wat een schappelijke tijden staan jullie op zeg.. Ik sta vaak al om 5 op (voor mijn werk) Als ik niet hoef te werken dan ligt het eraan of mijn dochter het ritme van mijn werkdag aan gaat houden of dat ze een paar uurtjes langer blijft liggen. Soms sta ik dus om 7 op en als het heel luxe is pas om 8 uur. Maar met nog een kleintje erbij zou ik hetzelfde doen denk ik. Ik moet altijd om 6 uur weg smorgens, dat uurtje gebruik ik om te rommelen smorgens, dan zou ik dat niet meer doen totdat het weer kan
Op mijn werkdagen om 6.30, ik help met het aankleden van de kinderen en we ontbijten nog samen. Ik ga zelf dan om 7.20 de deur uit en mijn man brengt dan de kindjes weg. Op de dagen dat ik vrij ben staan we om 7.30 op en dan gaan we om 8.10 de deur uit voor school.
Tussen 6:00 en 6:15 sta ik op. Ik zet dan eerst de koffie klaar.Dan ga ik snel douchen en me aankleden. Daarna maak ik de lunchpakketjes klaar en mijn ontbijt en ga aan tafel zitten. Ik doe mijn make-up, drink mijn koffie op en mijn ontbijt. Rond 7:00 maak ik de kinderen wakker en laat ze zich zelf in de woonkamer aankleden,ondertussen maak ik hun ontbijt klaar. Om 7:15 ontbijten hun, daarna haren enz en gaan om 7:45 de deur uit.
hier sta ik om 6.00 op dan douche ik snel en haal de kids uit bed. als zij naar beneden komen heb ik hun brood klaar en gaan ze eten. dan kleed ik ze aan tandenpoetsen en dan om 7.10 lopen we de deur uit om eerst de oudste naar de bso te brengen en dan de jongste naar de creche. ik ben dan om 8.00 op mijn werk.
6.45 en dan maakt mijn man de oudste klaar voor school terwijl ik me ga aankleden en wassen enzo,dan gaat hij naar zijn werk en haal ik de jongste uit bed. Die kleed ik dan aan en ga met haar eten en dan is het bijna acht uur en gaan we ons klaarmaken voor school.
Schooldagen: 7.30 uit bed, kinderen aankleden, naar beneden, pap maken, kinderen eten, ik aankleden. Kinderen voor de tv, mama eten. om 8.15 de deur uit, 8.25 op school. Werkdagen: 5.30 de wekker, mama gaat douchen en aankleden, eet een bordje pap op de bank en gaat om 6.15 de deur uit. ochtend ritueel word aan papa overgelaten, ik heb geen idee hoe hij het doet... Vrije dagen: 8.00 staat Jelle aan mijn bed, (hij kent al cijfers, heb hem geleerd dat hij bij mij mag komen als er een 8 voor de puntjes staat op zijn wekker, inmiddels snapt hij dat dat 8 uur heet) hij duikt in bed op papa's helft en ik zet de tv aan. Ik doe mijn ogen weer dicht en voor 9 uur weiger ik ze weer open te doen... Jitte slaapt intussen gewoon verder, die moet echt inhalen van de hele week vroeg op. Om 9.00 gaan we naar beneden en gaan we ontbijten. Met een beetje geluk zijn we een uur later allemaal aangekleed. (In het verleden behaalde resultaten, geven geen garantie voor de toekomst)
werkdagen om 6 uur eruit en half acht met twee kinders de deur uit. Naar de bso en kdv. als ik de andere twee dagen vrij ben om 7 :00 eruit en dan staan we om 8:30 op het schoolplein. Mijn mening is dat je jezelf aanwent om een bepaalde tijd op te staan. Vroeger had ik nooit gedacht dat ik er om 6:00 uit zou gaan, twee kinderen aankleden, naar mijn werk rijden werken, kinderen ophalen en naar huis eten opwarmen zou kunnen. Nu ben ik ook wel gesloopt maar heb ook een lichte functiestoornis waardoor alles net even wat meer moeite kost. Dus niet al te veel zorgen maar gewoon doen!!! Ikke ik zou juist zenuwachtig worden als ik ;s morgens zo moest haasten! Juist structuur en de avond ervoor klaar zetten geeft mij veel rust in mijn hoofd en voorkomt dat ik 's morgens niet al te vaak de trap op hoef en alles bij elkaar hoef te grissen.
bij ons gaat om 04.30 de wekker. ik sta dan gelijk met me vriend op. meestal kleed ik me dan aan en was ik mezelf en daarna ga ik beneden brood smeren voor me vriend en wat opruimen enzo. de laatste tijd ben ik zo erg moe dat ik in me pyjama naar beneden ga en na het brood smeren nog even op de bank tv ga kijken. totdat emily wakker word. dit verschilt heel erg, ze word ergens tussen 06.00 en 08.00 wakker. dan krijgt ze een flesje en ga ik haar aankleden en wassen. daarna mag ze lekker spelen. meestal gaat ze een uur later nog even slapen en dan was ik mezelf als ik dat nog niet gedaan heb. dus hier gaat het opzich allemaal erg rustig omdat ik niet werk. ik ben benieuwd hoe het ritme word als onze zoon geboren is.
