Mijn tweede werd een normale bevalling die probleemloos is verlopen!

9. carlijne

carlijne Lid

10 apr 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Daar ben ik erg blij mee.
    Mijn oudste dochtertje is met een geplande ks gehaald omdat ze in stuit lag en ik talloze andere problemen had. Zoals bloedingen (zonder reden) en zw-vergiftiging. Ik ben nu zwanger van ons 2de kindje en mag normaal bevallen. Maar ik vroeg me af of dat geen risico's met zich zou brengen.

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben van de eerste bevallen dmv een spoedks ivm zwangerschapsvergiftiging.

Vervolgens ben ik 17 maanden later vaginaal bevallen van de tweede. Ik had wel een druk catheter om de druk op de baarmoeder te bewaken. Maar het is me gelukt!!! 13min persen (3 persweeen), dus ook erg snel voor een eerste vaginale bevalling.

Wat ik lekker vond erna.. ik kon meteen weer lopen, met de ks heb ik nog een week krom gelopen. Nee het herstel van een normale bevalling bevalt me veel beter!

11. denizkizi

denizkizi Lid

29 mrt 2010
    14
    0
    0
    Turkije
    Goh Daphne, daar krijgt de mens weer moed van.

Ik heb nl ook een keizersnede gehad nu ben ik weer zwanger en wil mijn gyno weer een keizersnede doen. Ik wil graag een normale bevalling proberen aangezien het probleem niet bij mij lag en ik na 13mnd weer zwanger werd zou dat moeten kunnen denk ik.
    Ik heb een afspraak voor morgen dus ik hoop hem te kunnen overhalen anders ben ik bang dat het een lange zoektocht wordt om een gyno te vinden die het wel wil gaan doen.
    Ik woon nl. in Turkije waar een keizersnede meer regel dan uitzondering is. :(

12. mama 2 meisjes

mama 2 meisjes Actief lid

4 mei 2010
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn 1e kindje is geboren met een spoedkeizersnede, ze lag in stuit en het persen ging niet zoals het moest.
    Mijn 2e kindje is via de natuurlijke weg, zonder problemen geboren.

En ik ben het helemaal met daphne78 eens, het herstel na de natuurijke bevalling was veel beter/sneller/fijner!

Deel Deze Pagina