Ik word helemaal stapelgek van de wazige zelfbedachte vorm van zindelijkheidstraining waar mijn draak mee bezig is. Het is nu bijna 10 uur en nog slaapt ze niet! Ik heb haar al 4 nieuwe luiers aan kunnen doen, want zodra ze er 1 plasje in heeft gedaan MOET ie uit en is het VIESBAH. Ze blijft zichzelf maar uitkleden, praat horendol over "plasse" en plast overal BEHALVE het potje. Net dus op de vloer, uiteraard direct achter de deur zodat je erin staat als je 'm open doet. Nice... Dan zet je d'r dus op het potje omdat ze maar door blijft zagen over PLASSE PLASSE!!! Maar plassen op het potje; ho maar. ARRGGGGHHHHHHH Is trouwens dat slaapkamerverbouwen om half 2 's nachts ook normaal voor deze leeftijd? (2jr 4mnd) En vooral niet willen slapen maar continu het bed uitgaan, gordijnen open, speelgoedbeestjes verzamelen, kledingkast verbouwen, boekjes pakken... Waar is mijn lieve fijne makkelijke goede slaper gebleven? "vroegah" legde ik haar neer, zei welterusten en kon lekker aan de koffie gaan. Maar tegenwoordig ben ik echt uren bezig met mevrouwdraak En overdags slaapt ze ook al niet meer (behalve vandaag op het KDV, daar slaapt ze dan weer lekker bij, 3 uur!!). Nogmaals: AARGGGGGHHHHHHHH
hihi...de peuterpubertijd is aangebroken en we worden er hordedol van kan haar af en toe wel achter het behang plakken en denk dan waar is mijn lieve kleine makkelijke vrolijke meisje gebleven...krijssen om niks wordt er gek van.... MAARRRRR.......ze zeggen dat het tijdelijk is en dat we conseunt moeten blijven (is af en toe best moeilijk)...dus dat hopen we dan maar dat het snel weer voorbij is en we onze lieve meisjes weer terug hebben.....suc6 met jullie kleine lieve draakje
welkom in de peuterpubertijd je opvoedingsregels nu niet veranderen, ze hebben nu echt nood aan regelmaat en structuur, zo weet ze waar ze aan toe is voor haar is het nu echt belangrijk om niet teveel veranderingen mee te maken zodat ze een houvast heeft want voor haar is de peuterpubertijd ook een moeilijke periode dat ze misschien soms met zichzelf geen blijf weet
Helaas geen tips voor je. Mathijs 3 jaar nog niet zindelijk. soms een plasje op de wc vanmorgen gaf hij spontaan aan dat zijn luier vol zat nou kan je verzekeren die was overvol dus dat was een bezoekje aan de douche om 6 uur vanmorgen word je niet vrolijk van. Hier is bij Mathijs de fase aangebroken van overal monsters zien monsters onder het bed in de lamp achter de kast in bed achter het rolgordijn...dus lamp moet aan blijven... Nou tussenoplossing gevonden papa jaagt elke avond de monsters weg en een winnie the pooh nachtlampje zorgt dat ze weg blijven slaapkamer slopen gebeurd overdag want meneer slaapt nog in een peuterbed met zijnkanten dus hij blijft in bed liggen...maar schreeuwen doet ie wel als ie wakker is.... dus dan ook hele huis wakker.. dreumesterror heb ik ook een heerlijke tweeling die het dus noodzakelijk achten om hele nachten alles bij elkaar te krijsen en huilen en overdag prinsheerlijk te gaan slapen bij oma als mama met wallen onder haar ogen op haar werk is, om dan vervolgens als ze thuis zijn weer niet willen slapen.... Dan heb ik nog een puberstiefzoon die het nodig acht zijn stiefmoeder uit te proberen :S kan dus wel zeggen het is een fasuuuuuuhhhh maar daar heb je geen ene tierelier aan natuurlijk maar zindelijkheidstraining...mischien een wc verkleiner proberen sommige kindjes willen niet op potje (mathijs) maar wel op de grote wc.. en ik heb gelezen dat je gewoon je kinderen moet laten kijken als je zelf plast dus niet krampachtig de deur op slot doen en net doen of het iets ergs is plassen en poepen heel positief benaderen en mischien een plasen poepkaart op de wc ophangen en na elke drup of drol een mooie sticker laten plakken en bij zoveel stickers een kadootje geven ??? ik weet het ook niet ik probeer ook van alles maar de stickers werken vooralsnog wel goed ook qua gedrag belonen etc succes meis en laat je niet gek maken hihihii
Van Bambino heb je zo'n 3 in 1 potje. Onderdeel daarvan is ook een toiletbrilverkleiner. Kleine man wil hier ook niet op het potje maar wel met die bril op de wc zitten! Is stoer vindt ie... wel moet ie er altijd een boekje bij om te lezen. Is dat een optie bij haar?? EN verder.... blijven ademen Als het goed is als ze 18 is dan stap je niet meer in een plasje achter de deur..
