Baby 5 mnd ineens veel hongeriger

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adje, 13 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Hallo Dames,

Mijn baby van 5 mnd drinkt opeens veel meer, of een fles gaat niet op maar dan heeft hij na 2,5 uur al (schreeuwende) honger. En als de fles wel op gaat redt hij ook niet altijd 4 uur tussen voedingen.

We zijn een kleine twee wkn geleden overgestapt van kruidvat standaard naar ah standaard. Hij krijgt in principe 180/6. Sinds de ah voeding dronk hij opeens al zijn flessen leeg overdag. De 23 uur fles wisselt nog wel eens. Soms half op, ook wordt hij weleens niet wakker en dan geef ik een nachtvoeding. En soms geef in een fles van 210/7 als ik denk dat hij het nodig heeft. Die gaat dan vaak op en dan kan hij wel weer wat meer tijd tussen voedingen laten.

Dus hij is al meer gaan drinken, want voorheen dronk hij zelden een fles leeg. Maar sinds twee dagen heeft hij 's nachts ook weer honger. Dan krijgt hij 90/2 en daar heeft hij genoeg aan en dan slaapt hij weer verder.
    Dan drinkt hij wel zijn ochtend fles slecht en heeft al snel weer honger. De flessen daarna drinkt hij dan wel weer op, maar toch heeft hij dan na 2,5 à 3 uur weer honger. De honger lijkt hem dan te overvallen en van het ene op het andere moment begint hij te krijsen, totdat er een fles in gaat.

Nou vraag ik me dus af of dat aan de voeding kan liggen. Is AH voeding zoveel lichter verteerbaar dan KV standaard dat hij sneller honger heeft en meer drinkt?
    Of zou hij gewoon een groeispurt hebben en is het toeval dat dit samenvalt met een wisseling in voeding?

Even de voedingen van de afgelopen 2 dgn:
    7.30 120cc
    10 240cc
    14.30 240cc
    19 140cc
    22.45 200cc
    4 90/3

7.15 120cc
    10 120cc
    13 200cc
    15.30 200cc
    19.30 200cc
    22 100cc
    4 90/3

2. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Aangezien je kindje vijf maand is neem ik aan dat je nog standaard 1 gebruikt? In standaard 1 hoort hetzelfde in te zitten en het maakt niet uit welk merk het is. Daarom mag er bijv ook geen reclame voor worden gemaakt. Hoe dit met nr 2 precies zit weet ik niet.

Misschien zit je kindje in een sprongetje? De vijf maanden sprong was hier heftig. Huilen, hangerig, dan weer veel honger dan weer niet. Heel verwarrend vond ik het allemaal. Na een paar weken was hij veel rustiger en sliep ineens weer veel.
    Nu op dit moment zit hij in zijn volgende sprong en is het slapen overdag ineens heel anders dan normaal.

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Ja, standaard 1 idd. Er zijn wel wat verschillen in de samenstelling van zuigelingenvoeding, dat kan je heel goed terugzien op de website van babyvoedingchecker.nl. Maar de verschillen zijn heel klein, dus het leek mij ook raar dat hij hongeriger is van AH flesvoeding. Maar goed, misschien dat iemand hier ook die ervaring had en dan weet ik het zeker.

Ik denk dat ik er maar vanuit ga dat hij flink wil groeien ofzo. Tijdens een 'oei ik groei sprongetje' gaat hij eigenlijk juist altijd heel slecht drinken. En toch is het al een beer van een vent. 8,5 kilo en ik denk nu wel 70 cm. Dus ik vraag me af hoeveel groter hij wil zijn :D
    Ach ik kijk het dan maar even aan. Hij zit nu iedere dag wel tegen de liter aan, maar het zal wel weer tijdelijk zijn.

Ik vond trouwens de 4 mnd sprong al heftig genoeg, nou al zin in de 5 mnd sprong ;)

4. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Ik lees even mee...

Heb geen tips, maar hetzelfde probleem. Ons mannetje is bijna 5 maanden en drinkt al Forte voeding maar nog drinkt hij erg veel en lukt doorslapen nog niet al te goed. Ik doe sinds gister rijstebloem in de laatste fles, hopelijk helpt dat iets :(

Hij is trouwens ook echt groot...zou het daarmee te maken hebben?!

5. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Mijn zoon heeft dit ook gehad met 5 maanden. Echt niet normaal Hoe hongerig hij was. Ik gaf bv en hij meldde zich bijna elk uur.
    In combinatie met dat hij niet goed groeide ben ik hem 3x pd een flesje bij gaan geven met afgekolfde melk.
    Binnen een maand was hij 4kg gegroeid. Veel te veel natuurlijk, dus ik weet niet of het echt honger was maar hij dronk alles op.

Nu eet hij vast voedsel en dat gaat er ook heel snel in. Ik hou het op een groeispurt.

