Hoelaat ging/gaat jou kind van anderhalf op bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door whitesaber, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ik vroeg me af hoelaat kindjes van anderhalf "normaal" op bed gaan,want mijn zoon sliep vanavond pas om half 10...
    Zijn normale tijd is namelijk 7 uur...

2. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Ons meiske gaat altijd tussen half 8 en 8 naar bed. Doet geen middagdutje meer maar we hebben ervaren dat ze op dit tijdstip het rustigst gaat slapen.

Ik heb het net ook al elders geschreven; volle maan is in aantocht, bij ons was de avond ook erg onrustig!

3. adi

adi Niet meer actief

Meestal tussen 19.30 en 20.30uur.

De laatste dagen was het natuurlijk ineens erg warm, en leek het om 19uur midden op de dag. Misschien was dat verwarrend voor je zoontje?

4. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Dilano gaat 18.45 naar bed en slaapt meestal om 19.00 uur doet ook nog een middagdutje van 2 a 3 uur

5. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Hier rond acht uur. Doet soms nog twee dutjes van elk twee uur, maar steeds vaker een dutje van pakweg 2 a 3 (!) uur.

6. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Mijn zoon doet ook een middag dutje rond 1 uur en slaapt tot half 3
    Als we dat niet doen eet hij zijn avondeten niet op want dan ligt hij zijn koppie in het bord Zzzzz....:p

En dit speelt al weken...
    Als we hem om 7 uur op bed doen is hij ook nog niet moe
    Want als hij moe is loopt hij naar de deur
    Ik vind zelf namelijk 7 uur een perfecte tijdstip voor zon kleine hummel
    Maar ja misschien moet ik het maar aankijken dan,en hem rond half 9 en 9 uur op bed doen
    (Hij loopt dan namelijk naar de deur)

7. appelthee

appelthee Niet meer actief

rond 19.00 gaan we naar boven, allebei de pyama aantrekken de jongste krijgt nog een pap fles zodat de oudste nog ff chuggiton kan kijken en een rijstewafel kan eten, dan kan de jongste naar bed en gaan we de oudste de tandjes poetsen verhaaltje voorlezen en slapen gaan en hebben we meestal rond kwart voor 8 onze handjes vrij :D

maar nu met die warme dagen is alles een beetje anders, niet ten goede hoor..
    want om 4 uur is onze oudste zoon helemaal kapot en gaat dan met de jongste mee naar bed met als gevolg hjij dus niet om 19.30 gaat slapeen ...
    maar zal wel ff wennen zijn en dan komt alles goed.. want om 7 uur smorgens staat hij weer paraat hahaha

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoon van bijna anderhalf gaat rond 19.30u naar bed.
    Hij slaapt 's middags ook nog zo'n 2 uur.

Met dit warme weer gaat hij wel eens ietsje later, omdat hij na het eten nog even lekker in de tuin speelt.

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Dochter doet smiddags een slaapje van 2 a 2,5 uur.
    Ze gaat rond 19.00 naar bed en kletst dan nog wel wat af, maar dat heeft ze echt nodig. Meestal is het rond 20.00 wel stil. Ze wordt wakker tussen 7.00 n 8.00.

10. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    S. slaapt 's middags 2 a 3 uur en gaat tussen 7 en half 8 naar bed.
    het was eerst 8 uur, maar ze heeft dit zelf aangepast.
    zodra ze naar bed wilt loopt ze naar de slaapkamerdeur toe. ;)

11. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier een specialleke :D, ruim geschat tussen half 9 en half 10. Hier een avondmens, net zoals zijn mama..

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nu met ruim 2 om half 8 -8 uur normaal.Maar soms ook half 10 als we ergens zijn of hij heeft heel lang geslapen tussen de middag. met andere woorden ik ben daar niet zo heel strikt in nog,.

Ze hoeven niet naar school is geen punt als ze s ochtends een uurtje later wakker worden, de truc is dan wel weer op normale tijd middag dutje anders gaat de tijd steeds verder verlegd worden.

als je het zelf erg vervelend vind dat de kleine laat naar bed gaat , ja dan moet je ervoor zorgen dat ze om 7 uur ook echt moe zijn en dus om half 12 te bed om 2 uur-half 3 er weer uit uiterlijk bijvoorbeeld.

ik vind het niet nodig om nu al zo'n strak schema te volgen ze moeten al genoeg in de eerste 4 jaar , vind ik he! mijn eigen mening,

13. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ons dochtertje ging altijd pas rond 10 uur - 11 uur naar bed !!

we hebben vanaf het begin gewoon een verkeerd ritme aangeleerd.. mijn vriend en ik zijn beiden nachtmensen.. en zo is dat ritme van ons dochtertje gekomen..

maar ik wil dat ze met 2 jaar naar de creche gaat 2 of 3 ochtenden.. dus ik ben nu echt bezig - stapje voor stapje - om het ritme te veranderen... ze zit nu op 21:00 uur.. maar ik wil dat dit uiteindelijk 19:00 uur of 19:30 wordt.. dit vind ik wel een goede tijd voor een kindje van deze leeftijd.. vooral ook omdat ze naar de creche moeten straks en dan ook zo vroeg eruit moeten...

het lastigste vind ik het voor mijzelf haha... ik moet nu een ochtend mens worden !! Maarja dat wist ik voordat ik aan kindjes begon... en nu is het gewoon echt de hoogste tijd voor mij :p

14. mroos

mroos Niet meer actief

Boaz ligt tussen half 7 en half 8 op bed, ligt eraan hoe laat hij wakker werd van zijn laatste slaapje.

Als ik thuis ben slaapt hij uit tot half 9/9 uur en slaapt hij 's middags dus maar 1x(3 uur ongeveer).

Als ik moet werken slaapt hi op het kdv en bij de oppas 2 x 2 uur, maar dan is hij wel al om half 7 wakker..

15. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ok ik heb volgens mij een extreem slaapkopje....
    Ze gaat hier rond 18.00 - 18.30 uur naar bed en slaapt dan tot 08.00 - 08.30 en dan gaat ze gaat rond 10.00 - 10.30 uur weer naar bed voor 2 tot 2,5 uur.

Ze is nog niet zo lang over op 1 slaapje dus zal het straks nog wel wat normaler worden.

16. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Gemiddeld genomen gaat ze tussen 7 en 8 naar bed, maar soms wil ze al net na zessen of is ze fit tot 9 uur. Wij kijken gewoon naar haar en wat zij aangeeft.

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    7 uur/half 8. Verschilt soms een beetje, en een enkele keer is het wel iets later, maar meestal proberen we wel voor half 8.

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hier lagen ze toen ze 1.5 jaar waren tussen 19.30- 20.00 op bed, en waren rond 09.00 wakker en sliepen dan tussen de middag nog 2 uren. Nu hebben ze met 2.5 jaar nog steeds dit ritme.

19. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn dochter gaat normaal gesproken rond 19:00/19:30 naar bed, alleen met het warme weer leek 19:00 ineens inderdaad midden op de dag en speelde ze nog lekker buiten. Toen werd het eerder 20:30.
    .3

20. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Rond 19:30 uur gaat de oudste naar bed, soms is hij dan nog een uur aan het spelen en kletsen in bed voor hij het zelf tijd vindt om te slapen. Ik kijk vaak wel uit naar het moment dat hij lekker gaat slapen ;).

Deel Deze Pagina