Hmmmmm, da's inderdaad erg lastig... Helaas herken ik die vorm van zindelijkheidstraining (nog) niet. Fem is er nog helemaal niet mee bezig... Maar dat slaapkamerverbouwen herken ik dan weer wel. Ik laat het maar, omdat ze eruit gaat, beertjes pakt, poppenhuis overhoop haalt, maar uiteindelijk met de nodige speelgoedbeesten en -attributen zelf weer in bed gaat liggen en slaapt. 's Morgens ruimen we het dan wel weer op.... Maar dat luier uit doen en zo.... Moeilijk meis. Zodra Fem er ook aan begint, zal ik je laten weten wat hier werkt....
Bij Siem werkte inderdaad de toiletbrilverkleiner ook beter dan een potje, dus misschien is dat een idee. Moet jke ook op zoek naar een opstapje trouwens.... Hoe doet ze het overdag en op KDV mbt die zindelijkheid?
Ik heb al een toiletverkleiner superdeluxe ding...en ze heeft al wel eens gepoept op de wc ook. Ze mag van mij zelf kiezen, wc of potje. Varieert per uur namelijk welke favoriet is. En ze wil wel heel graag plassen, want waar dat kind in 3 uur tijd 5 plasjes vandaan heelt is me een raadsel. En ze vindt haar luiers dus meteen al vies als er 1 plasje inzit. Maar na 9 uur s' avonds vind ik het echt wel mooi geweest. Zeker als ze al 5 keer op een potje heeft gezeten en niks heeft gedaan. Dan ben ik er klaar mee. Een stickerbeloningsding hebben we ook al heel lang, en ze heeft vanochtend ook weer een sticker mogen plakken omdat ze keurig op het potje is geweest. En ik laat haar ook vaak meegaan naar de wc... Dus ik weet het niet zo goed meer eigenlijk. Vooral dat luier uittrekken als ze in bed ligt (overdags doet ze dat niet!) is om gek van te worden. De luiers gaan nu trouwens harder dan ooit! Uit bed klimmen (ook een peuterbed met zijkanten) vind ik tot daar aan toe, en eerlijk is eerlijk: liever dat ze naast bed plast dan erin Maar tot 10 uur wakker blijven past gewoon helemaal niet bij haar! Is ze er al aan toe om gewoon zonder luier te gaan? Helemaal klaar. Onderbroekje aan en dweilen maar? Luierbroekjes gaat trouwens niet lukken, die hebben ze alleen vanaf maat 5. Die kleine billetjes passen daar lang nog niet goed in. (ze is nu nijntje de luier aan het omdoen)
Huggies heeft wel luierbroekjesmaat 4 en die zijn echt heel erg klein. Mijn dochter was al zindelijk met 2j2mnd en zat pas in maat 80 en droeg ze `s nachts totdat ze `s nachts zindelijk was. Verder kan ik je alleen maar succes wensen! Slaapzak binnestebuiten/achterstevoren voorkomen misschien de uitkleedpartijen om 22;00 uur `s avonds.
Hier heeft de middelste ook zo'n fase gehad van luier uit omdat er twee druppels in zaten. Ik deed dan net alsof ik nieuwe luier pakte maar stiekem kreeg ze dezelfde weer om. Koste me erg veel luiers anders. Wat betreft het spelen op de kamer, ik gaf aan dat ze nog 15 minuten mocht spelen. Ik stelde de kookweker dan in op 15 minuten. Als de wekker afging moest ze gaan slapen. Dit werkte eigenlijk best heel goed. Wel de wekker hoog wegzetten, voor je het weet hebben ze hem zelf een uur vooruit gezet. Succes.
