Hallo, Vast een veel gestelde vraag hier maar ga het toch weer vragen. Gisteren een hele discussie gehad met een aantal dames en dat heeft me toch weer aan het twijfelen gemaakt. Onze dochter is 11mnd en kan alleen staan, alleen gaan staan en loopt langs tafel enz. Soms zet ze 1 of 2 stapjes los. Nou hadden we het gisteren erover dat de Shoesme schoenen met babyproof zool ervoor zijn voor dat ze gaan lopen, ofwel die zou ze nu al goed aankunnen. Als ze lopen mogen ze de extreme flex aan. Naar mijn weten mogen ze oas 6 weken nadat ze goed kunnen lopen de babyproof aan en na 3 maanden de extreme flex. Mijn dochter is ineens uit al haar schoentjes gegroeid die ze had (van de dunne leren zooltjes) en zit te twijfelen of ik nu een paar Shoesme aan zal schaffen ofniet? Thuis loopt ze altijd op blote voeten, maar vind t wel prettig als we ergens zijn dat ze wat aan de voetjes heeft. Wat is jullie mening?
Hier werd babyproof aangeraden in de schoenenwinkel toen zoon buiten aan de hand meestapte, hierna overgegaan op leren lopen schoentjes (zoon liep toen los, Flex zool) en nu na 3 maanden goed lopen gewone schoenen met harde zool gekocht. Hier gaf de schoenenwinkel aan te kijken naar hoe zoon liep, doordat mijn zoon pas met 17 maanden los liep, kan hij nu al rennen en liep hij al snel stukken van een km vandaar dat we de overgang naar echte schoenen al konden maken.
Volgens mij kan het geen kwaad om de babyproof schoentjes nu al aan te doen als je de deur uit gaat, zolang je maar zo veel mogelijk thuis blote voetjes houdt. Ik deed als we op pad gingen redelijk lang van die slofjes aan, maar op den duur ook shoesme babyproof omdat slofjes met een slappe zool op nat gras ook niets is, en hij is heel goed gaan lopen.
Als je ze ergens goedkoop kunt kopen zou ik zeggen kun je doen, kan geen kwaad. Ook hier gekocht, maar nauwelijks gebruik van gemaakt trouwens. Op blote voeten heel veel gelopen, zelfs buite. ( op de gras dan) en op harde stukken op slofjes ( en hij kon toen echt zelf los lopen) Pas toen hij een maand of 2 goed los liep hebben we nieuwe schoenen gekocht. Schoesme heeft hij 2 keer aangehad en liep heel erg raar erin. Ik zou zeggen koop nieuwe slofjes en wacht af. Kan echt 3 maanden duren dat ze van aan de hand lopen naar zelf loslopen.