hoelaat gaan jullie kleintjes naar bed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sunny03, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

dan zit je op het verkeerde onderdeel:p (peuter en kleuter) geeft niet hoor!

ons zoontje gaat tussen 19 en 20 naar bed, meestal ligt hij er om 19.30 in en slaapt tot half 7, 7 uur.
    Tussen de middag slaapt hij gemiddeld 2 uur.
    Hoop dat hij nog lang zijn middagslaapje blijft houden, aangezien er een tweede op komst is:)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hé gefeliciteerd!!! 2 jaar vandaag!

3. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

Dank je:D

4. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Dametje hier gaat tussen 19.30 en 20.00 uur naar bed. Ik heb liever 19.30, maar door het aloude spelletje "hoe -hou-ik-mama-zo-lang-mogelijk-bezig-zodat-ik-niet-hoef-te-gaan-slapen" is het vaker 20.00 uur..

Hier ook een extreem vroege vogel: t is vaker 6 uur dan 7 uur :( Misschien dat ze daarom haar middagslaapje (zeker 1,5 uur) nog zo keihard nodig heeft... daar vraagt ze ook gewoon zelf om.

Meenemen naar verjaardagen is hier geen succes, ze is erg gevoelig voor afwijken van het ritme en als het druk is en ze er te laat ingaat, weet ik zeker dat ik de hele nacht op en neer kan lopen! Wij regelen dus liever oppas...

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Zoon gaat om 20.00 slapen, en wordt tussen 7.00 en 8.00 wakker.
    's Middags slaapt hij nog ongeveer 2 uurtjes.

6. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    mijn zoontje van anderhalf slaapt smiddags wisselend van 1 tot 3 uurtjes lang. En savonds rond een uur of 21.00.
    De oudste van 4 gaat elke dag om 19.00 uur naar bed (dan beginnen we met tandenpoetsen etc dus rond 19.30 ligtie erin)

7. Bri

Bri Niet meer actief

Zoon is nu 3. Hij gaat bijna altijd tussen kwart over zeven en acht uur naar bed. Doordeweeks of weekend maakt niks uit. Uitslapen doet hij toch niet, en als hij later naar bed is gegaan heb je hooguit kans dat hij 's morgens nogal chagrijnig en dwars is.

De laatste tijd blijft hij nog wel een tijdje rondspoken en gaat vaak pas tussen half negen en negen uur echt slapen, maar dan is hij dus al een tijdje op z'n kamer.

Hij slaapt bijna iedere dag nog iets van anderhalf uur. Heeft hij ook wel nodig.

Dochter is 15 maanden. Zij gaat tussen zeven en half acht naar bed en wordt gemiddeld zo'n 12 uur later weer wakker. Zij slaapt meestal 2 uur overdag, soms (veel) langer.

We nemen ze 's avonds nooit mee ergens naartoe. Als we bij opa&oma gegeten hebben maken we ze daar klaar voor bed (pyjama, tanden poetsen) en zetten ze zo in de auto. Dan kunnen ze thuis in één keer door naar bed. Maar ze eerst ergens in een logeerbedje leggen, na een paar uur eruit en dan thuis verder slapen, hebben wij nooit gedaan. Vooral omdat zoonlief erg moeilijk doet met in slaap vallen op een vreemde plek, dan zit ik twee uur bij hem ipv op het feestje. Dan ga ik liever naar huis, of regel vooraf een oppas.

8. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    mijn dochter van ruim 2,5 gaat rond 6 uur kwart over 6 douchen, dan nog ff na beneden om haar haren te laten drogen en gaat MAX. om 7 uur naar bed, overdag slaapt ze al ruim een jaar niet meer (eigenwijsje) vaak moet ik haar s''ochtend wakker maken rond half 9
    zoonlief van 5 maand krijgt om half 7 zijn laatste fles, ook voor de tijd in bad geweest en dus ook max om 7 uur naar zijn bed, ook hem moet ik vaak voor 8 uur wakker maken voor zijn fles
    ook in het weekend zijn het deze tijden, verjaardag of niet, ik zorg dat ik om 6 uur thuis ben voor het douchen en naar bed brengen

9. sunny03

sunny03 Actief lid

16 feb 2009
    144
    0
    0
    zie je zitten we toch allemaal een beetje rond die tijd,
    ik wil haar gewoon op tijd erin hebben want als ze het weekend langer op is geweest krijg ik haar op zondag, maandag en vaak ook nog wel eens dinsdag niet op tijd erin, dan ligt ze nog te zingen in bed tot negen uur en moet ik haar smorgens wakker maken, en is mevr een beetje sjaggie smorgens.

ze slaapt smiddags ook nog ong 1,5 soms ook nog wel eens drie uur dit heeft ze echt nodig anders luisterd ze absoluut niet en is ze vervelend. Het is een druk dametje dus ik vind dat ze dat ook nodig heeft.

wat verjaardagen of bezoekjes betreft ik neem haar wel altijd mee, heeft het altijd naar haar zin en kan haar dan ook lang oplaten, we gaan niet zo heel vaak weg dus dan mag het wel.

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier tussen 19 en 19:30 naar bed, sinds kort geen middagslaapje meer, en op dag 3 van het kdv merk je dit goed, dan wil hij soms wle om 18 uur a 18:30 spontaan in slaap vallen.

In de nacht word hij vaak nog 1 a 2 keer wakker en tussen 6 en 7 is hij weer wakker, vanmorgen 6:15 pfffff. Dit is trouwens vaak, heb ik weekend dan word hij vroeg wakker, moet hij eruit dan is het vaak wakker maken om 19 uur. Vraag me vaak af hoe het iedere keer weer mogelijk is hihihi

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ohwja Quinn gaat iederedag om de zelfde tijd naar bed, het is niet zo als hij later naar bed gaat dat hij langer slaapt (was het maar waar) en we nemen hem eigelijk nooit mee naar feestjes omdat we de volgende dag een sago kind hebben en hij dan super slecht slaapt, het is een kind van structuur

12. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Mijn zoontje van bijna 2 gaat tussen 20.00 uur en 20.30 uur naar bed (nu het licht buiten is gaat hij helaas pas echt rond 21.00 uur soms 21.30 uur slapen en wordt 's nachts ook nog vaak wakker) en is rond 6.30 uur dan gewoon alweer wakker hoor. Hij slaapt 's middags gemiddeld een uurtje. Nu heeft mijn zoontje vanaf zijn geboorte al slecht en weinig geslapen...

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

onze jongste is 26 maanden. hij gaat tussen 6 en kwart voor 7 naar bed. ligt een beetje hoelaat we klaar zijn met eten douchen en tanden poetsen.

hij slaapt s'middags niet meer want dan slaapt ie pas na 10 uur. en da's niet handig als je 3 maal per week naar de creche en 2 maal per week naar de logo moet.

hier ook geen uitzonderingen, wij zijn van de stempel dat een kind op tijd thuis in zijn bedje hoort te liggen voor een stevige nachtrust. we zorgen altijd dat we op tijd weer thuis zijn.

nu slaapt ie lekker het klokje rond. (hij wordt altijd om half 7/7uur wakker of hij om half 7 slaapt of om half 11 maakt daarbij niet uit.)

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    tussen 19 en 21 uur. Het loopt hier vaak wat uit maar ze liggen ook vaak wakker als ik ze vroeg op bed leg.

15. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    Mijn dochter (bijna 3) ligt tegen 19 uur op bed en slaapt tot half 9 's ochtends. 's middags slaapt ze nog 2 uurtjes. Tja is een echte slaapkop. Overdag is ze wel heel druk en verbruikt ze veel energie.

Zoontje ( vandaag 1 geworden) ligt om half 7 in bed en slaapt tot gem. half 8. Overdag slaapt hij nog 2 uurtjes. Mag bij hem dus ook niet klagen.

Deel Deze Pagina