Die slaapzak achterstevoren/binnenstebuiten vond ik briljant. Mijn dochter was het er echter niet mee eens. Zij kan het niet goed hebben als iets gaat op een andere manier dan normaal. Ze heeft zitten huilen en zei "neee!! Zo moet ie niet mama!!". Dat plan is dus helaas mislukt, want met een ongelukkige verdrietige meis gaat slapen ook niet zo goed. Die wekker zetten om te spelen is inderdaad wel een goeie Nyn...dat zal ik eens gaan proberen! (en de vieze luier weer omdoen werkt hier helaas niet. Ze inspecteerd 'm namelijk voordat ie aangaat. Ik heb het geprobeerd, net ook weer. Maar helaas... En die luierbroekjes nummer 4 zal ik eens op gaan sporen.
Sorry geen tips wel veel sterkte!!! Finn is nog niet bezig met zindelijheidstraining. Die gaat af en toe op het potje zitten en zegt dan alleen pssstt en stapt weer op. En tja slapen doet hij al 2 jaar niet. Wel merk ik dat met speelgoed gooien ook hier favoriet is....
fijn om te lezen. Hebben het hier net weer rustig. Ook hier de kamer verbouwen, schone luier na 1 plas, enz, enz. (2jaar 8 maand) Wij hebben de middagslaap een uurtje ingekort en sindsdien is er weer rust in de keet. Ennee, dat luiers verschonen doen we hier 1 keer en dan is het slapen geblazen. Kan ze wel om gaan staan krijsen maar ik ga echt niet voor 1 plas constant de luier verschonen. Het is een fase, gaat voorbij
ik heb ook niet echt iets zinvols toe te voegen. kleine man hier is ook nog lang niet met zindelijkheid bezig. maar wat een gedoe zeg als ik dat lees bij jou wordt ik spontaan moe. en 5 plasjes in 3 uur is op zich wel erruuug knap zeg. succes, ik snap dat je er horendol van wordt. hopelijk is eht inderdaad een faaaaassseeee....
Oh, maar zij krijst er niet om hoor. Zij trekt gewoon de luier uit. Dus ja, ik doe wel een nieuwe aan voor ik weer een waterballet heb in bed. En ik heb vandaag trouwens ook de middagslaap ingekort (heel dubbel, want ik was heel blij dat ze ein-de-lijk weer eens een middagslaap deed). Ik heb zowaar de slaapzak nu achterstevoren/binnenstebuiten aangekregen bij haar. Was wat toneel voor nodig, papa moest ook zijn overhemd achterstevoren aan en we hebben haar ook achterstevoren in bed gelegd. We doen vandaag "achterstevoren-dag" Tja, ze heeft wat overtuiging nodig af en toe. En nu...nu is het stil. Dus OF ze ligt te slapen, OF ze is aan het puzzelen hoe ze die slaapzak uit kan krijgen. Ik gok op het laatste
toch klinkt het wel alsof de zindelijkheid op het randje van definitief doorbreken staat en wat betreft het uit bed en de boel overhoop halen.. Anne is in september 4 en nog steeds is het elke ochtend een verrassing wat ze aan heeft (als ze al iets aan heeft) en wat er verder nog meer her en der door de kamer ligt Speelgoed, kleren.. het is haar om het even
Hé meis, Over dat '5 plasjes in 2 uur': dat is wel heel normaal tijdens de zindelijkheidstraining. Het op het potje/de wc gaan is zo interessant, dat ze gewoon vaak willen. En die controle krijgen en dan niet willen falen werkt er ook aan mee. Daar moet je helaas even doorheen, maar op den duur gaat ze echt wel minder vaak en meer tegelijk plassen. Probeer het de luier uit willen na één plasje te zien als iets positiefs: ze heeft dus heel goed in de gaten dat ze plast. Complimenteer haar daar wel mee. Geef dan aan dat ze misschien wel zonder de luier kan. Kijk maar eens hoe ze daarop reageert... Misschien is het dan een idee om haar een hele nacht zonder luier te laten slapen. Is ze overdag ook volledig zonder luier? Want ik zou wel allebei meteen tegelijk doen. Lukt het niet, laat haar dan één keer de keuze: volgende nacht weer, of toch weer een luier? Gaat het dan weer fout, dan kun jij zelf de beslissing nemen en het kort daarop gewoon weer eens te proberen. Zindelijk worden is heel moeilijk en ook spannend voor kids. Die spanning vinden ze leuk en daarom maken ze er een spelletje van, maar tegelijkertijd willen ze zich zo groot voelen, dat ze ook echt wel hun best willen doen. Succes! Enne: hier vond ik in de supermarkt broekjes voor 8 t/m 16 kilo. Die zijn lekker stevig en strak. Bumblies heten ze volgens mij, maar ik had het pak al weggegooid, dus ik weet het niet zeker...