hoelaat staan jullie peuters op

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ALeV84, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Mijn peuter van 3 heeft zo'n wekker die aangeeft wanneer ie uit bed mag. Het werkt op zich heel goed: hij komt er niet uit als het nog niet mag. Maar soms is ie ineens 3 kwartier voor de wekker wakker, en dan gaat ie liggen zeuren en piepen... Ik ben echt geen ochtendmens, dus je moet voor half 8 echt niet aankomen bij mij met maaamaaaaa... :) En dan van dat nephuilen erbij.
    Maar meestal werkt die wekker dus heel goed gelukkig. Later naar bed ook trouwens, als we eens ergens gaan eten ofzo en ze liggen er pas 20.30 in slapen ze allebei wel een beetje uit (tot 8 uur ofzo).

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Naar bed: We mikken op 19:00 uur, maar dat wordt wel eens ietsje later.
    Wakker: Tussen 6:45 uur en 7:45 uur. Onafhankelijk van hoe laat we hem in bed doen.

Hij doet meestal nog wel een middagslaapje. Heeft ie nog wel nodig, anders valt ie rond 17:45 uur op de bank in slaap. Niet handig als je om 18:00 uur wil eten. :D

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons zoontje is 3,5 jaar en wordt gemiddeld rond 7 uur / 7:30 wakker. Ook zijn er wel korte periodes dat hij vroeger of later wakker wordt.

4. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Zo'n wekker lijkt me wel handig maar ik zie hem echt niet wachten op het afgaan van de wekker als hij wakker is. Als hij wakker is denkt hij gelijj zo snel mogelijk naar beneden en spelen met auto's. Ik wil het wel proberen, wie weet.

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Kun je geen auto's op zijn kamer zetten? Dat hij daar even mee kan spelen als hij wakker wordt, tot hij uit zijn kamer mag?

Hier heeft met 2 jaar het helemaal afschaffen van het middagslaapje enorm veel uitgemaakt. Ze was daarvoor echt een slechte slaapster met veel huilen.
    Tussen 2 en 3 jaar sliep ze van 1930u (naar boven) tot half8/8u 's ochtends standaard.
    Vanaf 3 jaar begon ze met steeds vroeger wakker worden. Toen hebben we een digitale wekker, met de laatste 2 cijfers afgeplakt, bij haar neer gezet.
    De eerste dagen werd ze natuurlijk weer te vroeg wakker, maar dan gewoon heel consequent zijn, dat ze haar kamer nog niet uit mag. Steeds weer terugbrengen en we hebben er een beloningssysteem aan gekoppeld.
    Na een paar dagen werkte t fantastisch. Ze blijft gewoon in dr bed liggen wachten tot het '8' is (half 8, wekker staat half uur voor).

Tegenwoordig wordt ze wel vaker weer wat vroeger wakker. Meestal wacht ze dan gewoon netjes, soms lukt het niet zo, of is t echt 7u ofzo. Dan vind ik t ook zo sneu. Maar ze mag niet eerder dr kamer af, want dan weet ik dat ze de volgende dag weer meent dat ze eerder mag komen ;) Dus dan ga ik even het licht aan doen en mag ze op dr kamer spelen tot het tijd is.
    Ze slaapt nu gemiddeld van iets voor 20u (rond 1930u naar boven) tot 715u.

6. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    Onze zoon gaat rond 20.00 uur naar bed en komt er zelf messtal rond 7.00 uur uit. Als hij er voor 6.30 uit komt zeg ik hem dat het zonnetje nog slaapt. En als het zonnetje wakker is mag hij ons komen halen. Werkt tot nu toe super goed. Hopelijk ook nog als het 's winters wat langer donker is haha. Later op bed werkt hier trouwens ook averechts. Hoe later op bed, des te eerder is hij wakker

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone gaat rond 7en naar bed en wordt tussen 7 en 8 weer wakker. Overdag slaapt ze tussen de 1.5 en 3 uur (afhankelijk van hoe druk de ochtend is).

8. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

mijn zoon bijna 3 gaat tussen half 8/8 uur naar bed.en is de volgende ochtend meestal rond 8.30/ 9 wakker. hij doet geen middagslaapje.

9. Jetje87

Jetje87 Actief lid

9 jun 2011
    146
    0
    0
    Brabant
    pfff hier altijd tussen 6 uur en half 7....

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier slaapt ze meestal voor 20.00 en tot een uur of 7, soms later.

Kijk eens naar een oogjeswekker of een lamp met tijdschakelaar om wat te rekken!

11. Maia

Maia Niet meer actief

ze wordt altijd wakker van haar vader die naar haar werk gaat, dus meestal rond 6:45. het ligt eraan of ze uit bed wil, dus soms hoor ik haar wel, maar komt ze echt pas om 7:30 haar bed uit. Niet vaak later eigenlijk, 8:00 is voor ons echt uitslapen.

soms doen ze 's middags nog een slaapje van 1-2 uur, maar dat wisselt heel erg.

ze gaat altijd om 19:00 naar boven, dus ligt uiterlijk 19:30 in bed. als ze 's middags slaapt, valt ze dan niet meteen in slaap, anders wel maar voor het opstaan maakt het niet uit, dat is altijd hetzelfde.

12. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Mijn zonneschijn komt altijd vroeg: 6 uur, al zo lang ik me kan herinneren. De laatste dagen 06.30, wat een feest!

In de middag nog wel een slaap van 2 uurtjes, anders houdt meneer het echt niet vol tot 19.30 uur..

13. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Zoonlief gaat om 20u naar bed en wordt wakker om 8u/half 9. Hij blijft dan standaard een half uurtje op zijn kamer spelen voordat hij mij roept.

Hij doet ook nog rond 13u een middagslaapje van 2u.

14. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Als we hem trouwens later op bed leggen (bv feestje, visite etc.) dan slaapt hij ook langer uit. Dan hoor je hem gerust pas rond 10u.

15. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Hier is ze de laatste tijd ook erg vroeg wakker. Moet dan meestal ook plassen. Ik neem haar dan mee bij ons in bed waar we dan nog even verder doezelen/slapen samen. Heerlijk moment om de dag te beginnen met zn allen in bed. (jongste met voeden ook erbij natuurlijk) :)

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ze gaat rond 19.00u naar bed en is meestal tussen 5.30u-6.00u wakker, dat is al maanden zo. Tussen de middag slaapt ze sinds kerst niet meer...hoewel de laatste weken soms weer wel, omdat ze echt te moe is. Ik was vroeger als kind ook altijd rond 6.00u wakker, gaat vanzelf over. ;) (En als de oudste niet vroeg wakker is, dan is de jongste het wel, dus ja... ;))

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    De hele week al klokslag 6.45 uur :(

18. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Bij ons is het ook vaak 6 uur. Maar we hebben een wekker op zijn kamer. Een aap die gaat slapen als hij ook slaapt, de aap wordt om 6.30 uur wakker en dan mag hij ook uit bed.

Dit gaat heel goed bij ons. Hij komt er pas uit als de aap dus ook wakker is! :)

het is dat zijn kleine broertje op het moment tussen 5 en 6 uur wakker wordt :)

19. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Rond 7:00 uur. Wat voor ons erg wennen is, want tot voor kort sliep ze (sinds 4 maanden oud) tot ruim 8:30/9:00 uur :)

20. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Finn komt altijd rond 6u bij ons op bed, en gaat dan tv kijken...

Deel Deze Pagina