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Ik zat eraan tecdenken om ook forte voeding te halen en dan proberen 5 schepjes standaard, 1 schepje forte of het beter gaat. Maar jij geeft al forte dus ik hoop dan dat rijstebloem gaat helpen. Hier heb ik rijstebloem een paar wkn geleden geprobeerd, maar daar werd hij juist heel onrustig van 's nachts.

Misschien om dat ze zo groot zijn ze ook meer calorieën verbranden ofzo :D

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Oh met bv lijkt me dat echt pittig! Hier ook met bijvoeding begonnen. Groente vindt hij heerlijk en hij eet al aardig wat, maar het helpt nog niet tegen de honger, zelfs niet om de fles een 1/2 uurtje uit te kunnen stellen. Zal dan vast een groeispurt zijn.
    Misschien dat ik maar even extra ga wegen bij het cb, om zijn groei in de gaten te houden.

8. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hier ook een jongetje van 5 maanden die de laatste weken meer wil eten. Hij zat netjes op 4 flessen van 180+6 maar nu op 5 flessen vam 180+6 en soms zelfs nog meer. Hij krijgt ook bijvoeding en eet daar al aardig goed van.

Ik heb een paar dagen weer 4 flessen geprobeerd maar danw ord hij snachts wakker met honger dus dat helpt ook niet.

Ik heb trouwens ook een flinke jongen. Met 4 maanden was hij al 8300gram

9. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Zou hij misschien toe zijn aan vaste voeding? :)

10. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Ik heb ook het idee dat de rijstebloem voor onrust zorgt. Vanavond ga ik weer zonder rijstebloem proberen maar wel een fles van 210/7. Eigenlijk is dat een beetje tegen m'n principes in, vind het veel te groot, maar 180/6 gaat er met gemak in dus wie weet helpt het als de fles iets groter is?!

Pfff...zal blij zijn als de flesjesfase achter de rug is :)

Is jouw baby ook zo beweeglijk? Hier wel...hij rolt alle kanten op! Ben ik helemaal niet gewend van onze oudste dus ik verbaas me enorm, haha!

11. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Hier ook een periode gehad dat ze ineens een extra fles nodig had. Was midden in een groei spurt. Na de groei spurt was het weer over.

12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Ja, dat geef ik ook al. Hij vindt het heerlijk en krijgt al best wat op, maar qua honger zet dat nog geen zoden aan de dijk. Vanaf 6 mnd mag hij ook pap, dus dan zal ik 's morgens pap gaan geven.

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Nou, inderdaad! Drie maaltijden per dag met tussendoortjes is een hele fijne fase haha.
    Mijn kleintje is wel altijd in beweging en actief, maar rollen doet hij dan weer niet zo vaak. Volgens mij ziet hij het nut nog niet ervan in :D

14. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Ben gestopt met de rijstebloem en ben een gewone fles 210/7 gaan geven om 22/23.00 uur. En hij slaapt weer door! Voor zo lang het duurt ;)

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Ja wat goed! Ik zag net je post bij een ander topic. Gewoon van genieten (zolang het duurt ;))
    Hier gaan alle flessen overdag nog schoon op. Dus hij zit echt aan de max aantal schepjes. Maar dan komt hij toch 's nachts nog wel eens. Soms pas om 5u30 en vannacht om 3u30 en dan geef ik hem 120cc/2 dat stilt de honger en dan slaapt hij weer verder.
    Ik kijk het nog wel even aan. Als hij nog een week zoveel drinkt koop ik wel forte en anders zit hij tijdelijk maar net iets over de max.
    Misschien dat ik hem vanavond ook 210/7 geef. Valt altijd te proberen :D

16. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Hier komt hij nu dus met forte voeding 1 schepje over de max :$
    Ik maak me er maar niet druk om...als hij straks vaste voeding krijgt dan wordt het vanzelf wel minder

17. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Vanaf 4-6 maanden kun je zo'n eerste papje door de fles doen. Fijne granen heet het geloof ik. Ik geef die zelf 's morgens.
    Hier een baby die het nooit red om 4 uur tussen de flessen te laten maar nog altijd op 3 uur zit (tenzij er ander eten tussendoor komt zoals nu een fruithap en avond groentehap).

Edit, ik zie dat dat eerste papje Bambix met rijstebloem is.

18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Ja de granenpap is geloof ik vanaf 6 mnd. Wil ik ook als ontbijt gaan geven. Rijstebloem werkte hier averechts.
    Groente krijgt hij al. Fruit ook, maar daar ben ik weer even mee gestopt, want daar reageerde hij nig niet zomgoed op. Maar het zal allemaal wel makkelijker gaan als hij genoeg groente en fruit binnen krijgt.

Ach eigenlijk moet ik ook niet mopperen. Als peuter gaat hij straks natuurlijk heel dwars doen met eten ofzo, en dan kijk ik met weemoed terug maar mijn kleine veelvraat :D

19. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Haha, ja!!

Deel Deze Pagina