Ik ben benieuwd hoe jullie meningen zijn over 2e hands autostoeltjes. En dat bedoel ik voor in de 2e auto. We hebben zaterdag een nieuwe (2e) auto en twijfelen erg over wat te doet wat betreft autostoeltje(s), nieuw of 2e hands.
Op zich zou het niet moeten uitmaken of het om een 1e of een 2e auto gaat, toch? Het gaat erom, zit je kindje net zo veilig in een nieuwe als in een 2ehands stoeltje. Zelf heb ik er niet zoveel moeite mee. De kans dat er ooit iets schokkends mee is gebeurd is natuurlijk super-klein (en een beetje ouder zou het ook aangeven als dat wel zo was. Of heb ik nu een te rooskleurig beeld van de mensheid?) Wel kijk ik of het stoeltje het nieuwste model betreft. Vaak zijn er toch weer verbeteringen aan bijvoorbeeld het bevestigingssysteem. Dat vind ik wel belangrijk.
Ik zou een goedkopere nieuwe kopen je weet nooit wat ermee gebeurd is. Ze hoeven maar 1x de stoel uit de auto hebben laten vallen en er kunnen al onzichtbare haar scheurtjes in zitten. Het hoeft dus niet eens echt expres te zijn. En wat merah zegt over het bevestigen zou geen probleem moeten zijn want ze hoeven toch niet omgezet te worden. Want ze hebben in allebei de auto's een stoeltje.
Dat bedoel ik niet. Bv de Maxi cosi Tobi heeft sinds 2009 verbeterde beugels om je kindje in vast te zetten. De versie daarvoor, daar waren veel klachten over (heeft dus niets met overzetten van de stoel te maken). De Maxi cosi in zijn geheel is de laatste jaren sterk verbeterd. De oudere versie had hele lage/korte 'wangen', bij de nieuwe versies zijn die groter voor meer bescherming bij zijdelingse impact (MAxi cosi noemt dat Side Protection System, what's in a name). Dit is dus veiliger. En zo zijn er meer dingen te noemen... Maar ik zou dan dus weer liever voor een 2ehandse gaan die als beste uit de test komt, dan voor een goedkopere nieuwe die slechter uit de testen komt...
ik zou geen 2de hands kopen én geen b merk wat wel goed gekeurd is, maar uit de testen niet erg goed naar voren komt. Ik zou een impopulaire kleur /2011 model kopen van maxi cosi. Scheelt veel geld.
Wij hebben een 2e hands Maxi Cosi autostoel gekocht voor onze 2e auto. Hij zag er nog hartstikke goed uit, was voor 1 kindje gebruikt. Scheelde ons flink wat geld en ik koop liever een 2e hands van een goed merk dan een nieuwe minder goed merk. Onze oudste zit er dagelijks voor 5km in en that's it. Vond een dure nieuwe toch wel zonde van het geld...
Met een B-merk of een 2e handsje hoeft niks mis te zijn.... Wij hebben een 2e handsje van kennissen en die functioneert prima... (is ook echt nog helemaal intact)
Ik zou voor een nieuwe gaan.. In de uitverkoop? En anders zelfs liever een minder bekend merk.. Ik heb gister een Maxi Cosi besteld bij babypark, die heeft nu hele goeie korting..
Ik heb een tweedehands van het forum gekocht. Is voor wanneer ik alleen op pad ga met 'm, kan de maxicosi niet van het onderstel aftillen als hij erin zit...
Dank voor al jullie reacties. Ik zal eens goed bij mezelf (en de bankrekening ) te raden gaan. Manlief is volgens mij voor nieuw en ik twijfel erg .
Wij zijn bij babypark in veldhoven geweest en daar hebben ze ook koopjes staan. Zo hebben we een maxi cosi tobi (meen ik) voor 80 euro. Zeker de moeite waard om eens te kijken als je in de buurt woont.