Haha snap op zich je reactie. Maar ik kN echt heel slecht tegen rommel en ik zal het huishouden echt nooit verslonzen. Georganiseerde rommel en rommel van de kinderen, tuurlijk dat is prima. Maar ik heb wel mijn vaste dagelijkse dingen (die dus élke dag worden gedaan) en daarnaast heb ik gewoon wekelijks wel dingen die erbij plan.
Als de kinderen niet voor wekker spelen om half 7. In weekend geen wekker. Dan eruit als de kinderen wakker zijn. Tussen half 8 en 8 uur meestal)
@Louloute kleine aanvulling. Mijn man en ik doen het huishouden en de zorg voor de kinderen wel echt samen. Dat scheelt wel. En dan gaat het ook gewoon een beetje vanzelf. Ik doe elke dag de toiletten en stofzuig, man dweilt en neemt de micro uit. Aanrecht en vaatwasser doet degene die kookt, en de was doet degene die constateert dat de wasmand vol is. Zo gepiept Als ik dan zo vroeg opsta dan is dat gewoon een iets wat ik extra gedaan wil hebben. Gisteren was dat de wijnklimaatkast, vorige week de kinderkamers. En zo is er altijd wel iets te verzinnen
De wekker gaat om 6.30. Alleen op zondag geen wekker. Helaas maakt de jongste me ‘s nachts veel wakker en is hij meestal tussen 4 en 5 al wel wakker. Maar ik probeer toch echt niet voor 6 uur op te staan dan. Op zondag gaat hij met mijn man naar beneden en mag ik uitslapen
Maandag t/m donderdag: 07.00 (man en ik beide werken, kinderen naar school/opvang) Vrijdag: 07.20 (ik vrij, kinderen naar school) Zaterdag: 08.20 (oudste zwemles in de ochtend) Zondag: wanneer de kinderen worden Dat is doorgaans tussen 08.00 en 09.00, met soms latere uitschieters
Meestal rond half 8... soms 8 in de week dat ik de kinderen niet heb. Vorige week het nieuwe uurrooster gekregen van de turnkring van de meisjes. Zondag half 11 - hoe halen ze het in hun hoofd Alles met een 5 als uur vind ik not done. Really?? Morgen moet ik om half 7 er uit - het idee alleen al . Hoewel toen de jongste net geboren was, stond de wekker om 6h15 om zeker te zijn dat baby en peuter tijdig eten gekregen hadden en klaar waren voor KDV en school. Kan het me écht niet meer voorstellen
Edit; ik jok Dinsdag is onze kantoordag, dan staan we om 06.15 al op. De overige dagen werken we beide thuis.
Wanneer de kinderen wakker worden en niet eerder. Dat is vaak ergens tussen 6 en 7u. Mijn slaap is heilig, je krijgt me voor geen miljoen euro eerder uit bed om stof te zuigen of zo , ben je gek!
Normaal gesproken op ma-vr om 6:30. Tenzij het heet wordt en ik niet hoef te werken dan ga ik er om 6 uur uit zodat ik de boel kan doen, beetje net als Nina. Maar hier doe ik het omdat ik dat vanuit huis mee kreeg. Op hete dagen de boel 's morgens vroeg zodat je snel klaar bent en tijdens het heetst van de dag op je billen kan zitten in de zon. In het weekend of als er geen verplichtingen zijn dan ga ik eruit wanneer dochter wakker is. Dat is meestal ergens tussen 9 en 10. Onze zoon is meestal rond 8e wakker dan maar die gaat zelf naar beneden, pakt wat drinken en eten en gaat dan achter de tv of zijn tablet zitten. Naar bed ga ik tussen 22 en 23 meestal.
Op werkdagen om 7:00 uur. De oudste is dan al lang beneden en de jongste moet ik vaak wakker maken. Ik maak dan de kinderen klaar en doe mijn eigen make-up etc als zij aan het ontbijt zitten. Mijn man brengt ze altijd naar school dus dat scheelt wel. Als ik niet hoef te werken ga ik er om 07:30 uit, brengt mijn man de kinderen naar school en heb ik de dag voor mijzelf. Wij gaan 's avonds rond 23:00 uur naar bed. Soms wat vroeger, soms wat later. In het weekend zet ik uiteraard geen wekker maar door de kinderen ben ik dan wel rond 8:00/9:00 uur wakker.
Eigenlijk altijd rond 07:00u, maar zou het liefst eerder willen opstaan. Ik douche de laatste tijd vaak 's-ochtends, dat wil ik naar 's-avonds verplaatsen omdat het me toch weer wat meer tijd kost in de ochtend. Wil liever gewoon in mijn kleding springen en snel wassen enz. Dan heb ik erna nog even tijd om rustig op te starten voordat ik de kinderen help. Eerst ontbijten ze en dan gaan ze wassen. Hoewel de oudste 10 is kijk ik toch bij ze alle 3 even mee of het goed gaat met wassen en tanden poetsen etc. Haren willen ze soms gel in en dat lukt niet altijd goed... dus de kids zijn wel zelfstandig maar ik kijk wel altijd nog mee en help waar nodig. Een half uurtje eerder zou dus nóg relaxter zijn.
Pff ik wilde ook altijd in alle rust opstaan voor iedereen wakker was… Maar heb t opgegeven en kom standaard kwart voor 7/7uur m’n bed uit! Kids zijn laatste tijd 6 uur wakker en AAN! Ze mogen pas uit bed als ik ze ophaal …
Als ik deze uren zie wil dit zeggen dat ze toch een redelijk hoog niveau heeft. Kan ze dan niet naar een soort topsportschool waar deze trainingsuren opgenomen worden in het reguliere uurrooster? (al zou dit dan mss wel betekenen dat ze op internaat moet)
6 uur,half 8 of rond 9 uur. Met dagdienst 6 uur, ben ik vrij en moet dochter naar school half 8. Om het weekend ivm werkweekend of in vakantie rond 9 uur.