Mijn dochters hoeven gelukkig niet extreem vroeg op. Op mijn werkdagen sta ik om 7 uur op en ga ik om 07.30 de deur uit. De meiden blijven dan liggen tot 8:00 uiterlijk 08:15 om daarna om 9:00 op school te beginnen.
Tot voor kort werd Sil nooit later wakker dan een uur of 6. Nu was dat sowieso al mijn vaste tijd om op te staan, omdat ik dan nog lekker op mijn gemak alles kon doen, dus ook met kind gaat dat lekker rustig aan. Tegenwoordig slaapt Sil uit, dus die maak ik om kwart voor 7 wakker, maar zelf sta ik nog steeds altijd om 6 uur op. Dan heb ik dus alle tijd om te wassen, aankleden, opmaken, enz. Ontbijt staat dan klaar als ik met Sil beneden kom, dus we kunnen gezellig samen eten en om 10 voor half 8 de deur uit. Even voor de goede orde: ik ben nooit een ochtendmens geweest en toen ik alleen woonde, zette ik elke dag de wekker, mijn telefoon, de stereotoren EN mijn lampen gingen automatisch aan en dan nog werd ik bijna altijd pas 3 kwartier tot een uur later wakker Het is dus wel te leren....
Why? Absoluut niet lullig bedoeld hoor maar als jij nog zo moe bent 's ochtends...kan je vriend dan niet zelf zijn bammetje smeren? Dan kun jij dus minstens tot zes uur blijven liggen als ik het goed begrijp..
Leuke vraag. Tegenwoordig sta ik (alle dagen! ivm ritueel dat belangrijk is voor de oudste) om kwart voor 7 op, ik ga me aankleden, lenzen indoen, haar doen etc. Leg mijn oudste zoontje bij mijn man in bed (anders wordt hij wakker, vraag me niet waarom) maak 2 broodjes pasta voor de oudste klaar, eet zelf, doe de verwarming aan, flesje zet ik in de warmhouder. Ik pak alvast tassen in voor die dag voor wie er weggaat. om half 8 maak ik de kleinste wakker, fris hem op en geef hem een fles. Tijdens die fles komen mijn man en oudste ook beneden, mijn man heeft mijn oudste dan aangekleed en dan gaat hij ontbijten. Om kwart over 8 maak ik de middelste wakker, fris hem op en geef hem een fles, mijn man gaat naar boven om zich aan te kleden. dan zijn we allemaal voor 9 uur klaar en dat is ook mijn bedoeling. dit is ons ritueel, nogal strak allemaal maar anders lopen we de hele dag achter de feiten aan.
hier zijn ze elke ochtend al om half 6 wakker hihi dan gaan we er ook uit en doen alles lekker op ons gemak mijn oudste moet naar school en de andere 2 neem ik ook altijd meeheerlijk wandelen daarna hihi
Hier 2 kindjes waarvan de oudste net 4. Als de kindjes naar bed gaan zorg ik dat hun kleding klaar ligt.Ook mijn eigen kleren leg ik klaar. Vaak douche ik voor ik naar bed ga en heel soms snel in de ochtend. Om 07.15 gaat de wekker en heb ik 15 min voor mij zelf,washandje op frissen,aankleden,make-up,tanden poetsen. Om 07.30 maak ik mijn dochter wakker en kleed haar aan en doe haar haren.Daarna word mij zoontje meestal zelf wakker en kleed ik hem aan. Daarna eten en gaan we om 08.10 naar buiten en breng ik ze op de fiets naar school.
Kwart voor 7 gaat de wekker, 7 uur eruit. Brood eruit leggen, zelf aankleden. Kindjes wakker maken en aankleden. Ontbijten, make up e.d. op, haartjes doen van mij en de kinderen. Tanden poetsen, gezichtjes wassen. Jassen aan, schoenen aan en om 8:15 de deur uit
Mijn man is altijd rond 6.00u / 6.30u de deur uit, dus ik doe het ochtendritueel altijd alleen. Werkdagen: - 6.00 opstaan, douchen, aankleden, make-up, ontbijt voorbereiden - 6.40 kinderen wakker maken en wassen en aankleden - 7.05 ontbijten - 7.25 schoenen aan, jassen aan en de deur uit Ik breng mijn kinderen dan naar het kdv / voorschoolse opvang en ga dan naar mijn werk. De kinderen gaan 's avonds in bad. Ik leg alles al klaar 's avonds (kleding, tassen gepakt etc.) Voor ik de kinderen wakker maak zorg ik dat ik boterhammen uit de vriezer heb gehaald en dat de thee is gezet, zodat we meteen kunnen ontbijten zodra we beneden zijn. Vrije dagen: - vanaf 7.00u hetzelfde ritueel, alleen hoeven mijn kinderen niet naar de opvang, maar breng ik mijn zoontje om 8.25u naar school. Weekend: - go with the flow, heerlijk!