hoelaat de laatste fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door dolfijntje1985, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Met de havoeding was dat krap 2,25 uur en nu met de standaard voeding redden we de 3 uur meestal wel (her en der een uitzondering)

Ik had overigens ook al eens nutrix in de avondfles geprobeert, maar ook dat heeft geen effect.

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Friso extra verzadigd meer, misschien als je de flessen mengt met elkaar (als dat mogelijk is) houd ze er wel langere tijd tussen en drinkt ze wel meer, maar ja als ze deze flessen (wat niet heel veel is) al met moeite leegdrinkt weet ik niet hoe het gaat als je er voeding aan toe gaat voegen die meer verzadigd misschien dat ze dan nog minder gaat drinken?…

3. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik gaf met drie maanden ook nog een nachtvoeding hoor. Welke speen gebruik je en hoe lang doet ze over een fles? Misschien dat als je een grotere speen gebruikt, dat ze wel grotere flessen weg krijgt en dat ze minder vaak komt.
    Als dat niet zo is zou ik me er ook weinig zorgen om maken. Ieder kind is anders en het komt echt wel. Ik heb sowieso een hekel aan schemaatjes en regeltjes over hoe het zou 'moeten'. Daar wordt je alleen maar onzeker over.
    Comfort en Extra kan je gewoon mengen hoor. Heb ik ook een tijdje gedaan als nachtvoeding. Je moet er alleen goed op letten dat ze andere bereidingswijzen hebben. Ik heb ook een tijdje alleen Extra gegeven als nachtvoeding. Daar gaf ik dan wel Nutriton doorheen.
    Nu krijgt ze als laatste voeding 200cc Comfort en drie schepjes Nutrix.

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Demi doet 10 min á 15 min over een fles, dus dat is heel normaal. TIs gewoon jammer, want het breekt mij zo nu en dan flink op. Maar het zal toch ooit anders worden, dan reken ik maar op.

En Smoekie, ik gebruik nu Kruidvat voeding en zie het eik neit zitten om weer over te gaan op andere (bv Friso) voeding omdat ze daar toch meestal wel ff last van heeft. Maar hartelijk dank voor het meedenken!

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nou heel veel succes in ieder geval meid, en tja je moet er maar van uit gaan dat het zo ineens heel erg snel kan veranderen zonder dat je er bij stil staat...

komt wel goed ;)

gr.smoekie

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Kan je niet naar 5 flessen gaan (180 + 6). Ik weet niet hoe zwaar je kindje is?

7. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Hoi Prinses, dat zou inderdaad wel kunnen al meneer 's nachts niet meer komt. Maar dat doet ie dus wel... Dan kom ik uit op zes. Eerder heeft hij een aantal nachten doorgeslapen (een stuk of 4, bij 'toeval' :)) en toen kreeg hij inderdaad 5 flessen met meer voeding. Ineens was het 's nachts weer raak en dus meteen 6 voedingen. Onze kleine man is ruim 5,5 kilo.

8. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    @Mistra: Zet je de wekker of geef je hem s'nachts de fles als hij zich meld? Als hij s'nachts huilt voor de fles, geef hem dan eens een speen. Hebben wij ook gedaan bij Sanne en ze slaapt nu meestal door.

9. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Ik maak m niet wakker, maar voed als hij huilt. Fles gaat schoon op, dus het lijkt me dat ie dan echt honger heeft...? Speentje blijft niet in zn mondje zitten... Dan blijf ik lopen...

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan lijkt het wel duidelijk dat hij het 's nachts gewoon nog nodig heeft. 't Ene kind slaapt nou eenmaal sneller door als het andere.

11. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Inderdaad... Elian is 3 maanden en al ruim 6,5 kg en hij trekt het ook niet hoor zonder een fles rond 12 / half 1 's nachts, dan komt hij midden in de nacht. Hij begint nu sinds een week pas een beetje door te slapen, normaal kwam hij ook nog 's nachts en had hij 6 flessen. Ik hoop dat dat over is nu.. ik wacht het even af. Als dat goed gaat, ga ik proberen of hij door wil slapen vanaf een uurtje of half 9. ;)

12. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    dat komt vanzelf hoor!
    Toen Marit echt ook potjes en fruit als voeding ging krijgen, hebben we de fles van 22.00 naar voren gehaald..steeds een half uurt totdat we bij de 19.30 uit kwamen...

13. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Lijkt me heerlijk als Damani een beetje ging doorslapen, zal dat te maken hebben dat hij een flinke baby is ? Heeft hij dan langer die nachtfles nodig?

Het schommelt hier wel eens, soms krijgt hij de fles later, soms eerder, hij heeft hem om 21.00 gehad nu, maar anders komt hij om 1.00 á 2.00 misschien, maar ik probeer hem dan maar om 00.00 de fles te geven in de hoop dat hij OOIT door gaat slapen !

-x-

14. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hier om 19 uur de laatste fles.en dan om 7 uur s'morgens weer de fles.

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna krijgt de laatste fles rond half 10-10 uur, en dan rond half 5-5 uur komt ze terug voor de eerste voeding.
    Als ik een geluksdag heb slaapt ze tot 6 uur. ;)

Dus ik prijs mezelf gelukkig! :)

16. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Te vroeg gesproken.. sinds 3 dagen komt hij gewoon weer om 5 uur als hij de laatste fles om half 1 krijgt.. *zucht* Hele schema wat we nu een beetje hadden is weer totaal om..

Ach ja.. we volgen gewoon zijn ritme en dan komt het ooit wel een keertje..

17. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Denk dat dat de beste instelling is MariekeV ;)

-x-

Deel Deze Pagina